• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13825 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13825

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Jadu)
    Thu 24 Oct 2019 01:43
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:38:22 följande:
    Han väljer mig framför sin sambo men inte framför sin familj.
    Du menar att han vill leva kvar i kärnfamiljen med daglig omsorg om sina barn antar jag.

    Han kan tala osanning om detta, det hoppas jag du är medveten om. Men talar han sanning så... tja, för din del är resultatet detsmma oavsett anledning. Oavsett vad det är han vill ha hellre än att leva med dig.

    Det finns de som blir bortvalda för en annan, pga bostadsort, för en utbildning, pga ekonomi, pga familjerelationer... För att partnern bedömer att deras chans till lycka är större om de väljer detta andra. Kanske är det inte sambon som person som din älskare värderar högre än dig som person. Kanske är det något eller kombo av paket som sambo/barn/kärnfamilj/nuvarande boende/lugn och ro i det välbekanta/bilden-av-den-lyckliga-familjen/föräldrarnas gillande/anseende bland frimicklarna/etc etc han väljer. Men fortfarande väljer han inte dig. Och skulle du få honom efter att han ev blir utkastad skulle du vara i brist på det "bättre" han gått miste om. Möjligen skulle det ändå bli ok på sikt men du skulle alltid veta att du inte var förstahandsalternativet.
  • Anonym (Yup)
    Thu 24 Oct 2019 07:14
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:42:27 följande:

    Ja det är astrist! So in love... Gör det fortfarande ont? Jobbigt att ta sig ur?


    Det gör fortfarande fruktansvärt ont. Det sista vi gjorde efter att projektet var avslutat var att gå ut och äta middag ihop. Magiskt! Sen inget... Tror tystnaden beror på ett missförstånd. Därför på gott och ont...
  • Anonym (??)
    Thu 24 Oct 2019 15:20
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:58:24 följande:

    Väljer han bort mig så kommer jag respektera det och inte höra av mig till honom! Jag förtjänar inte bättre, snarare tvärtom, jag förtjänar knappt denna fantastiska man!

    Jag vill backa men kan ju inte, därav datumet. Lite som en förberedelse för mig själv...


    "Inte värd denna fantastiska man". Alltså du skojar??

    Du har själv barn skriver du. Hör du inte, som förälder, hur omoget resonemang du för?

    Har du även dragit in dina barn i denna "tonårsförälskelse"? Skulle inte förvåna mig =/
  • Anonym (tobbe­)
    Thu 24 Oct 2019 19:03
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:36:55 följande:
    Jag skulle leva lycklig med den här mannen om han valde mig.
    Fast det är dels ett tecken på att du saknar självdiciplin sen måste du ju känna dig patetisk som svansar efter en gift man. Dessutom vet du att risken är väldigt stor att han kommer ligga med andra även om han är ihop med dig för en gång otrogen alltid otrogen. Men då kan du inte gnälla eftersom du accepterade det beteendet.
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sat 26 Oct 2019 14:02
    molly50 skrev 2019-10-23 19:44:39 följande:

    Jag tror att du behöver prata med någon ganska omgående. För din egen skull.

    Det kan du aldrig vara säker på. Hans sambo tror ju,som sagt,säkert det också.

    Och det trodde jag med om mitt ex. Men det var fel.

    Om han vet vad som är viktigt i ett förhållande så borde han inte bedra sin sambo. 

    Men eftersom han gör det och inte tänker lämna henne så visar han ju att han inte vet det.

    Han klarar uppenbarligen inte av att ta allvarliga diskussioner med henne,vilket han borde göra.

    Något är det ju som inte stämmer om han väljer att bedra henne.

    Tack! Ja,jag försöker vara ärlig och rättvis.

    Jag bara undrar varför du behöver ett datum överhuvudtaget. Du vet ju att han inte tänker lämna henne. Det har han ju varit tydlig med.

    Så hur lång tid tycker du att han ska få?

    Han har ju redan fått mer än 1 år och ni står fortfarande kvar och stampar på samma ställe.

    Kastar du bort mer tid på honom så är risken att du missar honom med stort H också.


    Han är inte lika tydlig med det längre, att han inte tänker lämna henne... Nu vacklar han. Jag vacklar också! Jag älskar denna man, det gör jag verkligen och det kommer göra så jäkla ont att avsluta med honom men är det så det blir så kommer jag inte kontakta honom mer utan undvika honom till varje pris! Känner mig efter denna vecka ganska utnyttjad faktiskt... Det har jag inte gjort sen vi började träffas så jag funderar på om kommande datum får honom att försöka få ut så mycket som möjligt av den tid vi har tillsammans. Jag vet inte, jag vet ingenting men mer och mer saker han gör mig mig börjar göra ont. Kanske eftersom han är den utav oss som är i ett förhållande... Vi får se!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sat 26 Oct 2019 14:07
    Anonym (Jadu) skrev 2019-10-24 01:43:31 följande:

    Du menar att han vill leva kvar i kärnfamiljen med daglig omsorg om sina barn antar jag.

    Han kan tala osanning om detta, det hoppas jag du är medveten om. Men talar han sanning så... tja, för din del är resultatet detsmma oavsett anledning. Oavsett vad det är han vill ha hellre än att leva med dig.

    Det finns de som blir bortvalda för en annan, pga bostadsort, för en utbildning, pga ekonomi, pga familjerelationer... För att partnern bedömer att deras chans till lycka är större om de väljer detta andra. Kanske är det inte sambon som person som din älskare värderar högre än dig som person. Kanske är det något eller kombo av paket som sambo/barn/kärnfamilj/nuvarande boende/lugn och ro i det välbekanta/bilden-av-den-lyckliga-familjen/föräldrarnas gillande/anseende bland frimicklarna/etc etc han väljer. Men fortfarande väljer han inte dig. Och skulle du få honom efter att han ev blir utkastad skulle du vara i brist på det "bättre" han gått miste om. Möjligen skulle det ändå bli ok på sikt men du skulle alltid veta att du inte var förstahandsalternativet.


    Ja precis, han ser sig själv som familjefar och menar att han en gång valt och det får han stå för.

    Jag vet att saker han säger och gör kan vara påhittade men då undrar jag om han skulle orka dra det så långt och fortsätta träffa mig vecka efter vecka... Men som jag skrivit innan, jag vet knappt någonting!

    Väljer han mig så ser jag mig inte som ett andrahandsval, snarare tvärtom faktiskt! Utkastad blir han bara om detta kommer fram och det gör det inte!!! Största anledningen till varför han ev stannar kvar kommer bero på vår omgivning och folks reaktioner. Han kanske inte vågar...
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sat 26 Oct 2019 14:08
    Anonym (Yup) skrev 2019-10-24 07:14:59 följande:

    Det gör fortfarande fruktansvärt ont. Det sista vi gjorde efter att projektet var avslutat var att gå ut och äta middag ihop. Magiskt! Sen inget... Tror tystnaden beror på ett missförstånd. Därför på gott och ont...


    Åh, fy fan! Jag ser inte fram emot denna smäll!!! Var det bara ni två? Vill du berätta mer om missförståndet?
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sat 26 Oct 2019 14:11
    Anonym (??) skrev 2019-10-24 15:20:36 följande:

    "Inte värd denna fantastiska man". Alltså du skojar??

    Du har själv barn skriver du. Hör du inte, som förälder, hur omoget resonemang du för?

    Har du även dragit in dina barn i denna "tonårsförälskelse"? Skulle inte förvåna mig =/


    Barnen är absolut inte indragna, varken hans eller mina! Jag vill aldrig att mina barn hamnar i denna sits men skulle de göra det skulle jag stötta dem i sin kärlek och råda dem till att göra rätt- vänta! Det är inte rätt att vara med någon man vet är upptagen och är det menat kommer det att bli bra i slutändan ändå. Men det är svårt att följa det rådet själv när man är förälskad och mitt uppe i det, tyvärr!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Sat 26 Oct 2019 14:14
    Anonym (tobbe) skrev 2019-10-24 19:03:18 följande:

    Fast det är dels ett tecken på att du saknar självdiciplin sen måste du ju känna dig patetisk som svansar efter en gift man. Dessutom vet du att risken är väldigt stor att han kommer ligga med andra även om han är ihop med dig för en gång otrogen alltid otrogen. Men då kan du inte gnälla eftersom du accepterade det beteendet.


    Kanske att jag saknar det gällande just detta... Inte patetisk men korkad och dum! Men sen är jag ju kär!!! Jag tror inte på "en gång otrogen..." och jag accepterar inte att någon är det mot mig trots att jag handlar som jag gör nu! Denna man kommer vara mig trogen om han blir min! Jag ser det snarare som tvärtom. Vi kommer se tecknen och prata om det innan det sker!
  • Anonym (Peter­)
    Sat 26 Oct 2019 15:17
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-26 14:14:00 följande:

    Kanske att jag saknar det gällande just detta... Inte patetisk men korkad och dum! Men sen är jag ju kär!!! Jag tror inte på "en gång otrogen..." och jag accepterar inte att någon är det mot mig trots att jag handlar som jag gör nu! Denna man kommer vara mig trogen om han blir min! Jag ser det snarare som tvärtom. Vi kommer se tecknen och prata om det innan det sker!


    Förlåt, men... Hahaha!
  • Anonym (Yup)
    Sat 26 Oct 2019 15:19
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-26 14:08:15 följande:

    Åh, fy fan! Jag ser inte fram emot denna smäll!!! Var det bara ni två? Vill du berätta mer om missförståndet?


    Ja det var middag på tu man hand och båda tyckte det var jättemysigt, han var den som pratade mest om hur mysigt det var. Tror missförståndet grundar sig i att vi i våras löst pratade om att bryta helt efter att projektet var slut. Men jag sa att vi skulle "utvärdera situationen" först. Men nån utvärdering blev inte av och jag gav honom aldrig intrycket att jag ville bryta kontakten efter middagen. Vi skulle bara inte ses på länge av naturliga orsaker. Nu hörde jag av mig igår ändå för att visa att jag vill få en fungerande kommunikation mellan oss men han var väldigt konstig tillbaka. Jag förstår ärligt talat inte hans beteende för fem öre med tanke på att han för fem veckor sen sa att han hade känslor för mig. Men det är säkert för att skydda sig själv då han har väldigt svårt för känslor rent generellt. Så nu hör jag helt enkelt inte av mig mer. Han är uppenbarligen för feg för att säga att han vill bryta och jag tänker hålla huvudet högt och inte ge hans ego mer. Idag har jag en bra dag och känner så. Imorrn kan jag krascha igen av nåt som påminner om honom.
  • Anonym (tobbe­)
    Sat 26 Oct 2019 22:30
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-26 14:14:00 följande:
    Kanske att jag saknar det gällande just detta... Inte patetisk men korkad och dum! Men sen är jag ju kär!!! Jag tror inte på "en gång otrogen..." och jag accepterar inte att någon är det mot mig trots att jag handlar som jag gör nu! Denna man kommer vara mig trogen om han blir min! Jag ser det snarare som tvärtom. Vi kommer se tecknen och prata om det innan det sker!
    Du är medveten om hur många kvinnor som har sagt så och sen har dom suttit med en man som ligger runt. Och varför skulle han vara trogen mot dig när han inte är det mot frun. Dessutom lär det inte vara svårt att vara det utan att du märker det med tanke på hur blind du verkar vara för hans dåliga sidor.
  • Anonym (Peter­)
    Sat 26 Oct 2019 22:47
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-20 23:03:14 följande:
    När jag fyller år nästa gång, och det är ganska snart, ska jag låta allt vad gäller gifta män vara!
    Vilket datum fyller du år?
  • Sun 27 Oct 2019 11:14
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-26 14:14:00 följande:

    Kanske att jag saknar det gällande just detta... Inte patetisk men korkad och dum! Men sen är jag ju kär!!! Jag tror inte på "en gång otrogen..." och jag accepterar inte att någon är det mot mig trots att jag handlar som jag gör nu! Denna man kommer vara mig trogen om han blir min! Jag ser det snarare som tvärtom. Vi kommer se tecknen och prata om det innan det sker!


    Ja du... Detta inlägg bevisar att du verkligen är naiv och lite korkad. (Sorry)

    Finns inte på världskartan att han skulle vara trogen OM han blir påkommen, utkastad och kommer krypandes till nån av sina älskarinnor. (Kanske du, kanske nån annan).
  • Sun 27 Oct 2019 12:52
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-26 14:02:42 följande:
    Han är inte lika tydlig med det längre, att han inte tänker lämna henne... Nu vacklar han. Jag vacklar också! Jag älskar denna man, det gör jag verkligen och det kommer göra så jäkla ont att avsluta med honom men är det så det blir så kommer jag inte kontakta honom mer utan undvika honom till varje pris! Känner mig efter denna vecka ganska utnyttjad faktiskt... Det har jag inte gjort sen vi började träffas så jag funderar på om kommande datum får honom att försöka få ut så mycket som möjligt av den tid vi har tillsammans. Jag vet inte, jag vet ingenting men mer och mer saker han gör mig mig börjar göra ont. Kanske eftersom han är den utav oss som är i ett förhållande... Vi får se!
    Att han börjar vackla kan ju likaväl vara ett sätt för honom att försöka hålla dig kvar. Att både ha kakan och äta den.
    Han märker säkert att även du börjar vackla och du kanske har sagt till honom att du tänker ge honom ett datum och sen är det finito?
    Vad är det han gör mot dig som gör så ont?
    Om du känner dig utnyttjad så är det nog för att du är det.
  • Sun 27 Oct 2019 13:07
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-26 14:14:00 följande:
    Kanske att jag saknar det gällande just detta... Inte patetisk men korkad och dum! Men sen är jag ju kär!!! Jag tror inte på "en gång otrogen..." och jag accepterar inte att någon är det mot mig trots att jag handlar som jag gör nu! Denna man kommer vara mig trogen om han blir min! Jag ser det snarare som tvärtom. Vi kommer se tecknen och prata om det innan det sker!
    Det tror nog hans sambo också. Att han kommer vara henne trogen.
    Och det trodde jag med,med mitt ex.
    Men kan han vara otrogen mot den han har barn med och därmed riskera att förstöra livet även för barnen,vad är det då dom säger att han inte skulle kunna göra så mot dig?
    Hade han verkligen velat att ni skulle vara tillsammans så hade det varit dig han varit hos nu.,
    Han hade inte låtit dig gå och vänta och våndas i mer än 1 år.
    Var inte så naiv.
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-26 14:11:04 följande:
    Barnen är absolut inte indragna, varken hans eller mina! Jag vill aldrig att mina barn hamnar i denna sits men skulle de göra det skulle jag stötta dem i sin kärlek och råda dem till att göra rätt- vänta! Det är inte rätt att vara med någon man vet är upptagen och är det menat kommer det att bli bra i slutändan ändå. Men det är svårt att följa det rådet själv när man är förälskad och mitt uppe i det, tyvärr!
    Jag hoppas verkligen att du inte tänker stötta dina barn i att vara med en upptagen man och dessutom vänta på honom?
    Du borde ju själv veta hur ont det gör och hur sårande det är,vid det här laget.
  • Anonym (Iment­inh)
    Wed 22 Jul 2020 22:35

    1 månad är ingenting

    Kapa helt ett tag så går det över

Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.