• Anonym (Börja­r tröttn­a)
    Thu 30 May 2019 01:29
    4754 visningar
    133 svar
    133
    4754

    Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen

  • Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Sun 16 Jun 2019 03:13
    #41
    Anonym (Skaffa analytisk kk) skrev 2019-06-15 07:37:55 följande:

    Jag kan tänka mig att hjälpa till med analysen


    Tack bra där jag e på
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Sun 16 Jun 2019 03:25
    #42
    Anonym (Kl) skrev 2019-06-15 20:33:46 följande:

    Jag kan bara tala för mig själv men jag är en kvinna som alltid har haft stor sexlust och velat ha sex minst tre gånger i veckan i mina långa relationer. Ofta har mina män inte kunnat matcha mig. Jag träffade min nuvarande man för fyra år sedan och vi har nu ett barn (han har även ett barn sedan tidigare). Långsamt har min syn på denne man och min sexlust förändrats. Numera Bill jag inte ha sex med honom, han förstår inte varför. Han skulle antagligen kalla vår relation för jämställd om någon frågade. Men jag gör det inte. Jag tar mest hand om vårt barn, mest hand om hushållet, fixar dessutom med hans barn sedan tidigare och är projektledaren i familjen, som så många andra kvinnor. Dessutom har hans beteende som var så underbart i början, men komplimanger och uppskattning, dött ut helt. Det är så avtändande att bli tagen för given, Om du Ts har barn sedan tidigare och nu en ny kvinna som lever med dessa barn: förstår du att du måste visa denna nya kvinna dubbelt med uppskattning som du gjorde med din förra? Att leva med någon annans barn är inte lätt. Det kan döda vilken stark kärleksrelation som helst. Och att skaffa en ny, barnlös kvinna är ert idiotiskt råd. Det är ju bara att skapa ännu mer problem, för då har du två ex och två kullar med särkullsbarn som denna nya kvinna måste ta sig an. Hur snabbt tror du sexlusten dör då? Nej, precis som ovanstående talare så håller jag med om att sex för många kvinnor handlar mycket om det relationella, samspelet mellan man och kvinna, att mannen visar uppskattning, inte tar kvinnan för givet när det gäller hushållssysslor och barnen, fortsätter med komplimanger och uppskattning. För tr inte tala om att mannen behöver vara medveten om orgasmglappet: kvinnor i heterosexuella förhållanden får i genomsnitt bara orgasm var tredje gång dom har sex med sin man...konstigt att så många kvinnor tappar lusten? Nej. Mvh f.d. sexgalning, numera en bitter kvinna som mest fantiserar om sex men håller avstånd till mannen


    Jag köper helt o fullt att kvalitén på sex grundar sig i de känslor man har och möts av. Vi är dock väldigt nära varandra på det sättet och de problem som bonusbarn orsakar avhandlas utan hyckleri. I vår familj är överenskommelsen att mitt barn är mest mitt ansvar o bådas barn e bådas ansvar. Så det e löst och löses löpande.. hon lagar mat men hon vill det och i övrigt tycker hon väl jag e lite lat men inget extremt. . Hon gör återkommande saker som tyder på att hon vill ha sex som att skaffa spiral o glidmedel osv. Hon tom säger att hon tycker vi gör det för sällan så fort jag ska nånstans säger hon att hon vill ha sex men om jag stannar hemma blir det som mest ett försök
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Sun 16 Jun 2019 03:31
    #43
    Anonym (Emma) skrev 2019-06-15 20:49:56 följande:

    Mig ex var också "lite större" och jo det är faktiskt så att det är en jäkla skillnad på 17×14 cm och 15×12 cm eller13×10 cm. Utan att veta hur stor du är så kan jag säga att i det första exemplet så är absolut kåthet ett måste för att det inte ska göra rejält ont för mig, i början av en relation så brukar det ske per automatik men längre in i relationen krävs en större insats. Exempel 2 är mer förlåtande men det funkar inte med spontana snabbisar, vilket däremot funkar med exempel 3. Där är det tillräckligt att jag blivit våt nog för att han ska kunna tränga in. Många män verkar tro att det är våtheten som är den enda fysiska anpassningen slidan gör för att förbereda för sex men så är inte fallet, ökat blodflöde och publikation är dock de initiala effekterna. Sen är det faktiskt så att många kvinnor efter graviditeter blir påverkade. Det kan handla om ärrbildningar eller förändringar i slemhinnor etc. som gör att sex plötsligt funkar annorlunda mot tidigare.

    Det är med andra ord fullt möjligt att de är sanningsenliga, det tog ganska lång tid för mig att ta upp med mitt ex att jag fick mer ont av sex vartefter vårt förhållande fortskred. Myten om att kvinnor tycker att större är bättre är ganska stark och dessutom känns det lite jobbigt att erkänna att man har problem. De kanske haft bekymmer även tidigare men först nu är mogna att prata om det.


    Det var nåt helt nytt för mig. Om det e sant så kan det förklara en del. Jag har fått höra detsamma i alla längre förhållanden och en del kortare med.. men mest tagit det som intäkt för att jag suger i sängen
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Sun 16 Jun 2019 04:20
    #44
    Anonym (Ja) skrev 2019-06-15 21:25:11 följande:

    1. Kvinnor är generellt mindre intresserade av sex! (Men det finns stora individuella skillnader).

    2. Kvinnor har lägre halter av testosteron i regel.

    3. Kvinnor ställer upp i början av ett förhållande. För att det förväntas..

    4. Kvinnor är ovana och obekväma med att prat om sex, så därför uteblir lätt kommunikationen runt sex. Även om mannen är öppen..

    5. Kvinnor är obekväma med att förklara vad som är skönt. Antagligen innerst inne tänder de inte på killen om de måste förklara. Det är väl osexigt eller nåt, samt pinsamt att prat om (ja undantag finns såklart). Så de lider av kasst sex och tröttnar lite..


    Jag upplever nog alla de punkterna som klart sannolika. De kvinnor jag har varit med har aldrig ens gjort en ansträngning att förändra utan bara konstaterat ett faktum o sen lämnat resten till mig
  • Anonym (Leta vidare­)
    Sun 16 Jun 2019 06:11
    #45

    Jag har samma upplevelse som du men jag är betydligt mer än marginellt större än medel. Jag ser tydligt att ju längre in i förhållandet man kommer desto mindre orkar kvinnan anstränga sig för sex. Det är som att det som va så spännande i början blir mest ångest och jobb efter ett tag. Det e rätt jobbigt eftersom det är nån man tycker om. Då är det mycket bättre när tjejen säger ifrån direkt första gången för då slipper man känslorna. För mig låter det som att du åtminstone har en rätt tjock snopp eftersom ni går den typen av problem. Det e lätt o glömma tjockleken eftersom allt handlar om längd när man pratar om storlek.

  • Anonym (Ja)
    Sun 16 Jun 2019 06:50
    #46
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-06-16 04:20:27 följande:

    Jag upplever nog alla de punkterna som klart sannolika. De kvinnor jag har varit med har aldrig ens gjort en ansträngning att förändra utan bara konstaterat ett faktum o sen lämnat resten till mig


    Det var ju en grov generalisering med stora individuella skillnader såklart..

    Men bland annat hormonnivåerna av testosteron ställer till det, då lite förenklat, kvinnor helt enkelt inte kan vara lika kåta som män.

    (De som är det är ofta lite labila och stört omöjliga att leva med på andra plan är min personliga erfarenhet..)
  • Anonym (Ja)
    Sun 16 Jun 2019 07:10
    #47

    Upplever att kvinnor kontinuerligt utvärderar hurvida mannen är värd att få sex.. Troligtvis är detta en omedveten funktion.

  • Anonym (.)
    Sun 16 Jun 2019 07:20
    #48
    Anonym (Ja) skrev 2019-06-16 07:10:07 följande:

    Upplever att kvinnor kontinuerligt utvärderar hurvida mannen är värd att få sex.. Troligtvis är detta en omedveten funktion.


    Så är det, och ju längre mannen är med henne och ju mer han är hemma så hon ser honom ju mer troligt är det att hon kommer att göra en beta av honom och därmed tappa sitt sexuella intresse för just honom. Det är rätt vanligt att hon sen misstolkar det som att hon tappat intresset för sex, men det kan lätt väckas av nya män som hon inte känner och därför inte gjort till beta ännu.
  • Anonym (Kl)
    Sun 16 Jun 2019 08:10
    #49

    Alltså, kvinnor är inte mindre intresserade av sex än män generellt sett, det där är en myt! Länka till forskning om ni ska påstå något sånt! Den enda forskning jag har sett på sexlusten hos kvinnor och män visar att det diffar väldigt lite, däremot är män mer positivt inställda till tillfälliga sexpartners än vad kvinnor är och män onanerar oftare än kvinnor, i snitt. Kvinnor har dock sin sexuella peak betydligt senare i livet än män och är alltså mer sexuellt aktiva än män i en viss ålder, och kvinnor kan njuta av många orgasmer efter varann, till skillnad från män. Våra sexualiteter ser olika ut. Däremot får kvinnor mer sällan orgasm i heterosexuella relationer (orgasmglappet, googla) och drar fortfarande oftast det tyngre lasset med hem och barn (kvinnor tar fortfarande 80 % av föräldraledigheten i Sverige, jobbar oftare deltid under småbarnsåren, får 65 % av männens pension när de väl går i pension...i Sverige). Dessutom är kvinnor hormonella varelser som under åren mellan 25-35 ca går igenom sina barnafödande år. Både graviditet, förlossning, amning och preventivmedel som hormonspiral, kopparspiral och p-piller påverkar sexlusten jättemycket. Detta verkar inte män förstå? Om din tjej har hormon spiral Ts, påverkar det garanterat hennes sexlust. Det där om att ni kommunicerar kring bonusfamiljen löpande låter jättebra, men det är fortfarande så att det är en stor bekastning för din tjej att leva med ditt/dina barn. Så är det bara, även om det såklart också kan vara en bonus. Det är också en stor belastning för ert kärkeksliv med bonusfamilj. Mindre tid för varann, mindre ork tex. Nu kanske skulle behöva gå i familjerådgivning ihop och verkligen prata om orsaken till era problem i sängen? Vi kan ju sitta här och gissa och nu män kan mysa i era offer-koftor men vi har ju inte svaren, det har hon.

  • Anonym (Ja)
    Sun 16 Jun 2019 08:11
    #50
    Anonym (.) skrev 2019-06-16 07:20:52 följande:

    Så är det, och ju längre mannen är med henne och ju mer han är hemma så hon ser honom ju mer troligt är det att hon kommer att göra en beta av honom och därmed tappa sitt sexuella intresse för just honom. Det är rätt vanligt att hon sen misstolkar det som att hon tappat intresset för sex, men det kan lätt väckas av nya män som hon inte känner och därför inte gjort till beta ännu.


    Ja precis. Ju mer han är hemma stämmer ganska bra.. Kvinnor är min erfarenhet, vill inte ha en man som är hemma mycket. De vill ha en workaholic som jobbar jämt och drar in pengar. Sen kommer de att gnälla och klaga på honom för att han aldrig är hemma, men det är lite mera show.. Kvinnor i gemen kommer alltid att premiera män som är mycket borta, framför män som är mycket hemma. Så upplever jag det..
Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder