• Anonym (Börja­r tröttn­a)
    Thu 30 May 2019 01:29
    4660 visningar
    133 svar
    133
    4660

    Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen

  • Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder
  • Anonym (Göran­)
    Fri 31 May 2019 11:04
    #11

    Det har ingenting med din lem att göra.
    Det är biologi.
    När dina kvinnor har lurat dig att befrukta dem, så är de tillfredsställda.
    Då ser kvinnorna inget uppenbart syfte i att ha sex.
    Då kommer huvudvärken, läkarintygen, etc
    Det har hänt dig två gånger.
    Att du inte lär dig!
    Män är generellt tröga på den här biten.
    Mäns svagaste länk är behovet av fitta.
    Män jagar och vänder ut och in på sig själva istället för att inse sanningen.
    Kvinnor har fittans makt.
    Män måste vakna upp och ta kontroll över sina liv samt sina lemmar.

  • Anonym (Blomm­an)
    Fri 31 May 2019 19:26
    #12

    För min del har utebliven tillfredställelse varit orsaken. Men numera lever jag själv och tycker onani funkar toppen. Garanterat orgasm varje gång.

  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 22:24
    #13
    Womanly skrev 2019-05-31 06:17:57 följande:

    Förstår att det blivit en ond cirkel. Bestäm tillsammans att ni ska ha en period helt utan sex (för att ta udden av det hela). Sedan intimitetsträning. Börja med kramar och gos sedan lätta smekningar. Undvika alla erogena zoner, inget bröst eller kön. Turas om. Det är för att kunna slappna av och kunna ta emot närhet utan att behöva vara på sin vakt och fundera på om det blir sex. Efter en tid ökar ni på närheten. Tillsammans med långa samtal. Ökad förtrolighet och avslappning. På så sätt kan lusten väckas igen och viljan att ha sex återkommer. Det ska ta tid. Boka date nights. Bry er om varandra. Påminn er om tiden ni var förälskade. Ni fixar det här!


    Bra tips absolut. Vi har pratat en del om det och är överens om att det är för sällan. Hon har fixat preventivmedel och glidmedel men sen blir det inte mer. Det verkar som hon fatta och vill ha det annorlunda men att stämningen inte infinner sig för henne. Är det verkligen rätt att då bestämma att INTE ha sex?,
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 22:30
    #14
    Anonym (Been there) skrev 2019-05-31 07:32:58 följande:

    Oj oj oj... det kan vara så mycket. Och du är inte ensam om såna erfarenheter. Många kvinnor har helt enkelt inte det sexuella intresset. När de är i passionsfasen eller vill skaffa barn så kan de vara som kåta kaniner, men sen kan sexlivet dö helt. Man kan ägna år av terapisamtal och verkligen göra allt som står i ens makt för att få kvinnan att känna sig sedd, avlasta henne osv., helt enkelt vara den perfekte partnern och ändå hittar hon aldrig nån sexlust. Tro mig, jag vet. Jag har t.o.m. fått höra att jag är för bra!

    Tror att det generellt är en skillnad mellan kvinnor och män vad gäller sexlust där män har betydligt starkare drift, och sen finns det naturligtvis stora individuella skillnader. Är man en man med stor sexdrift så får man bara hoppas på att hitta en kvinna som är likadan, för de finns trots allt även om det inte finns en sån kvinna för varje man med stor sexdrift.

    Jag har gått på den niten två ggr nu i längre förhållanden. I början var det kanonbra och jag trodde att jag hittat en kvinna som kunde matcha mig, men efter ett par år så har sexlivet bara varit ett problem. Det svåra är ju att veta om kvinnan man träffar bara har sexlust för att det är ett nytt förhållande som är fräscht och spännande eller om det kommer att hålla i sig. Sen beror det på hur man definierar stor sexlust. En person kanske tycker att det är normalt och nödvändigt med sex varje dag och en annan som säger sig ha hög sexlust kanske bara vill ha sex en gång/vecka. Då kan man tycka att man ska passa ihop "på pappret" men i praktiken funkar det inte.

    Sen är det naturligtvis så mycket mer än hur ofta man har sex. Båda kan ha en egen sexdrift och verkligen vill ha sex, men så har man lite olika preferenser. Man tänder på olika saker. Jag var ihop med en kvinna som ville att jag skulle hålla fast henne, vara lite tuff i sängen, bruka lite våld. Sånt tänder inte jag på, tvärtom. Det funkade ju inte. Hon tyckte det blev tråkigt och jag tyckte det var avtändande att höra henne be om sånt. Nu var vi tydliga mot varandra så vi kunde konstatera att det inte skulle funka och avslutade, men det är inte alltid så lätt att veta själv vad man egentligen tänder på. Det kan vara så att en kvinna som verkar ha låg sexdrift egentligen skulle vara väldigt intresserad av sex om hon bara hittade "sin grej".

    Sen är vi olika, vår sexdrift funkar olika beroende på hur vardagen ser ut. Jag har en stabil sexdrift och skulle helst ha sex 3-4 ggr/vecka. Min sexlust påverkas i princip inte av några yttre faktorer som stress (skapar tvärtom högre sexlust), mycket arbete, lindrig sjukdom etc. Men kvinnor jag har levt ihop med har varit väldigt "lättstörda" och i princip allt som händer i vardagen har påverkat deras sexlust negativt.

    Livet är ett lotteri och långt ifrån alla drar en vinstlott.


    Jätteskönt att få höra din erfarenhet. Oftast hör man de lite mer positiva historierna och man får för sig att problemet är unikt och beror på en själv. Jag reagerade dock lite på det du säger om hårt/våldsamt sex. Jag är också helt ointresserad av sånt och tycker tvärtom det kan vara avtändande om tjejen gillar att killen gör så. Det är ett gemensamt drag hos oss och eftersom vi har liknande erfarenheter så kanske det hör ihop på nåt vis
  • Womanl­y
    Fri 31 May 2019 22:31
    #15
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-05-31 22:24:30 följande:

    Bra tips absolut. Vi har pratat en del om det och är överens om att det är för sällan. Hon har fixat preventivmedel och glidmedel men sen blir det inte mer. Det verkar som hon fatta och vill ha det annorlunda men att stämningen inte infinner sig för henne. Är det verkligen rätt att då bestämma att INTE ha sex?,


    Red-blooded
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 22:36
    #16
    Anonym (Blomman) skrev 2019-05-31 19:26:27 följande:

    För min del har utebliven tillfredställelse varit orsaken. Men numera lever jag själv och tycker onani funkar toppen. Garanterat orgasm varje gång.


    Tillfredställelse inbillar jag mig att jag kan ge. Hon kommer alltid innan vi har sex och hon fejkar inte. Men det kanske iofs inte betyder att hon är tillfredsstälkd menar du elker , just själva sexet verkar sen mest vara för min skull tyvärr
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 22:36
    #17

    [quote=79660833][quote-nick]Womanly skrev 2019-05-31 22:31:08 följande:[/quote-nick][/quote]

    Fattar inte red blooded?

  • Anonym (.)
    Fri 31 May 2019 22:41
    #18
    Anonym (Göran) skrev 2019-05-31 11:04:32 följande:

    Det har ingenting med din lem att göra.
    Det är biologi.
    När dina kvinnor har lurat dig att befrukta dem, så är de tillfredsställda.
    Då ser kvinnorna inget uppenbart syfte i att ha sex.
    Då kommer huvudvärken, läkarintygen, etc
    Det har hänt dig två gånger.
    Att du inte lär dig!
    Män är generellt tröga på den här biten.
    Mäns svagaste länk är behovet av fitta.
    Män jagar och vänder ut och in på sig själva istället för att inse sanningen.
    Kvinnor har fittans makt.
    Män måste vakna upp och ta kontroll över sina liv samt sina lemmar.


    Mest sanna inlägget på länge.
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 22:43
    #19
    Anonym (Göran) skrev 2019-05-31 11:04:32 följande:

    Det har ingenting med din lem att göra.

    Det är biologi.

    När dina kvinnor har lurat dig att befrukta dem, så är de tillfredsställda.

    Då ser kvinnorna inget uppenbart syfte i att ha sex.

    Då kommer huvudvärken, läkarintygen, etc

    Det har hänt dig två gånger.

    Att du inte lär dig!

    Män är generellt tröga på den här biten.

    Mäns svagaste länk är behovet av fitta.

    Män jagar och vänder ut och in på sig själva istället för att inse sanningen.

    Kvinnor har fittans makt.

    Män måste vakna upp och ta kontroll över sina liv samt sina lemmar.


    Är inte helt med på resonemanget. Samma sak har hänt oavsett befruktning eller inte. Så troligen är orsaken även något mer.
  • Anonym (.)
    Fri 31 May 2019 22:45
    #20
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-05-30 01:29:00 följande:

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen


    Kvinnor har sex av två skäl, bli på smällen och skaffa resurser.

    I ditt fall har du redan gjort henne på smällen och resurser ger du henne ändå varken du vill eller inte därmed har hon inget driv.

    Google dread game om du måste, men problemet med kvinnors sexualitet är att den drama som krävs för att kvinnan ska vara kåt också förstör det lugn man gärna vill ha i övrigt i sitt liv som man.

    Bästa rådet. Skaffa ny, yngre, utan barn.
Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder