• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13874 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13874

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (gift med min älskar­e!)
    Fri 7 Jun 2019 08:37
    -1
    smulpaj01 skrev 2019-06-06 12:20:39 följande:
    Ts bryr sig inte ett skit om sin s.k "väninna", tvärtom önskar hon garanterat att väninnan kommer på hans otrohet så han blir utkastad och kommer krypande till sin simpla älskarinna som alltid kommer vara ett andrahands val - eller mindre. Men vissa (ts) nöjer sig med småsmulor...desperata kvinnor som har svårt att träffa män brukar agera så..
    Alltid vara ett andrahandsval? HAHAHAHAHA. Desperata?Nöja sig med småsulor? Svårt att träffa män??

    Vad lever du i för värld? Jag har en Masterutbildning på universitet, tjänar riktigt bra, är vältränad och anses vara snygg. har ALDRIG haft svårt att träffa män. faktiskt dejtat sedan jag var 14, mest långa förhållanden på 5 år plus.

    Inte var jag ett andrahandsval heller :)
  • Stolt Farsa
    Fri 7 Jun 2019 08:38
    +1

    Herregud, du och ni andra som gör något som från början är fel (gå bakom ryggen på sin partner) och sen ber ni om tips, råd och vill ha tröst. Jag kommer aldrig förstå mig på er.

  • Anonym (suck)
    Fri 7 Jun 2019 08:44
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-07 08:37:41 följande:

    Alltid vara ett andrahandsval? HAHAHAHAHA. Desperata?Nöja sig med småsulor? Svårt att träffa män??

    Vad lever du i för värld? Jag har en Masterutbildning på universitet, tjänar riktigt bra, är vältränad och anses vara snygg. har ALDRIG haft svårt att träffa män. faktiskt dejtat sedan jag var 14, mest långa förhållanden på 5 år plus.

    Inte var jag ett andrahandsval heller :)


    Synd att du missade ämnet etik på din mastersutbilsning
  • Fri 7 Jun 2019 08:46
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-07 08:33:31 följande:

    NÄR har jag sagt att de är empatilösa dåliga människor??? HAHAHAHAHAHA

    Vilket knäppt inlägg. Jag generaliserar aldrig, till skillnad från många andra här, och jag har verkligen aldrig skrivit att de bedragna är dåliga människor. Tvärt omhar jag väl skrivit att det inte är någon fel på min mans ex, bara det att hon inte passade med honom?

    Jag kan mycker väl känns sympati för de bedragna - men de får så mycket sympati ändå så det har jag inte känt att jag måste förstärka - även om jag inte på det sättetvisat "o-empati". Det har ni bara hittat på.

    Som sagt, jag har lagt min empati där det behövs för att få en nyanserat och balanserad diskussion - och jag tycker folk dömer otrogna ohörda, och barset på en massa lösa fördomar och antaganden. Som t.ex. att de absolut inte drar ut på det i tid på grund av tvekan eller hänsyn till partnern. Visst, visst, tro det ni. Men jag har sett en man gråta av ångest för vad frun kommer behöva uppleva. Så jag vet bättre.


    Fortfarande finns det INGET som rättfärdigar otrohet! Otrogna människor förtjänar ingen sympati, inte det minsta. Det är svaga, empatilösa svin som förtjänar all skit de kan få.

    Om din man nu verkligen inte ville leva med son fru längre (?) så borde han självklart brutit upp från henne och skaffat sig ett singelliv INNAN han började "testköra" massa kvinnor bakom hennes rygg. Så gör vettiga empatiska människor med både hjärta och hjärna!

    Jag har själv lämnat trots hus och barn. Detta gjorde jag självklart utan att ha utsatt honom för nåt otrohetssvek. Andra män finns det gott om även när jag blivit singel.

    Förstår att du inbillar dig att du är jättespeciellt för din man och så mycket bättre än hans exfru. Men snart är du exet.
  • Anonym
    Fri 7 Jun 2019 09:06
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-07 08:33:31 följande:

    NÄR har jag sagt att de är empatilösa dåliga människor??? HAHAHAHAHAHA

    Vilket knäppt inlägg. Jag generaliserar aldrig, till skillnad från många andra här, och jag har verkligen aldrig skrivit att de bedragna är dåliga människor. Tvärt omhar jag väl skrivit att det inte är någon fel på min mans ex, bara det att hon inte passade med honom?

    Jag kan mycker väl känns sympati för de bedragna - men de får så mycket sympati ändå så det har jag inte känt att jag måste förstärka - även om jag inte på det sättetvisat "o-empati". Det har ni bara hittat på.

    Som sagt, jag har lagt min empati där det behövs för att få en nyanserat och balanserad diskussion - och jag tycker folk dömer otrogna ohörda, och barset på en massa lösa fördomar och antaganden. Som t.ex. att de absolut inte drar ut på det i tid på grund av tvekan eller hänsyn till partnern. Visst, visst, tro det ni. Men jag har sett en man gråta av ångest för vad frun kommer behöva uppleva. Så jag vet bättre.


    Läs vad du själv skrivit, t ex #182.
  • Anonym (suck)
    Fri 7 Jun 2019 09:13
    +2
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-07 08:33:31 följande:

    NÄR har jag sagt att de är empatilösa dåliga människor??? HAHAHAHAHAHA

    Vilket knäppt inlägg. Jag generaliserar aldrig, till skillnad från många andra här, och jag har verkligen aldrig skrivit att de bedragna är dåliga människor. Tvärt omhar jag väl skrivit att det inte är någon fel på min mans ex, bara det att hon inte passade med honom?

    Jag kan mycker väl känns sympati för de bedragna - men de får så mycket sympati ändå så det har jag inte känt att jag måste förstärka - även om jag inte på det sättetvisat "o-empati". Det har ni bara hittat på.

    Som sagt, jag har lagt min empati där det behövs för att få en nyanserat och balanserad diskussion - och jag tycker folk dömer otrogna ohörda, och barset på en massa lösa fördomar och antaganden. Som t.ex. att de absolut inte drar ut på det i tid på grund av tvekan eller hänsyn till partnern. Visst, visst, tro det ni. Men jag har sett en man gråta av ångest för vad frun kommer behöva uppleva. Så jag vet bättre.


    Och ändå verkar ingen tycka att dina åsikter är speciellt empatiskt nyanserad eller balanserad utan snarare väldigt egoistiska och ensidiga? Vilket för övrigt bekräftas av ditt agerande.

    Att din man grät är ju totalt meningslöst när han ändå agerade omoraliskt. Det blir lite som att gråta samtidigt som man sticker kniven i ryggen på någon. Vad gör det för nytta för den man hugger i ryggen? Så vad är det du menar att du vet bättre?
  • Anonym
    Fri 7 Jun 2019 11:31
    Anonym (suck) skrev 2019-06-07 09:13:57 följande:

    Och ändå verkar ingen tycka att dina åsikter är speciellt empatiskt nyanserad eller balanserad utan snarare väldigt egoistiska och ensidiga? Vilket för övrigt bekräftas av ditt agerande.

    Att din man grät är ju totalt meningslöst när han ändå agerade omoraliskt. Det blir lite som att gråta samtidigt som man sticker kniven i ryggen på någon. Vad gör det för nytta för den man hugger i ryggen? Så vad är det du menar att du vet bättre?


  • Anonym (Anna)
    Fri 7 Jun 2019 11:47
    +2
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-07 08:21:20 följande:
    Nej, riktigt så är det inte.. Men det fattar jag ju att du vet, du tycker förmodligen bara det är roligt att trycka ner folk på nätet!
    Och du trycker ner folk IRL. Du spottar på din väninna. Att du som ligger med din väninnas man har mage att klaga på att folk är taskiga mot dig på nätet, är ju sanslöst. Har du så dålig självinsikt?
  • Anonym (Anna)
    Fri 7 Jun 2019 11:58
    +2
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-07 08:37:41 följande:
    Alltid vara ett andrahandsval? HAHAHAHAHA. Desperata?Nöja sig med småsulor? Svårt att träffa män??

    Vad lever du i för värld? Jag har en Masterutbildning på universitet, tjänar riktigt bra, är vältränad och anses vara snygg. har ALDRIG haft svårt att träffa män. faktiskt dejtat sedan jag var 14, mest långa förhållanden på 5 år plus.

    Inte var jag ett andrahandsval heller :)
    Menar du att TS är mannens förstaval? Att TS får hela kakan?

    Trots din fina utbildning så fattade du inte att inlägget inte handlade om dig utan om TS. 
  • Fri 7 Jun 2019 12:18
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-07 08:20:06 följande:
    Jag tänker på min vän... Gillar ju henne men älskar honom! Hon kommer aldrig få veta! Anser mig inte slösa tid när jag är med honom men det där med att missa den rätte har jag funderat på. Har dock kommit fram till att jag inte är där efter min separation ännu...
    Gör du verkligen det? Om du tänker på henne så borde du inte ligga med hennes man.
    Och varför ska hon aldrig få veta? Tror du att det kommer att bli bättre för henne att få veta att ni båda gått bakom hennes rygg och ljugit för henne ett längre tag?
    För mig sårade det ännu mer än om jag hade fått veta sanningen så att jag hade kunnat få göra mitt eget val om hur jag ville leva mitt liv.

    Jag var också fruktansvärt knäckt och nere efter separationen från mitt ex. Mycket pga otroheten.
    Jag försökte också trösta mig med andra killar. Men hjälpte det mig? Inte ett dugg! Jag blev bara ännu mer knäckt. Speciellt då jag blev kär i en av dem.
    Det var när jag bestämde mig för att vara helt singel och började gå hos en samtalsterapeut som jag började hitta tillbaka till mig själv.
    Och då träffade jag också min nuvarande man.
    Du verkar vara mer kär i kärleken än i honom som personligen.
    Att det är närheten du saknar.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.