• Anonym (Börja­r tröttn­a)
    Thu 30 May 2019 01:29
    4661 visningar
    133 svar
    133
    4661

    Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen

  • Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder
  • Anonym (Been there)
    Fri 7 Jun 2019 22:08
    #31

    Som alltid finns det sånt som är mainstream och sånt som avviker från detta. Det är fortfarande vanligast att kvinnor tar ansvar för barn och hem medan männen mer eller mindre motvilligt "hjälper till". Men så är det inte i alla förhållanden. Jag är en man som alltid har varit den som i mina förhållanden har tagit den typiskt kvinnliga rollen. Och jag är också romantisk och omtänksam. Men det har alltså inte hjälpt. Kvinnornas sexlust har ändå klingat av. Men de ser inte det som något problem eller som något konstigt. OK, det är inte konstigt, vi är bara olika och då uppstår ett problem. Det är väl kanske jag som är konstig som har en i princip konstant sexdrift. Dessutom är jag väl kanske då en konstig man som vill ha ett deltagande från kvinnan, vill att även hon ska uppvakta mig, ta initiativ till sex, vara aktiv under sexet och ta egna initiativ osv.


    Men allt sånt verkar upphöra efter ett tag, trots att jag gör allt rätt i förhållandet. Jag har t.o.m. fått kritik för att vara för bra! Kvinnan har känt sig undanskuffad, inte känt att hon får vara kvinna eftersom hon inte får vara solo på hushållsscenen. Damned if you do, damned if you don't.


    Jag anar att detta är något som sitter djupt, djupt i våra kulturella mönster och ingen människa är tillräckligt distanserad för att klara av att analysera denna låsning och komma på nåt sätt att komma ikring den.


    Därför har jag personligen kommit fram till, som jag skrev tidigare, att jag inte ska leva i nån fast relation. Bättre att leva i nuet och kunna gå vidare när det inte funkar längre och jag inte längre får ut det jag behöver ur en relation. Det går inte ändra människor i grunden, bara putsa lite på ytan. Så man får försöka hitta nån som från början är som den man vill ha. Problemet är bara att det oftast inte brukar komma fram förrän efter ett tag, så man får kyssa många grodor innan man hittar prinsen/prinsessan.

  • Anonym (Skaff­a analyt­isk kk)
    Fri 7 Jun 2019 22:35
    #32

    Du får skaffa en "knullterapeut", dvs en tjej som får i uppdrag att så ärligt som möjligt bedöma dina insatser i sängen. Det ska vara uttalat från början att det är det hon ska göra och du ska lyssna och lära

  • Tue 11 Jun 2019 20:22
    #33

    Ts, jag tror inte det är något fel på dig som person. Du har helt enkelt en högre sexlust än henne. men vad det beror på, det kan jag inte svara på. Jag förstår din frustration, jag har det likadant.

    Jag skulle kunna ha sex varje dag, men har man en sambo som inte vill så är det klart att man blir frustrerad.

    Jag blir inte negtivt påverkad av stress, däremot kan det vara väldigt skönt att ha sex på kvällen efter en stressig dag och "få ur sig" allting. Mitt råd är att prata med henne. Tyvärr har jag inget mirakelråd, men hittar du något så får du gärna säga till ;)

  • Tomatm­acka
    Wed 12 Jun 2019 21:22
    #34

    Har exakt samma problem. Fruntimret släpper inte till trots att jag försörjer henne.

  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Sat 15 Jun 2019 05:24
    #35
    Anonym (Skaffa analytisk kk) skrev 2019-06-07 22:35:14 följande:

    Du får skaffa en "knullterapeut", dvs en tjej som får i uppdrag att så ärligt som möjligt bedöma dina insatser i sängen. Det ska vara uttalat från början att det är det hon ska göra och du ska lyssna och lära


    Det e fan ingen dum idé. Hitils har jag bara pratat med några ex. I
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Sat 15 Jun 2019 05:31
    #36
    Valkyria900 skrev 2019-06-11 20:22:46 följande:

    Ts, jag tror inte det är något fel på dig som person. Du har helt enkelt en högre sexlust än henne. men vad det beror på, det kan jag inte svara på. Jag förstår din frustration, jag har det likadant.

    Jag skulle kunna ha sex varje dag, men har man en sambo som inte vill så är det klart att man blir frustrerad.

    Jag blir inte negtivt påverkad av stress, däremot kan det vara väldigt skönt att ha sex på kvällen efter en stressig dag och "få ur sig" allting. Mitt råd är att prata med henne. Tyvärr har jag inget mirakelråd, men hittar du något så får du gärna säga till ;)


    Haha hade jag skulle jag inte skruva här????

    Det där med lusten skule va en bra förklaring om det inte hänt detsamma med nästan alla mina frhålanden

    Prata försöker jag men jag får inget vettigt svar förutom det uppenbara att det e trögt. Oftast e det bara nå undanflykt att jag så stor osv
  • Anonym (Skaff­a analyt­isk kk)
    Sat 15 Jun 2019 07:37
    #37
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-06-15 05:24:21 följande:

    Det e fan ingen dum idé. Hitils har jag bara pratat med några ex. I


    Jag kan tänka mig att hjälpa till med analysen
  • Anonym (Kl)
    Sat 15 Jun 2019 20:33
    #38

    Jag kan bara tala för mig själv men jag är en kvinna som alltid har haft stor sexlust och velat ha sex minst tre gånger i veckan i mina långa relationer. Ofta har mina män inte kunnat matcha mig. Jag träffade min nuvarande man för fyra år sedan och vi har nu ett barn (han har även ett barn sedan tidigare). Långsamt har min syn på denne man och min sexlust förändrats. Numera Bill jag inte ha sex med honom, han förstår inte varför. Han skulle antagligen kalla vår relation för jämställd om någon frågade. Men jag gör det inte. Jag tar mest hand om vårt barn, mest hand om hushållet, fixar dessutom med hans barn sedan tidigare och är projektledaren i familjen, som så många andra kvinnor. Dessutom har hans beteende som var så underbart i början, men komplimanger och uppskattning, dött ut helt. Det är så avtändande att bli tagen för given, Om du Ts har barn sedan tidigare och nu en ny kvinna som lever med dessa barn: förstår du att du måste visa denna nya kvinna dubbelt med uppskattning som du gjorde med din förra? Att leva med någon annans barn är inte lätt. Det kan döda vilken stark kärleksrelation som helst. Och att skaffa en ny, barnlös kvinna är ert idiotiskt råd. Det är ju bara att skapa ännu mer problem, för då har du två ex och två kullar med särkullsbarn som denna nya kvinna måste ta sig an. Hur snabbt tror du sexlusten dör då? Nej, precis som ovanstående talare så håller jag med om att sex för många kvinnor handlar mycket om det relationella, samspelet mellan man och kvinna, att mannen visar uppskattning, inte tar kvinnan för givet när det gäller hushållssysslor och barnen, fortsätter med komplimanger och uppskattning. För tr inte tala om att mannen behöver vara medveten om orgasmglappet: kvinnor i heterosexuella förhållanden får i genomsnitt bara orgasm var tredje gång dom har sex med sin man...konstigt att så många kvinnor tappar lusten? Nej. Mvh f.d. sexgalning, numera en bitter kvinna som mest fantiserar om sex men håller avstånd till mannen

  • Anonym (Emma)
    Sat 15 Jun 2019 20:49
    #39

    Mig ex var också "lite större" och jo det är faktiskt så att det är en jäkla skillnad på 17×14 cm och 15×12 cm eller13×10 cm. Utan att veta hur stor du är så kan jag säga att i det första exemplet så är absolut kåthet ett måste för att det inte ska göra rejält ont för mig, i början av en relation så brukar det ske per automatik men längre in i relationen krävs en större insats. Exempel 2 är mer förlåtande men det funkar inte med spontana snabbisar, vilket däremot funkar med exempel 3. Där är det tillräckligt att jag blivit våt nog för att han ska kunna tränga in. Många män verkar tro att det är våtheten som är den enda fysiska anpassningen slidan gör för att förbereda för sex men så är inte fallet, ökat blodflöde och publikation är dock de initiala effekterna. Sen är det faktiskt så att många kvinnor efter graviditeter blir påverkade. Det kan handla om ärrbildningar eller förändringar i slemhinnor etc. som gör att sex plötsligt funkar annorlunda mot tidigare.

    Det är med andra ord fullt möjligt att de är sanningsenliga, det tog ganska lång tid för mig att ta upp med mitt ex att jag fick mer ont av sex vartefter vårt förhållande fortskred. Myten om att kvinnor tycker att större är bättre är ganska stark och dessutom känns det lite jobbigt att erkänna att man har problem. De kanske haft bekymmer även tidigare men först nu är mogna att prata om det.

  • Anonym (Ja)
    Sat 15 Jun 2019 21:25
    #40

    1. Kvinnor är generellt mindre intresserade av sex! (Men det finns stora individuella skillnader).

    2. Kvinnor har lägre halter av testosteron i regel.

    3. Kvinnor ställer upp i början av ett förhållande. För att det förväntas..

    4. Kvinnor är ovana och obekväma med att prat om sex, så därför uteblir lätt kommunikationen runt sex. Även om mannen är öppen..

    5. Kvinnor är obekväma med att förklara vad som är skönt. Antagligen innerst inne tänder de inte på killen om de måste förklara. Det är väl osexigt eller nåt, samt pinsamt att prat om (ja undantag finns såklart). Så de lider av kasst sex och tröttnar lite..

Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder