• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    14093 visningar
    777 svar
    -3
    777
    14093

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 19:25
    smulpaj01 skrev 2019-06-02 13:42:04 följande:

    OMG.... Läs ett ord i din rubrik och se att det verkligen är du! Mer naiv och korkad kan man nog inte bli tror jag? Flytta till en annan by och försök hitta en man som är singel!


    Känns kanske inte vettigt att flytta för den sakens skull men jag förstår din poäng! Jag fattar ju hur jäkla fel allt det här är. Klart det enda rätta vore att backa och låta han ta nästa steg som i så fall skulle vara att prata med sin tjej...
  • Sun 2 Jun 2019 19:52
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-02 19:22:40 följande:
    Om han skulle lämna henne skulle vi pausa för att sedan fortsätta träffas i smyg... Efter det skulle vi nog kunna leva livet ihop, med hennes "godkännande". Klart tanken slagit mig, jag vet ju att han inte vill lämna familjen och där ingår ju hon... Det är kärlek mellan oss, så är det, sen får tiden utvisa vad som är starkast- det förflutna eller framtiden! Jag bygger en jävla massa luftslott och önskar verkligen jag kunde sluta, sluta tänka på honom helt! Helst av allt vill jag ju så klart hitta någon helt annan men det denna mannen gör och allt han är, är magi! Så är det... Det enda jag kan Tänk om min vän i denna sits är att hon inte förtjänar honom, de har haft sitt! Jag hoppas det är meningen, det gör jag! Men jag önskar annorlunda...

    Vi har snackat så mycket om känslor, sex och närhet och skulle något fela mellan oss skulle vi prata om det! Vi är båda överens om vissa saker och nä, jag bara vet att han inte skulle behandla mig som han behandlar henne!!!
    Och du är säker på att ni skulle få hennes "godkännande"?

    Du kanske gärna vill tro att det är kärlek mellan er. Men om det verkligen vore så så hade det ju varit ni nu. Då hade han ju lämnat henne för dig.
    Och vaddå hon förtjänar inte honom? Vad är det hon har gjort som är så hemskt,menar du?
    Det kan ju inte vara så illa när han trots allt stannar kvar hos henne.

    Du kan aldrig vara helt säker på att han inte kommer att göra samma sak mot dig.
    Det kanske känns så nu. Men börjar det knaka i fogarna så vet du ju att han hellre tar den fega vägen ut än att prata med sin partner och/eller göra slut.
    Det har han ju redan bevisat.
  • Sun 2 Jun 2019 19:53
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-02 19:24:43 följande:
    Känns kanske inte vettigt att flytta för den sakens skull men jag förstår din poäng! Jag fattar ju hur jäkla fel allt det här är. Klart det enda rätta vore att backa och låta han ta nästa steg som i så fall skulle vara att prata med sin tjej...
    Men gör då det. Backa och avvakta och låt honom få bevisa vem han verkligen vill vara med.
    Är det dig han vill vara med så lär han komma.
    Är det henne han vill vara med så är det bara att acceptera.
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 20:10
    molly50 skrev 2019-06-02 19:52:08 följande:

    Och du är säker på att ni skulle få hennes "godkännande"?

    Du kanske gärna vill tro att det är kärlek mellan er. Men om det verkligen vore så så hade det ju varit ni nu. Då hade han ju lämnat henne för dig.

    Och vaddå hon förtjänar inte honom? Vad är det hon har gjort som är så hemskt,menar du?

    Det kan ju inte vara så illa när han trots allt stannar kvar hos henne.

    Du kan aldrig vara helt säker på att han inte kommer att göra samma sak mot dig.

    Det kanske känns så nu. Men börjar det knaka i fogarna så vet du ju att han hellre tar den fega vägen ut än att prata med sin partner och/eller göra slut.

    Det har han ju redan bevisat.


    Nej, det är jag verkligen inte säker på! Tyvärr... Hon har inte gjort honom något illa, mer än placerat honom lägst i hierarkin och där tofflar han på men han förtjänar mer! Jag skulle ge honom allt! Han stannar nog mest för barnets skull, eller för sin skull, sin chans att leva med barnet!

    Jag är säker, faktiskt! Både han och jag vet ju att han är kapabel till otrohet så han förstår att jag skulle inse att det knakade så pass innan han hann göra något o h då skulle vi lösa det- på ett eller annat sätt!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 20:11
    molly50 skrev 2019-06-02 19:53:51 följande:

    Men gör då det. Backa och avvakta och låt honom få bevisa vem han verkligen vill vara med.

    Är det dig han vill vara med så lär han komma.

    Är det henne han vill vara med så är det bara att acceptera.


    Det där är precis vad jag vill, egentligen!
  • Sun 2 Jun 2019 20:34
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-02 20:10:25 följande:
    Nej, det är jag verkligen inte säker på! Tyvärr... Hon har inte gjort honom något illa, mer än placerat honom lägst i hierarkin och där tofflar han på men han förtjänar mer! Jag skulle ge honom allt! Han stannar nog mest för barnets skull, eller för sin skull, sin chans att leva med barnet!

    Jag är säker, faktiskt! Både han och jag vet ju att han är kapabel till otrohet så han förstår att jag skulle inse att det knakade så pass innan han hann göra något o h då skulle vi lösa det- på ett eller annat sätt!
    Men om hon inte har gjort honom något illa så kan man ju inte säga att hon inte förtjänar honom.
    Du skrev i din ts att ni var nära att bli påkomna. Så hon måste ju ha anat att han hade något för sig bakom hennes rygg.
    Det gör ju inte att hon inte förtjänar honom.
    Det är ju något du tycker för att du så gärna vill ha honom själv.

    Om han är så rädd för att inte få leva med sitt barn så är väl det något han borde ha tänkt på innan han valde att vara otrogen? Eller hur.
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-02 20:11:33 följande:
    Det där är precis vad jag vill, egentligen!
    Så varför gör du inte det då?
    Fortsätter du att hänga efter honom så är ju risken stor att du förstör för både honom och dig själv. Och för hans sambo/din väninna och deras barn.
    Han har ju redan förstört för sig själv och sin sambo,och för barnet,genom att ta beslutet att vara otrogen.
    Om du då fortsätter hänga efter honom så är det risk att det bara blir värre.
    Så backa och låt bollen ligga i hans händer nu,är mitt råd.
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 20:38
    molly50 skrev 2019-06-02 20:34:50 följande:

    Men om hon inte har gjort honom något illa så kan man ju inte säga att hon inte förtjänar honom.

    Du skrev i din ts att ni var nära att bli påkomna. Så hon måste ju ha anat att han hade något för sig bakom hennes rygg.

    Det gör ju inte att hon inte förtjänar honom.

    Det är ju något du tycker för att du så gärna vill ha honom själv.

    Om han är så rädd för att inte få leva med sitt barn så är väl det något han borde ha tänkt på innan han valde att vara otrogen? Eller hur.Så varför gör du inte det då?

    Fortsätter du att hänga efter honom så är ju risken stor att du förstör för både honom och dig själv. Och för hans sambo/din väninna och deras barn.

    Han har ju redan förstört för sig själv och sin sambo,och för barnet,genom att ta beslutet att vara otrogen.

    Om du då fortsätter hänga efter honom så är det risk att det bara blir värre.

    Så backa och låt bollen ligga i hans händer nu,är mitt råd.


    Nä, hon anade nog inte! Han tabbade sig lite... Hoppas jag tar till mig ditt råd!!! Vill ju ha honom samtidigt som jag innerst inne inte vill ha just honom eftersom har redan har sitt, förstår du?
  • Sun 2 Jun 2019 20:58
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-02 20:38:41 följande:
    Nä, hon anade nog inte! Han tabbade sig lite... Hoppas jag tar till mig ditt råd!!! Vill ju ha honom samtidigt som jag innerst inne inte vill ha just honom eftersom har redan har sitt, förstår du?
    Det kan väl ha varit så att hon anade något för att han tabbade sig också.
    Jag anade också oråd. Men mer pga att min väninna var ihärdig och betedde sig märkligt. Sen började även han bete sig märkligt.
    Så mina magkänslor visade sig stämma.
    Jag fick det sedan bekräftat av två vänner som sett dem tillsammans.
    Men jag hade många gånger hellre velat att de skulle våga stå för sina handlingar och gett mig chansen att själv få välja hur jag ville leva mitt liv.
    Men det gjorde de inte utan fortsatte ljuga och träffas bakom min rygg ett tag till innan de bestämde sig för att erkänna.
    Och det förstörde så mycket mer än om de sagt sanningen på en gång.

    Jag hoppas att du tar till dig mitt råd. Men också att ni står för vad ni gjort om ni bestämmer er för att ni ska vara tillsammans.
    Det kommer säkert att göra ont för henne att f veta. Men inte lika ont som om ni fortsätter ljuga och smussla bakom hennes rygg och sanningen kommer fram på annat sätt.
    För det tenderar den att göra.
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 22:28
    molly50 skrev 2019-06-02 20:58:58 följande:

    Det kan väl ha varit så att hon anade något för att han tabbade sig också.

    Jag anade också oråd. Men mer pga att min väninna var ihärdig och betedde sig märkligt. Sen började även han bete sig märkligt.

    Så mina magkänslor visade sig stämma.

    Jag fick det sedan bekräftat av två vänner som sett dem tillsammans.

    Men jag hade många gånger hellre velat att de skulle våga stå för sina handlingar och gett mig chansen att själv få välja hur jag ville leva mitt liv.

    Men det gjorde de inte utan fortsatte ljuga och träffas bakom min rygg ett tag till innan de bestämde sig för att erkänna.

    Och det förstörde så mycket mer än om de sagt sanningen på en gång.

    Jag hoppas att du tar till dig mitt råd. Men också att ni står för vad ni gjort om ni bestämmer er för att ni ska vara tillsammans.

    Det kommer säkert att göra ont för henne att f veta. Men inte lika ont som om ni fortsätter ljuga och smussla bakom hennes rygg och sanningen kommer fram på annat sätt.

    För det tenderar den att göra.


    Jag kan ju sätta mig in in din situation och förstå hur ont det gör och jag förstår också att jag är extremt egoistisk i mitt sätt att tänka... Jag vet inte ens om det skulle kunna bli vi?!! Kanske att jag vill att han ska separera så att det vi gör blir mindre fel! Jag vill ju inte vara utan honom. Sa för ett tag sedan att jag inte vill träffas förrän han vet mer om sina känslor för oss båda, att det gör för ont för mig att bara få vissa delar- hur bra dessa än må vara! Det gjorde ännu ondare att inte få något så vi är tillbaka till att ses då och då... Oavsett vad framtiden har i sikte så kommer hon aldrig få reda på det som varit. Det skulle skada och såra för mycket och för många.
  • Sun 2 Jun 2019 22:36
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-02 22:28:30 följande:
    Jag kan ju sätta mig in in din situation och förstå hur ont det gör och jag förstår också att jag är extremt egoistisk i mitt sätt att tänka... Jag vet inte ens om det skulle kunna bli vi?!! Kanske att jag vill att han ska separera så att det vi gör blir mindre fel! Jag vill ju inte vara utan honom. Sa för ett tag sedan att jag inte vill träffas förrän han vet mer om sina känslor för oss båda, att det gör för ont för mig att bara få vissa delar- hur bra dessa än må vara! Det gjorde ännu ondare att inte få något så vi är tillbaka till att ses då och då... Oavsett vad framtiden har i sikte så kommer hon aldrig få reda på det som varit. Det skulle skada och såra för mycket och för många.
    Så resonerade mitt ex och min väninna också.
    Men vet du vad? Deras ljugande och smusslande skadade och sårade så mycket mer än om de hade sagt sanningen från första början.
    De förlorade både mig och flera andra vänner som vände dem ryggen efter vad de gjorde.
    Är det verkligen vad ni vill? Att ni ska stå ensamma för att ni valde att ljuga och gå bakom ryggen istället för att vara ärliga?
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.