• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13861 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13861

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Mon 3 Jun 2019 11:24
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-03 09:38:50 följande:
    Jag vet allt det där men fan, jag älskar ju killen!
    Du har inte funderat på att gå på samtalsterapi?
    Det kan hjälpa dig att se saken ur andra perspektiv och kunna gå vidare med ditt liv.
    Han har ju trots allt varit tydlig med att han inte tänker lämna sin sambo för dig. Så det bästa du kan göra är att gå vidare och inte bygga några luftslott.
    Det blir bara jobbigare för dig själv.
  • Anonym (gift med min älskar­e!)
    Mon 3 Jun 2019 14:25
    -1
    molly50 skrev 2019-06-02 23:13:11 följande:
    Ja,det är något du kunde ha sagt till honom innan ni började träffas.
    Att han skulle göra slut med henne innan han inledde något med dig.
    Om han verkligen är kär i dig så är det något han borde kunna stå för.
    Sina känslor rår man inte för. Men däremot hur man agerar på känslorna.
    Men du har fortfarande chansen att backa och låta bollen ligga i hans händer.
    Lämnar han henne inte och står för det han har gjort så vet du var han står.
    Och du verkar inte hysa några större känslor för din väninna om du låter en kille komma emellan er.

    Jag säger inte att det kommer att sluta för er som det gjorde för mitt ex och min väninna. Men risken finns. Om ni fortsätter att ljuga och smussla.
    Jag tycker du ska fråga dig om det är värt den risken.
    Det där är så naivt - "sina känslor rår man inte för". 

    Nej, det gör man såklart inte. Men att lämna sin familj för några spirande känslor? Utan att man vet konkret hur förhållandet skulle fungera? Det funkar inte så.

    Ditt ex och din förra väninna gjorde säkert det bästa det kunde av en jobbig situation - och ville inte rasera din värld pga något som skulle visa sig vara betydelselöst. 

    Att du och andra vänner vände dem ryggen tycker jag låter mest som att ni är sådana där "vet bäst" människor med näsan i vädret... Men som LÄTT kunde hamna i samma sits själva. Varför döma andra människor liksom?
  • Anonym (suck)
    Mon 3 Jun 2019 15:28
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-03 14:25:31 följande:
    Det där är så naivt - "sina känslor rår man inte för". 

    Nej, det gör man såklart inte. Men att lämna sin familj för några spirande känslor? Utan att man vet konkret hur förhållandet skulle fungera? Det funkar inte så.

    Ditt ex och din förra väninna gjorde säkert det bästa det kunde av en jobbig situation - och ville inte rasera din värld pga något som skulle visa sig vara betydelselöst. 

    Att du och andra vänner vände dem ryggen tycker jag låter mest som att ni är sådana där "vet bäst" människor med näsan i vädret... Men som LÄTT kunde hamna i samma sits själva. Varför döma andra människor liksom?
    Det så typiskt otrogna människor eller älskarinnor att tro att ALLA skulle göra precis som dem om de bara hade känt samma saker, varit i deras situation och därför har ingen rätt att döma dem. Tanken på att andra människor varit i exakt samma situation och känt precis samma saker men haft förmåga att hantera situationen betydligt bättre än dem verkar inte riktigt kunna sjunka in....förmodligen för att det skulle innebära att problemet ligger hos dem och i deras värderingar och/eller förmåga att hantera såna situationen och inte i situationen i sig och så vill man ju inte gärna tänka.

    Vilken extremt konstig slutsats du kom fram till angående vända svikare och lögnare ryggen.... Vill du själv umgås med människor du inte kan lita på? Om du inte gör det, beror det på att du själv skulle göra likadant eller är det för att du vill skydda sig själv från svek och lögner?

    Man dömer folk efter deras HANDLINGAR, inte efter vilka ursäkter de har för sina handlingar. Och ja man får absolut döma, kritisera och ifrågasätta andra människors handlingar. Det är snarare rätt märkligt att du fått för dig att det är något man inte får göra, var har du fått det ifrån?
  • Anonym (A)
    Mon 3 Jun 2019 19:52
    Anonym (suck) skrev 2019-06-03 15:28:10 följande:
    Det så typiskt otrogna människor eller älskarinnor att tro att ALLA skulle göra precis som dem om de bara hade känt samma saker, varit i deras situation och därför har ingen rätt att döma dem. Tanken på att andra människor varit i exakt samma situation och känt precis samma saker men haft förmåga att hantera situationen betydligt bättre än dem verkar inte riktigt kunna sjunka in....förmodligen för att det skulle innebära att problemet ligger hos dem och i deras värderingar och/eller förmåga att hantera såna situationen och inte i situationen i sig och så vill man ju inte gärna tänka.

    Vilken extremt konstig slutsats du kom fram till angående vända svikare och lögnare ryggen.... Vill du själv umgås med människor du inte kan lita på? Om du inte gör det, beror det på att du själv skulle göra likadant eller är det för att du vill skydda sig själv från svek och lögner?

    Man dömer folk efter deras HANDLINGAR, inte efter vilka ursäkter de har för sina handlingar. Och ja man får absolut döma, kritisera och ifrågasätta andra människors handlingar. Det är snarare rätt märkligt att du fått för dig att det är något man inte får göra, var har du fått det ifrån?
    Håller med
  • Anonym (?)
    Mon 3 Jun 2019 20:14
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-03 14:25:31 följande:

    Det där är så naivt - "sina känslor rår man inte för". 

    Nej, det gör man såklart inte. Men att lämna sin familj för några spirande känslor? Utan att man vet konkret hur förhållandet skulle fungera? Det funkar inte så.

    Ditt ex och din förra väninna gjorde säkert det bästa det kunde av en jobbig situation - och ville inte rasera din värld pga något som skulle visa sig vara betydelselöst. 

    Att du och andra vänner vände dem ryggen tycker jag låter mest som att ni är sådana där "vet bäst" människor med näsan i vädret... Men som LÄTT kunde hamna i samma sits själva. Varför döma andra människor liksom?


    Så att ta avstånd från någon som har varit otrogen mot en, eller från en kompis som har legat med ens partner, är att vara en ?vet bäst-människa med näsan i vädret?? Hur reagerar du själv när någon du litar på har sårat dig, svikit dig och gått bakom ryggen på dig? Applåderar och bjuder dem på champagne? Varför döma andra människor, frågar du. Ja, kanske för att de har betett dig VÄLDIGT ILLA och det var du som var offret?
  • Mon 3 Jun 2019 21:52
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-03 14:25:31 följande:
    Det där är så naivt - "sina känslor rår man inte för". 

    Nej, det gör man såklart inte. Men att lämna sin familj för några spirande känslor? Utan att man vet konkret hur förhållandet skulle fungera? Det funkar inte så.

    Ditt ex och din förra väninna gjorde säkert det bästa det kunde av en jobbig situation - och ville inte rasera din värld pga något som skulle visa sig vara betydelselöst. 

    Att du och andra vänner vände dem ryggen tycker jag låter mest som att ni är sådana där "vet bäst" människor med näsan i vädret... Men som LÄTT kunde hamna i samma sits själva. Varför döma andra människor liksom?
    På vilket sätt är det naivt? Man kan ju inte rå för sina känslor. Bara vad man väljer att göra av dem. Det är ett faktum.
    Jag tror inte heller att TS älskare kommer att lämna sin familj. Det har han ju gjort ganska tydligt för TS.
    Därför försöker jag ge henne rådet att backa och försöka gå vidare. Även om det är svårt. Men för hennes egen skull så är det nog det bästa.

    Mitt ex och min väninna gjorde inte det bästa av situationen. De hade diverse olika ursäkter och förklaringar till att de ljög och gick bakom min rygg.
    De ville inte att det skulle bli nå´t snack,de ville inte såra någon osv.
    Mitt ex visste mycket väl att jag hade föredragit att få veta sanningen på en gång då vi hade pratat om sådana saker. Ändå så ljög han mig rakt upp i ansiktet och blev tillsammans med min väninna bakom min rygg.
    Det är inte att göra det bästa av situationen,tycker jag.
    Men det är inte deras ursäkter man dömer dem för utan för deras handlingar.
    Dvs att de inledde ett förhållande bakom min rygg och ljög om det.
    Det finns det inga ursäkter för.

    Att jag och andra vänner vände dem ryggen berodde helt enkelt på att vi inte ville ha några lögnare i våra liv. Personer vi kände att vi inte kunde lita på.
    Är det så svårt att förstå?
    Jag påstår inte att jag vet bäst. Men jag skulle inte försätta mig i en sådan situation där jag riskerar att bli förälskad i en annan man när jag är gift eller om han är upptagen.
    Så pass väl känner jag mig själv.
  • Anonym (gift med min älskar­e!)
    Tue 4 Jun 2019 12:24
    molly50 skrev 2019-06-03 11:24:15 följande:
    Du har inte funderat på att gå på samtalsterapi?
    Det kan hjälpa dig att se saken ur andra perspektiv och kunna gå vidare med ditt liv.
    Han har ju trots allt varit tydlig med att han inte tänker lämna sin sambo för dig. Så det bästa du kan göra är att gå vidare och inte bygga några luftslott.
    Det blir bara jobbigare för dig själv.
    De flesta säger så från början. Det är en helt enorm mental 'hurdle' att lämna. Den tanken måste mogna. 

    Självklart finns det en del av honom som inte vill vara kvar hos sin sambo - annars skulle han inte vara otrogen. det är allt det praktiska runtomkring som gör det jobbigt för honom.

    Om du älskar honom så låt honom förstå vad han har att vinna... Jag var tvungen att "försvinna" ett par gånger så han verkligen fick sakna mig, innan han vågade erkänna för sig själv att det bara fanns en lösning...
  • Anonym (gift med min älskar­e!)
    Tue 4 Jun 2019 12:28
    -1
    molly50 skrev 2019-06-03 21:52:17 följande:
    På vilket sätt är det naivt? Man kan ju inte rå för sina känslor. Bara vad man väljer att göra av dem. Det är ett faktum.
    Jag tror inte heller att TS älskare kommer att lämna sin familj. Det har han ju gjort ganska tydligt för TS.
    Därför försöker jag ge henne rådet att backa och försöka gå vidare. Även om det är svårt. Men för hennes egen skull så är det nog det bästa.

    Mitt ex och min väninna gjorde inte det bästa av situationen. De hade diverse olika ursäkter och förklaringar till att de ljög och gick bakom min rygg.
    De ville inte att det skulle bli nå´t snack,de ville inte såra någon osv.
    Mitt ex visste mycket väl att jag hade föredragit att få veta sanningen på en gång då vi hade pratat om sådana saker. Ändå så ljög han mig rakt upp i ansiktet och blev tillsammans med min väninna bakom min rygg.
    Det är inte att göra det bästa av situationen,tycker jag.
    Men det är inte deras ursäkter man dömer dem för utan för deras handlingar.
    Dvs att de inledde ett förhållande bakom min rygg och ljög om det.
    Det finns det inga ursäkter för.

    Att jag och andra vänner vände dem ryggen berodde helt enkelt på att vi inte ville ha några lögnare i våra liv. Personer vi kände att vi inte kunde lita på.
    Är det så svårt att förstå?
    Jag påstår inte att jag vet bäst. Men jag skulle inte försätta mig i en sådan situation där jag riskerar att bli förälskad i en annan man när jag är gift eller om han är upptagen.
    Så pass väl känner jag mig själv.
    Jo, de gjorde det bästa av situationen. De skyddade dig och dina känslor, i det fall det inte fanns någon framtid för dem. Ta dem på orden - de ville inte såra någon.

    Att du påstår att du hade föredragit att veta sanningen är också naivt. Vilken "sanning" då? Vad tror du "sanningen" var för honom? Jo att han KANSKE ville ut ur erat förhållande, men jag kan garantera att han inte var säker. Skulle han haft minsta chans att reda ut sina känslor om han hade berättat denna "sanning" för dig? KNAPPAST. Det fattade han också.

    De gjorde det bästa av en sorglig situation.

    Att avskriva det hela som att de är "lögnare" är säkert väldigt bekvämt för dig dock.
  • Anonym (suck)
    Tue 4 Jun 2019 13:56
    +2
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-04 12:28:42 följande:
    Jo, de gjorde det bästa av situationen. De skyddade dig och dina känslor, i det fall det inte fanns någon framtid för dem. Ta dem på orden - de ville inte såra någon.

    Att du påstår att du hade föredragit att veta sanningen är också naivt. Vilken "sanning" då? Vad tror du "sanningen" var för honom? Jo att han KANSKE ville ut ur erat förhållande, men jag kan garantera att han inte var säker. Skulle han haft minsta chans att reda ut sina känslor om han hade berättat denna "sanning" för dig? KNAPPAST. Det fattade han också.

    De gjorde det bästa av en sorglig situation.

    Att avskriva det hela som att de är "lögnare" är säkert väldigt bekvämt för dig dock.
    Jaha, det var bara av ren omtanke de valde att bedra henne.... jag förstår. För de hade ju inte alls kunnat vänta tills han avslutat med henne först och knullat som kaniner sen, nejdå... det skulle ju bara varit oansvarigt för tänk om de inte passade ihop.

    Men vilken tur att de var såna ansvarstagande och empatiska personer och såg till att prova på varandra riktigt ordentligt först så det inte blev några missförstånd. Vilka hjältar.... Molly borde vara stolt över att ha känt så föredömliga människor och hennes ilska var ju totalt obefogad.
  • Tue 4 Jun 2019 14:03
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-04 12:24:30 följande:
    De flesta säger så från början. Det är en helt enorm mental 'hurdle' att lämna. Den tanken måste mogna. 

    Självklart finns det en del av honom som inte vill vara kvar hos sin sambo - annars skulle han inte vara otrogen. det är allt det praktiska runtomkring som gör det jobbigt för honom.

    Om du älskar honom så låt honom förstå vad han har att vinna... Jag var tvungen att "försvinna" ett par gånger så han verkligen fick sakna mig, innan han vågade erkänna för sig själv att det bara fanns en lösning...
    Jag säger inte att det aldrig kommer att bli de. Jag har bara gett TS rådet att backa och låta bollen ligga i hans händer.
    Om han verkligen har tänkt lämna för TS skull så gör han det.
    Om inte så är det bara för TS att försöka glömma och gå vidare. Även om det är svårt.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.