• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    14133 visningar
    777 svar
    -3
    777
    14133

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (suck)
    Mon 27 May 2019 17:27
    #91
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:40:45 följande:
    Hej hej!

    1) Jag fick se bevis. Fick se både email från henne, hennes blogg, pratade med henne ett par gånger, och fick läsa hans "dagbok" - som egentligen var en lista han uppdaterade och läste varje dag innan han åkte hem - så han inte skulle göra "fel" och irritera henne. Det var skrämmande läsning kan jag säga. Och ja, vissa av sakerna som stod på listan har jag också fått bekräftat genom att bevittna henne säga vissa meningar som stod listade (exempel "Måste du hänga och klänga!",och "klappa inte på mig, jag är ingen hund").

    2) Hur vet du att jag "sket i det"?? Om jag får fråga? Jag kan inte se att jag givit några sådana detaljer...? "baserat på att han sagt att hon var taskig mot honom" är också en intressant mening - du gillar att argumentera baserat på dina egna fria fantasier va? Jag har nämligen verkligen inte fattat mina beslut baserat på "att han sagt att hon var taskig mot honom" - LOL

    3) Visst hade jag kunnat säga att "ni får lösa det där först" - och tänk, vid en tidpunkt gjorde jag just det! De gick igenom terapi i sex månader medan jag inte hade någon kontakt alls med honom. Så även där sköt du lösa skott...

    "Frikort för dåligt beteende" säger jag eftersom alla automatiskt målar upp fruar som blir lämnade som "oskyldiga"! I alla dessa trådar. Att de blir lämnade av en anledning - att de inte gör sina partners lyckliga - brukar man inte fokusera på.

    Sedan kan jag säga att alla som tycker man ska "lämna först, innan man är otrogen" är rejält naiva och förstår itne hur människor (särskilt män) tänker och känner... Det är ett STORT steg att lämna, särskilt om barn är inblandade. Otroligt tufft beslut att ta, bara för att sedan sitta och uggla ensam i en ny liten lägenhet. Nej, då fortsätter man desperat att "försöka", och "hoppas att det blir bättre"... Självklart. Sedan är ordspråket "man vet vad man har, inte vad man får" också relevant - och jag tycker att det är FÖRNUFTIGT att testa om detta nya verkligen är hållbart, innan man river upp hela sitt - och eventuella barns - liv.

    Sedan kan man ju vara moralpolis och tycka att det är sååå himla fel. Men moralpoliser finner sällan lyckan, så vitt jag fått erfara! 
    1) Du fick alltså se en vinklad version så som han ville framställa den för att göra sig själv till offer utan att ha någon som helst grepp och vad som låg bakom allt hon skrivit och hur mycket han själv bidragit till det?

    2) Jag vet att du sket i det eftersom du valde att göra det. Det är trotts allt vad man GÖR som definierar vem man är, inte vad man tänkte och kände.

    3) Jag sköt väl inga lösa skott, du valde ju ändå att delta i hans otrohet och det är ju inte alls att säga "ni får lösa det först". Det är att säga "jag ger sken av att låta er lösa det först men om ni inte gör det så ligger jag med dig ändå". Lite skillnad där va?

    Ingen har påstått att fruar (eller män) som blir lämnade är oskyldiga. Det som sägs är att fruar (och män) som blir BEDRAGNA är oskyldiga för det säger väl sig självt att ligga med dig inte var fruns beslut utan hans eget som hon inte hade någon som helst delaktighet i. Hur ska hon kunna vara delaktig i HANS beslut att ligga med dig? Du vet väl att man kan lämna ett förhållande utan att bete sig som ett svin?

    Det är snarare du som är naiv och tror att alla är lika moralhandikappade som ni var. För faktiskt lämnar massor med människor förhållanden varje dag UTAN att bete sig som svin. Så bevisligen går det om man vill, varför lyckades inte han? Kan det kanske vara dina låga förväntningar på människor som gör att du väljer den sortens sopor? Jag menar, om du på allvar tror att alla gör så så är det kanske inte så konstigt om du väljer såna typer, det finns ju inget annat att välja på, men om du istället hade förstått att bara vissa idioter gör så men andra agerar med mer värdighet och ryggrad så hade du kanske haft lite högre krav på ditt val av partner (och ditt eget agerande)

    Det är väl klar att du tycker hans och ditt agerande var förnuftigt, ingen vill ju erkänna sina egna brister. Men det är nog inte många andra som håller med dig om det. De enda som tycker svek och lögner och deltagande) är förnuftigt är alltid såna som själv pysslar med sånt.

    Ja det är väl en jäkla tur att det finns människor med moral, hur skulle världen se ut om alla saknade moral? För jag antar att du vill att andra ska agera moraliskt mot dig, eller hur?
  • Anonym (suck)
    Mon 27 May 2019 17:33
    #92
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:44:47 följande:
    På vilket sätt fick han frikort? Fattar inte vad du menar? Det finns ju tusen moralpoliser som dömer honom enkom föratt han lämnade henne, utan att för ensekund tänka att han kanske hade skäl för det. Medans hon får tröst eftersom hon är heeeelt oskyldig i stutuationen...
    Vilka är det som dömt honom för att han lämnade? Jag tycker snarare mig se att han döms för att han var otrogen INTE för att han lämnade. 

    Varför ska man öht tänka på vilka skäl han hade? Det finns ju inga skäl i världen som rättfärdigar en otrohet när man kan lämna ett förhållande UTAN att vara otrogen om man bara har lite ryggrad?

    Ja, faktiskt är hon heeeeelt oskyldig vad gäller hans otrohet, hon kan väl inte avgöra hur han väljer att hantera situationen, det var ju 100% hans eget val.
  • Thu 30 May 2019 13:08
    #93
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:40:45 följande:
    Hej hej!

    1) Jag fick se bevis. Fick se både email från henne, hennes blogg, pratade med henne ett par gånger, och fick läsa hans "dagbok" - som egentligen var en lista han uppdaterade och läste varje dag innan han åkte hem - så han inte skulle göra "fel" och irritera henne. Det var skrämmande läsning kan jag säga. Och ja, vissa av sakerna som stod på listan har jag också fått bekräftat genom att bevittna henne säga vissa meningar som stod listade (exempel "Måste du hänga och klänga!",och "klappa inte på mig, jag är ingen hund").

    2) Hur vet du att jag "sket i det"?? Om jag får fråga? Jag kan inte se att jag givit några sådana detaljer...? "baserat på att han sagt att hon var taskig mot honom" är också en intressant mening - du gillar att argumentera baserat på dina egna fria fantasier va? Jag har nämligen verkligen inte fattat mina beslut baserat på "att han sagt att hon var taskig mot honom" - LOL

    3) Visst hade jag kunnat säga att "ni får lösa det där först" - och tänk, vid en tidpunkt gjorde jag just det! De gick igenom terapi i sex månader medan jag inte hade någon kontakt alls med honom. Så även där sköt du lösa skott...

    "Frikort för dåligt beteende" säger jag eftersom alla automatiskt målar upp fruar som blir lämnade som "oskyldiga"! I alla dessa trådar. Att de blir lämnade av en anledning - att de inte gör sina partners lyckliga - brukar man inte fokusera på.

    Sedan kan jag säga att alla som tycker man ska "lämna först, innan man är otrogen" är rejält naiva och förstår itne hur människor (särskilt män) tänker och känner... Det är ett STORT steg att lämna, särskilt om barn är inblandade. Otroligt tufft beslut att ta, bara för att sedan sitta och uggla ensam i en ny liten lägenhet. Nej, då fortsätter man desperat att "försöka", och "hoppas att det blir bättre"... Självklart. Sedan är ordspråket "man vet vad man har, inte vad man får" också relevant - och jag tycker att det är FÖRNUFTIGT att testa om detta nya verkligen är hållbart, innan man river upp hela sitt - och eventuella barns - liv.

    Sedan kan man ju vara moralpolis och tycka att det är sååå himla fel. Men moralpoliser finner sällan lyckan, så vitt jag fått erfara! 
    Fast i din mans fall så hade han väl alla skäl i världen att lämna om hans dåvarande fru behandlade honom så illa? Utan att dra in dig i det.
    Hade han ändå tänkt lämna henne så hade han kunnat gjort det innan han valde att vara otrogen med dig.

    Jag är kanske en av de du kallar moralpolis. Men jag har i alla fall funnit lyckan. Utan att vara otrogen.
  • Thu 30 May 2019 13:13
    #94
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:44:47 följande:
    På vilket sätt fick han frikort? Fattar inte vad du menar? Det finns ju tusen moralpoliser som dömer honom enkom föratt han lämnade henne, utan att för ensekund tänka att han kanske hade skäl för det. Medans hon får tröst eftersom hon är heeeelt oskyldig i stutuationen...
    Hon är kanske skyldig till att ha behandlat honom illa. Men hon är helt oskyldig till att han var otrogen med dig.
    Det var helt och hållet hans eget val och inget som kan läggas på henne.
  • Anonym (Katri­n)
    Thu 30 May 2019 13:40
    #95

    Är de gifta eller sambo?

  • Thu 30 May 2019 14:00
    #96
    +1
    Anonym (Katrin) skrev 2019-05-30 13:40:33 följande:

    Är de gifta eller sambo?


    Gör det nån skillnad? Han är upptagen och älskar någon annan - ts väninna. Stört!!
  • Anonym (Anna)
    Thu 30 May 2019 14:58
    #97
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:44:47 följande:
    På vilket sätt fick han frikort? Fattar inte vad du menar? Det finns ju tusen moralpoliser som dömer honom enkom föratt han lämnade henne, utan att för ensekund tänka att han kanske hade skäl för det. Medans hon får tröst eftersom hon är heeeelt oskyldig i stutuationen...
    Ja, han trodde  ju att det  var fritt  fram  att ligga med någon för att hans fru var taskig mot honom. 

    De dömer väl honom för att han var otrogen, vilket de flesta inte tycker är OK. Jag tar för givet  att han får fortsätta ligga runt  nu, att du tycker det är OK.
  • Anonym (Anna)
    Thu 30 May 2019 15:03
    #98
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:40:45 följande:
    Hej hej!

    1) Jag fick se bevis. Fick se både email från henne, hennes blogg, pratade med henne ett par gånger, och fick läsa hans "dagbok" - som egentligen var en lista han uppdaterade och läste varje dag innan han åkte hem - så han inte skulle göra "fel" och irritera henne. Det var skrämmande läsning kan jag säga. Och ja, vissa av sakerna som stod på listan har jag också fått bekräftat genom att bevittna henne säga vissa meningar som stod listade (exempel "Måste du hänga och klänga!",och "klappa inte på mig, jag är ingen hund").

    2) Hur vet du att jag "sket i det"?? Om jag får fråga? Jag kan inte se att jag givit några sådana detaljer...? "baserat på att han sagt att hon var taskig mot honom" är också en intressant mening - du gillar att argumentera baserat på dina egna fria fantasier va? Jag har nämligen verkligen inte fattat mina beslut baserat på "att han sagt att hon var taskig mot honom" - LOL

    3) Visst hade jag kunnat säga att "ni får lösa det där först" - och tänk, vid en tidpunkt gjorde jag just det! De gick igenom terapi i sex månader medan jag inte hade någon kontakt alls med honom. Så även där sköt du lösa skott...

    "Frikort för dåligt beteende" säger jag eftersom alla automatiskt målar upp fruar som blir lämnade som "oskyldiga"! I alla dessa trådar. Att de blir lämnade av en anledning - att de inte gör sina partners lyckliga - brukar man inte fokusera på.

    Sedan kan jag säga att alla som tycker man ska "lämna först, innan man är otrogen" är rejält naiva och förstår itne hur människor (särskilt män) tänker och känner... Det är ett STORT steg att lämna, särskilt om barn är inblandade. Otroligt tufft beslut att ta, bara för att sedan sitta och uggla ensam i en ny liten lägenhet. Nej, då fortsätter man desperat att "försöka", och "hoppas att det blir bättre"... Självklart. Sedan är ordspråket "man vet vad man har, inte vad man får" också relevant - och jag tycker att det är FÖRNUFTIGT att testa om detta nya verkligen är hållbart, innan man river upp hela sitt - och eventuella barns - liv.

    Sedan kan man ju vara moralpolis och tycka att det är sååå himla fel. Men moralpoliser finner sällan lyckan, så vitt jag fått erfara! 
    Stort steg att lämna? Det är väl inte större än att bestämma att man pissar på sin fru och barn och bakom ryggen på dom, det är väl ännu större?

    Men det känns väl bra för din man nu, att han ditt medgivande att testa andra under tiden ni är i ett förhållande, han kan ju kanske träffa någon ännu bättre. Under tiden han testar  finns ju där, som tycker otrohet inte är så farligt...
  • Anonym (Anna)
    Thu 30 May 2019 15:07
    #99
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:40:45 följande:
    Sedan kan man ju vara moralpolis och tycka att det är sååå himla fel. Men moralpoliser finner sällan lyckan, så vitt jag fått erfara! 
    Om du menar med lycka att man hittar en ryggradslös  man som ljuger och bedrar sin familj, så kan jag vara utan den lyckan. 
  • Anonym (Anna)
    Thu 30 May 2019 15:08
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-30 15:03:00 följande:
    Stort steg att lämna? Det är väl inte större än att bestämma att man pissar på sin fru och barn och bakom ryggen på dom, det är väl ännu större?

    Men det känns väl bra för din man nu, att han ditt medgivande att testa andra under tiden ni är i ett förhållande, han kan ju kanske träffa någon ännu bättre. Under tiden han testar  finns ju där, som tycker otrohet inte är så farligt...
    Finns ju du där, ska det stå.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.