• Mon 27 May 2019 22:48
    4630 visningar
    70 svar
    70
    4630

    Vi som väntar fjärde barnet Jan-feb 2020

    Välkommen till gruppen:

    Vi som väntar fjärde (eller tredje, femte) barnet Jan-feb 2020.

    Jag har tre barn, 8 år, 6 år och 1 år sen tidigare, nu jag är gravid igen och vi väntar vårt fjärde barn! Wow! Med BF 15/1.

    Har drömt om en stor familj. Med ettåringen tog det över tre år innan det gick. Den här gången gick det på andra försöket! Herregud, är det sant! undrar jag fortfarande.

    Shit jag vill berätta detta för alla, men min man vill att vi väntar!

    Magen avslöjar mig redan nu i vecka 7.. hur ska jag kunna hålla detta hemligt??

    Illamåendet har också startat nu (vecka7), usch usch.

    Jag vill kunna ventilera allt, hoppas det är fler med mig som känner så..

    /AnnieMagda

    Hur har ni det, ni andra??

    Skriv gärna

    - Ålder på barn sen tidigare

    - BF

    - När kommer ni berätta nyheten för andra?

    - Hur stor är magen nu, jämfört med tidigare?

    - Hur är illamåendet den här gången?

    - Förlossningar, vag eller kejsar, hur känns det inför denna?

    - Tankar/känslor i för att bli ?storfamilj?...

  • Svar på tråden Vi som väntar fjärde barnet Jan-feb 2020
  • Tue 28 May 2019 08:43
    #1

    Hej!

    Väntar mitt femte barn i dec eller Jan, bf just nu är 28 dec! Blir 38 år i år, detta är sista barnet.

    Mina andra barn är 12(flicka) ,11(pojke) ,4 (flicka) och 2 (pojke) år.

    Hoppas på en flicka nu, då jag mår bättre under graviditeten, illamåendet brukar släppa i v 12 då!

    Magen börjar bli lite rundare, har svårt att få ihop byxorna, är i v 10 nu. Förra graviditeten började jag med mamma yxor redan i v 9!

    Så drygt med illamående och tröttheten! Längtar efter att få känna sparkar från bebis :) väntar på kub - ul, 24 juni!

  • Tue 28 May 2019 10:40
    #2

    Hej! Är också gravid med mitt fjärde barn. BF 13/1-20

    Jag har tre tjejer 6, 12 och 15. Jag är väl i chock fortfarande, trodde knappt det va möjligt.

    Det har börjat synas på min mage, vet inte hur länge det går att dölja?!

  • Tue 28 May 2019 22:55
    #3

    Jättevälkomna till tråden Micka! och Mamma37!!

    Jag insåg idag att jag gjort så dålig research inför den här graviditeten. Det känns som att man inte hinner med kolla upp allt..

    För jag var på heldagskonferens idag och till lunch blev jag serverad mediumstekt nötkött och nu på middagen mediumstekt oxfilé.. Herregud hur var det nu igen? Vad får man äta? Försökte diskret googla en snabbis men fick bara fram att rått kött ska inte ätas, typ gris, lamm och sånt på livsmedelsverkets hemsida. men hur är det med nötkött???? Det är väl ok? Hjälp är så orolig nu. Ja för jag blev ju lite ?tvungen? att äta, kollegorna kollade och det hade blivit konstigt att tvärvägra där i den stunden. Allt hade varit lättare om folk visste.

    Jag funderar på att berätta för min chef, pga graviditetsillamåendet har blivit värre och jag kanske ändå blir sjukskriven snart och då kommer det ändå fram.

  • Wed 29 May 2019 07:36
    #4

    Tack! Förstår din oro. Men tror inte det är farligt om det hänt en gång. Jag har ätit starka medeciner i början av graviditeten. Jag känner mig orolig så att det inte blivit missbildningar/kromosomfel. Men i ditt fall så tror jag det är lugnt.

  • Wed 29 May 2019 08:36
    #5

    Jag råkade äta snittar med olämplig ost i, åt bara en, det var också med jobbet, trodde det var skagenröra, tror inte det gör så mycket med en gång, det är väl vid upprepade tillfällen som risken blir större att få någon smitta av bakterier.

    Illamåendet är väldigt jobbigt, har kräkts nu också, så är hemma från jobbet då jag känner mig helt slut....

    Tänkte berätta på jobbet för chefen efter kub! Innan vill jag inte säga något, med tanke på missfall/ma....

  • Wed 29 May 2019 09:53
    #6

    Jag har inte mått så illa som tidigare graviditeter. Men haft många andra gravid symtom, Molvärk, trött, förändrad aptit,mm.

  • Wed 29 May 2019 13:27
    #7

    Jag berättade för min chef idag, ville att hen skulle veta och vara beredd ifall jag blir sjukskriven nästa vecka.. för då blir jag borta i tre månader(!)..

    Det var lugnt, så himla skönt att få ur sig det bara. Visst om det blir missfall så önskar jag ha det hemligt men lättnaden över att få dela med sig var skön.

    Jag har en kollega som väntar sitt första barn, magen superplatt. Min sticker ut helt sjukt mycket. Visserligen var jag lite överviktig från start, så folk kommer inte våga fråga.. haha.

    Har ni varit mer trötta nu än tidigare?

  • Wed 29 May 2019 13:53
    #8

    Skönt att prata av sig jag är sjukskriven av helt andra själ tom augusti, det känns så skönt. Men samtidigt har jag för mycket tid att fundera på allt. Jag oroar mig väldigt mycket. Jag väntar på att få göra UL men det verkar vara lång väntan. Samt att jag också ska göra KUB-test. Jag är supertrött! Sover middag 1-2 Tim per dag + att jag lägger mig runt 21 helt färdig, sover 10-11 Tim/ natt.

  • Wed 29 May 2019 15:12
    #9

    Jag är också tröttare än tidigare graviditeter, känner mig helt slut kl 21 och lägger mig då, sover till oftast kl 5 på morgonen, då barnen väcker mig, vill helst sova på dagen också, men det går ju inte när man jobbar...

    Magen börjar verkligen puta, har gått upp några kilo,

    På morgonen känner jag livmodern utanpå då urinblåsan är full. Sen är det plufsiga tarmar på dagen som gör att man ser lite lönnfet ut, brukar annars vara någorlunda smal, min mamma sa att det syns att jag är lite rundare!!!! Hon vet om att jag är gravid, hon sa att de börjar kanske fundera på jobbet snart....

  • Wed 29 May 2019 15:21
    #10

    Jag har bara berättat för min mamma och min mans föräldrar. Har inte vågat prata med någon. Känns som det är för tidigt. Men som sagt magen putar ut redan nu 7+2. Jag är i vanliga fall vältränad och rätt slank men efterlängtad medicinering så har det lagt sig mycket på magen. Så folk tror nog inte ja är gravid.

Svar på tråden Vi som väntar fjärde barnet Jan-feb 2020