• Anonym (Lovis­a)
    Tue 21 May 2019 23:26
    271 visningar
    32 svar
    32
    271

    Hade ni kunnat vara med en man som..

    Hej. Jag träffar en man . Han är omtänksam , ställer alltid upp för mig . Rolig och kompatibel på alla sätt och vis .

    Men, när.vi bråkar så hotar han att ge upp vår relation och lämna , han kan kasta föremål i golvet och hota att förstöra mina saker när vi blir osams och han har ganska kort stubin . Han har också ett kriminellt förflutet. ..

    Hade ni kunnat stanna hos en man som betedde sig så när han blir arg ifall han för övrigt är en väldigt fin och snäll man ?

  • Svar på tråden Hade ni kunnat vara med en man som..
  • Anonym (Henri­etta)
    Tue 21 May 2019 23:34
    #1
    +1

    Absolut inte!

    Aggressioner som han inte kan kontrollera (kastar saker).
    Känslomässig utpressning (hotar att ge upp relationen).
    Kriminellet förflutet.

    Alltihop bara skriker trefaldigt NEJ!


    Spring!


     

  • Anonym (Se upp)
    Tue 21 May 2019 23:39
    #2

    Nej..

  • Anonym (Lovis­a) Trådstartaren
    Tue 21 May 2019 23:42
    #3

    Han kan vara så gullig men det känns inte riktigt hälsosamt när jag blir rädd för för honom när han blir arg samtidigt som alla har brister såklart. Väldigt svårt att ta sig ur också.

  • Wed 22 May 2019 00:01
    #4

    Ursäkta att jag är hård nu... men varför frågar du detta? Du vet att det inte räcker med att han är gullig i vanliga fall.

    Helt idiotiskt att fortsätta den relationen. Den verkar inte hållt på så länge än, så avsluta medan du faktiskt klarar det och innan bråken binder samman er och skapar ett beroende pga de highs and lows som kommer med en dysfunktionell relation.

    Du skulle aldrig säga till en vän att hon borde stanna med en kille som gör henne rädd.

  • Wed 22 May 2019 00:04
    #5

    Nej det hade jag inte.

  • Tiina8­7
    Wed 22 May 2019 00:06
    #6

    Nej, jag hade inte kunnat vara tillsammans med en man som beter sig som en trotsig ungen. Inte en chans.

  • Anonym (Sofie­)
    Wed 22 May 2019 00:08
    #7

    Nej.

    Är man faktiskt en fin och snäll man är man det inte bara då och då.

  • Anonym (Lovis­a) Trådstartaren
    Wed 22 May 2019 00:10
    #8

    När jag tar upp det med honom om när jag blir rädd för honom och hur mycket han sårar mig så har han liksom alltid svar på varför han gör som han gör eftersom det alltid beror på mig på ett eller annat sätt så trots att jag innerst inne vet att detta inte är normalt så blir man hjärntvättad till att klandra sig själv istället.. Tack för svaren tror jag behöver folk som pratar klarspråk med mig.

  • Miss Skywal­ker
    Wed 22 May 2019 00:16
    #9

    Skulle du kunna äta av en god buffé som det ligger bajs på?

  • Wed 22 May 2019 00:19
    #10

    Titta på Josefin Nilsson dokumentären. Er relation är kanske inge lika illa (ännu?), men poängen är att du ska ta dig ur INNAN. Så titta på den dokumentären om du verkligen vill se allvaret i situationen.

Svar på tråden Hade ni kunnat vara med en man som..