• Anonym (Arg)
    Tue 21 May 2019 20:27
    1521 visningar
    94 svar
    94
    1521

    Bestämmer pappan över barnet redan nu?

    Är gravid och sängliggandes, pappan till barnet vägrar köpa saker jag är sugen på för att ?hans barn inte ska få i sig sånt? och spelar kortet att det minsann är hans barn också... Ja men just nu befinner sig barnet i MIN kropp! Har han verkligen rätt att bestämma över vad jag äter!?

  • Svar på tråden Bestämmer pappan över barnet redan nu?
  • Tue 21 May 2019 20:28
    #1
    +1

    Suck, jag tänker inte lägga mig i era tonårsfasoner!

    Skärp er båda två om ni ska få barn!

  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Tue 21 May 2019 20:29
    #2
    -1
    Långbenopluto skrev 2019-05-21 20:28:54 följande:

    Suck, jag tänker inte lägga mig i era tonårsfasoner!

    Skärp er båda två om ni ska få barn!


    1. Varför svarar du då på tråden?

    2. Jag har verkligen inga tonårsfasoner för att jag vill bestämma själv vad jag vill äta.
  • Tue 21 May 2019 20:30
    #3
    +1

    Eh nej det har han inte men han har väl rätt att inte gå till affären och köpa det du vill ha. Köp det själv om du vill ha det. Så länge det inte är alkohol eller så förstås. 

  • Anonym (Fia)
    Tue 21 May 2019 20:30
    #4
    +1

    Ät det som du är sugen på .Din kropp och du bestämmer .

  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Tue 21 May 2019 20:31
    #5
    EnglandsSvenskan skrev 2019-05-21 20:30:08 följande:

    Eh nej det har han inte men han har väl rätt att inte gå till affären och köpa det du vill ha. Köp det själv om du vill ha det. Så länge det inte är alkohol eller så förstås. 


    Hur ska jag kunna göra det när jag inte ska lämna sängen annat än för toabesök?

    Tar man inte hand om varandra i ett förhållande?
  • Tue 21 May 2019 20:32
    #6
    Anonym (Arg) skrev 2019-05-21 20:31:08 följande:
    Hur ska jag kunna göra det när jag inte ska lämna sängen annat än för toabesök?

    Tar man inte hand om varandra i ett förhållande?
    Jo det gör man. Vad är det du vill ha? Antar att du får tillräckligt med mat för att bli mätt varje dag ändå. 
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Tue 21 May 2019 20:35
    #7
    EnglandsSvenskan skrev 2019-05-21 20:32:59 följande:

    Jo det gör man. Vad är det du vill ha? Antar att du får tillräckligt med mat för att bli mätt varje dag ändå. 


    Mätt ja, men ska jag inte få styra själv VAD jag vill äta? Jag är jättesugen på chips och ostbågar med dipp... Och läsk till det, men han vägrar.
  • Anonym (Minna­)
    Tue 21 May 2019 20:36
    #8

    Han har inte rätt att bestämma. Jag skulle bett att få bo hos någon annan. Där kan du ju inte bo. Du måste väl få äta vad du vill.

  • Anonym (Beror ju på)
    Tue 21 May 2019 20:42
    #9
    -1
    Anonym (Arg) skrev 2019-05-21 20:35:05 följande:

    Mätt ja, men ska jag inte få styra själv VAD jag vill äta? Jag är jättesugen på chips och ostbågar med dipp... Och läsk till det, men han vägrar.


    Är det en liten skål med chips och en burk läsk nån kväll då och då så borde han inte lägga sig i. Är det en helt påse chips och 1,5 liter läsk var och varannan kväll så tycker jag nog han har rätt att säga ifrån och hjälpa dig bli mer hälsosam. Både för din och ert barns skull.
  • Anonym (.)
    Tue 21 May 2019 20:43
    #10
    +1

    Han har inte rätt att bestämma vad du äter.

    Du har inte rätt att tvinga honom att köpa sådan skitmat heller.

    Även om du är arg, så måste du ju förstå att han gör det av omtanke för din och barnets hälsa. I grunden är det något positivt.

Svar på tråden Bestämmer pappan över barnet redan nu?