• Anonym (Stör mig)
    Tue 28 May 2019 15:36
    4749 visningar
    64 svar
    -12 +3
    64
    4749

    Alltså HUR kan man komma i mjukisbyxor till tentasalen?

    Hur kan man med och komma i mjukisbyxor till tentasalen? Jag fattar inte det. Varför ska man ha ?slappa? kläder bara för att det råkar vara en tenta? Tentan idag började kl 8.30 och jag såg flera (unga) studenter bära mjukisbyxor på sig...alltså varför? Mjukisbyxor har man på sig hemma och ingen annanstans. Hur tänker folk?? Jag tycker det är ett hån mot de seriösa studenterna.

  • Svar på tråden Alltså HUR kan man komma i mjukisbyxor till tentasalen?
  • Thu 30 May 2019 16:52
    #51
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 15:36:25 följande:

    Hur kan man med och komma i mjukisbyxor till tentasalen? Jag fattar inte det. Varför ska man ha ?slappa? kläder bara för att det råkar vara en tenta? Tentan idag började kl 8.30 och jag såg flera (unga) studenter bära mjukisbyxor på sig...alltså varför? Mjukisbyxor har man på sig hemma och ingen annanstans. Hur tänker folk?? Jag tycker det är ett hån mot de seriösa studenterna.


    Poppade upp en liten fråga, till dig TS..

    Tycker du inte det är ett hån mot enskild individ att avgöra huruvida seriös denne är i sina studier, baserat på dennes klädval på tentor?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (G)
    Thu 30 May 2019 16:55
    #52

    Många kvinnors skinkor wobblar osmakligt i mjukisbyxor. Tycker de borde tänka på det.

  • Anonym (tobbe­)
    Fri 31 May 2019 00:08
    #53
    +1

    Sen är världen och historien full med genier som vi skulle missat om vi skulle köra med klädkod på universitet och högskolor. Om bara snobbar ska plugga då blir det inte mycket gjort.

  • Fri 31 May 2019 05:50
    #54

    Varför bryr du dig så mycket om vad andra människor väljer att ta på sig för kläder? Det är vanligt att vilja klä sig bekvämt under salstentor och säger ingenting om hur seriös personen är gällande sina studier. Det känns mer oseriöst att vara student och haka upp sig på andras klädval. Jag håller inte med dig om att det finns någon slags norm att klä sig fint och seriöst på ett universitet, tycker du att medlemmarna i alla olika studieföreningar som går runt i olika sorters overaller är ''seriöst'' klädda? 

  • Anonym (Köns och utseen­debero­ende)
    Fri 31 May 2019 06:01
    #55

    Är man tjej och har en väldigt snygg figur så spelar detta faktiskt ingen roll. Då kan man klä sig hur slasigt som helst men ändå se bra ut. På män och kvinnor utan snygg figur krävs det lite mer finess i valet av kläder och då är det respektlöst att vara slasig.

  • Anonym (Iland­sprobl­em)
    Fri 31 May 2019 06:04
    #56
    Anonym (G) skrev 2019-05-30 16:55:11 följande:

    Många kvinnors skinkor wobblar osmakligt i mjukisbyxor. Tycker de borde tänka på det.


    Bästa argumentet i tråden. Usch och fy för mjukisbyxor. Tycker TS är alldeles på rätt spår!
  • Tiina8­7
    Fri 31 May 2019 16:55
    #57
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 15:41:02 följande:

    Det stör mig eftersom på ett universitet ska man bära seriösa kläder, liksom arbetslivet. Det är ok om man går i gymnasiet och har mjukisbyxor där, men nu är det universitet/arbetslivet vi pratar om.


    Hela och rena kläder hör väl till vanligheterna. Är mjukisbyxorna hela och rena så spelar set väl knappast npgon till om folk har set på tentan.

    Vi var många i min kull som hade mjukisbyxor på oss på olika praktiska labbar. Läste ssk.
  • Anonym (utvec­klings­störd?­)
    Fri 31 May 2019 17:14
    #58

    vart är du född? på planeten mars?

  • Fri 31 May 2019 17:32
    #59
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 20:02:46 följande:
    Mysbyxor, overall, one piece med mera är kläder man bär hemma men inte utomhus tycker inte jag. Jag tycker det ser löjligt ut med vuxna som bär dessa kläder utanför hemmet, annorlunda är barn/ungdomar i gymnasiet. Och nej folk kanske inte bryr sig vad jag tycker men jag kände att jag ville ha perspektiv på frågan.
    Är du en sådan som tar tentor i frack och tänt stearinljus?
  • Fri 31 May 2019 18:09
    #60

    Åh, det förklarar ett och annat! Anledningen till att jag kuggade på kvantmekaniktentan var för att ett par av de andra i tentasalen hade mjukisbyxor på sig! Jag kände mig så kränkt av deras hänsynslöshet att jag skrev och räknade fel på frågorna! Tack TS, för att du hjälpte mig förstå!

  • Fri 31 May 2019 18:21
    #61
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 20:02:46 följande:

    Mysbyxor, overall, one piece med mera är kläder man bär hemma men inte utomhus tycker inte jag. Jag tycker det ser löjligt ut med vuxna som bär dessa kläder utanför hemmet, annorlunda är barn/ungdomar i gymnasiet. Och nej folk kanske inte bryr sig vad jag tycker men jag kände att jag ville ha perspektiv på frågan.


    Tur att folk får ha en egen vilja och att allt inte kretsar kring dig. Hade varit en stel och tråkig värld.
  • Fri 31 May 2019 22:30
    #62

    Ha ha!

    Du förstår att det är kunskapen som räknas på tentor eller??!! Det är just det som är det underbara med att gå på Universitetet. Det är kunskap som räknas. Inte huruvida du platsar i en modetidning eller inte. Om du tycker mode, smink och dylikt är meningen med livet så finns det faktiskt skolor för det också dock inte på Universitetsnivå.

    Om du fick du underkänt på tentan så kanske du borde fokusera mer på kunskap istället för mode?

  • Anonym (Stör mig) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 23:20
    #63
    Anonym (utvecklingsstörd?) skrev 2019-05-31 17:14:53 följande:

    vart är du född? på planeten mars?


    Är jag utvecklingsstörd bara för att jag råkar ha en åsikt de flesta inte håller med om? Intressant.
  • sextio­talist
    Sat 1 Jun 2019 08:28
    #64
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-31 23:20:10 följande:

    Är jag utvecklingsstörd bara för att jag råkar ha en åsikt de flesta inte håller med om? Intressant.


    Men nu vet du att du är rätt ensam om att tycka detta. Sedan så är påståendet "kommer du från mars" ingen anspelning på att du är utvecklingsstörd.utan att du är världsfrånvänd. Lever i en annan verklighet.

    Eftersom som detta förekom även under min studietid, så skulle jag nog säga att det är norm att inte klä upp.sig till tentan (om det inte vsr 10:e omtentan, då högtidsklädsel rekommenderades).

    Overall, som.du också dissade, är i högsta grad ett studentplagg, som man företrädes använder i studentsammanhang. När man var med i nollkommiten, eller hade någon annan aktiv roll, så tentade man självklart i overallen.

    Välkommen till studentvärlden
Svar på tråden Alltså HUR kan man komma i mjukisbyxor till tentasalen?