• Thu 23 May 2019 22:59
    759 visningar
    7 svar
    7
    759

    Tips kapitelböcker

    Skulle behöva tips på riktigt bra kapitelböcker till min 10-åring. Hon gillar inte spöken och otäckt inte heller övernaturligt. Inte mysterier heller egentligen.

    Böcker hon älskat är Agnes Cecilia en sällsam historia, Anne på Grönkulla, Dårfinkar och Dönickar, Michelle Magorians böcker. Men det måste ju finnas många mer nyskrivna av samma slag. Ös på med tips!

  • Svar på tråden Tips kapitelböcker
  • Fri 24 May 2019 02:19
    #1

    Svarta Hingsten böckerna läste vi i den åldern.

  • Fri 24 May 2019 04:32
    #2

    Min son tycker om bokserien ?Spejarens lärling?, Astrid Lindgrens böcker, Kalle Blomkvist-böckerna (men de var svåra att få tag i, hittade på bibblan till slut), ?Vår jättestora trädkoja på 13 våningar?, ?Doktor Proktors pruttpulver? av Jo Nesbo, ?Svarta hingsten?. Elyne Mitchell skrev några böcker om hästen Windy är de jag kommer på nu.

    Kanske de gamla fem-böckerna? De tyckte jag var bra när jag var liten.

  • Fri 24 May 2019 22:36
    #3
    Den fantastiska Ivan
    av Katherine Applegate
    Ett hål om dagen
    av Louis Sachar
    Hur du tränar din drake
    av Cressida Cowell

    Roald Dahls böcker
  • Fri 24 May 2019 22:44
    #4

    Fråga på biblioteket, de har grym koll!

    Mina har gillat "Doktor Proktors pruttpulver" och Molly Moon.

  • Sat 25 May 2019 12:59
    #5

    Vi har läst lilla huset på prärien-serien högt, den gillade min dotter.

    Sen finns det ju mycket serier på olika teman, tex fotboll, hästar osv. Kolla på biblioteket. Jag går också in på bokhandeln och frågar om tips.

    Dagbok för alla mina fans har dottern gillat.

  • Sat 25 May 2019 14:12
    #6

    Stort tack för alla bra tips! Nu har hon fastnat helt i doktor Proctor! Den har vi missat innan! Ska fortsätta med era andra tips också

  • Sat 25 May 2019 20:24
    #7
    don Quijote skrev 2019-05-25 14:12:09 följande:
    Stort tack för alla bra tips! Nu har hon fastnat helt i doktor Proctor! Den har vi missat innan! Ska fortsätta med era andra tips också
    Åh vad kul!

Svar på tråden Tips kapitelböcker