• Sat 25 May 2019 17:13
    3170 visningar
    52 svar
    52
    3170

    Vi som ska göra FET i juni -19

    Hej!

    Tänkte starta en tråd för oss som ska göra FET i juni.

    Vi är ofrivilligt barnlösa och gjorde vår första IVF den 1:a april. På grund av risk för överstimulering blev det totalfrys av 3 blastocyster. Väntar nu på insättning. Kommer förhoppningsvis få min ägglossning i slutet av maj och i så fall blir det insättning i början av juni. Är väldigt nervös och spänd.

    Några fler som vill följas åt?

  • Svar på tråden Vi som ska göra FET i juni -19
  • Sat 25 May 2019 17:56
    #1

    Jag kanske inte riktigt kvalar in då jag gjorde FET igår, mitt tredje. Fick precis som du göra totalfrys i januari och har satt in blastocyster i mars resp april utan resultat. Så om denna tredje inte heller blir något hoppas vi hinna en fjärde FET i slutet av juni.

  • Sat 25 May 2019 18:27
    #2

    Hej!
    Vi ska göra vårt första äggplock nu på måndag! är jätte nervös! 
    Hade nästan 30 äggblåsor på senaste ultraljudet och har förstått att det inte är kanon, var det därför ni fick frysa era?
    Håller tummarna för er båda :)

  • Sat 25 May 2019 18:39
    #3
    Eilemes skrev 2019-05-25 18:27:50 följande:

    Hej!

    Vi ska göra vårt första äggplock nu på måndag! är jätte nervös! 

    Hade nästan 30 äggblåsor på senaste ultraljudet och har förstått att det inte är kanon, var det därför ni fick frysa era?

    Håller tummarna för er båda :)


    Ja precis, för många ägg ger risk för överstimulering och då får man inte bli gravid... jag hade 11 äggblåsor på första ultraljudet och 20 på andra, och när de såg 20 beslutade de om totalfrys. Fick ut 19 ägg av dem och fick 10 blastocyster till frysen så det var ett väldigt bra resultat... även om det inte hjälpt oss än till nån bebis så har vi ju många försök på oss med alla embryon, givet att vi har råd. Vi gör ivf privat eftersom vi redan har ett barn, men kan inte få fler pga förlorade äggledare.
  • Sat 25 May 2019 18:50
    #4
    Sommar15 skrev 2019-05-25 17:56:22 följande:

    Jag kanske inte riktigt kvalar in då jag gjorde FET igår, mitt tredje. Fick precis som du göra totalfrys i januari och har satt in blastocyster i mars resp april utan resultat. Så om denna tredje inte heller blir något hoppas vi hinna en fjärde FET i slutet av juni.


    Jodå, du är så välkommen :)

    Hoppas det funkar denna gång! Wow, 10 blastocyster är ju sjukt bra!! :)
  • Sat 25 May 2019 18:55
    #5
    Eilemes skrev 2019-05-25 18:27:50 följande:

    Hej!

    Vi ska göra vårt första äggplock nu på måndag! är jätte nervös! 

    Hade nästan 30 äggblåsor på senaste ultraljudet och har förstått att det inte är kanon, var det därför ni fick frysa era?

    Håller tummarna för er båda :)


    Okey! Spännande! Ja, det är ju väldigt många, så det finns ju tyvärr risk för totalfrys. Men konstigt att er läkare inte sagt något om det. Med så många ägg kan du ju få flera blastocyster :)

    Ja, vid första VUL såg man cirka 20 äggblåsor så det bestämdes redan då att det skulle bli totalfrys. Sprutade några dagar till med en sänkt dos, sedan blev det äggplock.

    Tack :) Håller tummarna för dig också!
  • Sat 25 May 2019 19:32
    #6

    Följs gärna åt! Även om jag gjorde frysåterföring idag, men tänker att det nästan är juni iaf. ;) fick totalfrysa i mars, pga överstimulerad och risk för överstimuleringssyndrom. Hade 37 ägg, 21 plockades, 14 befruktades, men ba en blastocyst till frysen. Så hoppas ju såklart på denna.

  • Sat 25 May 2019 19:48
    #7
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-25 18:50:04 följande:

    Jodå, du är så välkommen :)

    Hoppas det funkar denna gång! Wow, 10 blastocyster är ju sjukt bra!! :)


    Tack! :) ja det var skönt att få så många, men hoppet börjar ändå tryta när vi gjort två återföringar utan resultat... så hoppas extra mkt på den vi satte in igår! Har problem med missfall tidigare, har varit gravid 9 ggr och har ett barn så att det nu är så svårt att ens bli gravid o sen inte veta om den klarar sig hela vägen är extra tungt.

    Hoppas din ägglossning kommer snart, vet hur segt det är att vänta! Har du något vul inbokat eller ska du bara testa själv?
  • Sat 25 May 2019 19:50
    #8
    EnJävlaNöt skrev 2019-05-25 19:32:52 följande:

    Följs gärna åt! Även om jag gjorde frysåterföring idag, men tänker att det nästan är juni iaf. ;) fick totalfrysa i mars, pga överstimulerad och risk för överstimuleringssyndrom. Hade 37 ägg, 21 plockades, 14 befruktades, men ba en blastocyst till frysen. Så hoppas ju såklart på denna.


    Då ligger vi nästan lika, jag gjorde återföring igår! Dock min tredje. När har du testdag? Jag har vid de två tidigare försöken börjat blöda redan på ruvardag 8 resp 2 så jag har hittills aldrig behövt vänta till testdagen... hoppas få göra det nu :) den 6/6 på nationaldagen är min!
  • Sat 25 May 2019 19:55
    #9
    Sommar15 skrev 2019-05-25 19:50:33 följande:

    Då ligger vi nästan lika, jag gjorde återföring igår! Dock min tredje. När har du testdag? Jag har vid de två tidigare försöken börjat blöda redan på ruvardag 8 resp 2 så jag har hittills aldrig behövt vänta till testdagen... hoppas få göra det nu :) den 6/6 på nationaldagen är min!


    Hoppas det går i vägen denna gång! 7/6 är min! Kommer dock inte våga testa innan. Vill inte få falska förhoppningar. Har du gjort enl din naturliga cykel? Jag fick hjälp att få ägglossning, pga hade 3 egna på drygt ett år.
  • Sat 25 May 2019 20:23
    #10
    EnJävlaNöt skrev 2019-05-25 19:55:47 följande:

    Hoppas det går i vägen denna gång! 7/6 är min! Kommer dock inte våga testa innan. Vill inte få falska förhoppningar. Har du gjort enl din naturliga cykel? Jag fick hjälp att få ägglossning, pga hade 3 egna på drygt ett år.


    Ja jag har gjort i naturlig cykel, men tagit ovitrelle så att återföringen skulle hamna på rätt dag. Jag brukar testa tidigt så ska börja redan imorgon tänkte jag, för att se så att ovitrellen går ur... hoppas vi får fina plus nudå om två veckor!! Och framförallt att dagarna går snabbt!
Svar på tråden Vi som ska göra FET i juni -19