• Anonym (Börja­r tröttn­a)
    Thu 30 May 2019 01:29
    4669 visningar
    133 svar
    133
    4669

    Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen

  • Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder
  • Anonym (Kl)
    Sun 16 Jun 2019 08:16
    #51

    Alltså ta av er era offer-koftor. Om ni har haft ett tynande sexliv i flera relationer så är den enda gemensamma nämnaren: ni själva. Inse det och skyll inte på random kvinnor. Jag har haft flera långa relationer (tre stycken) och det är först i det här förhållandet som jag har tappat sexlusten till min man. Det beror på dom klassiska sakerna som det står om i så många trådar: barnafödande, sömnbrist och småbarnsliv, preventivmedel, drar det tyngre lasset hemma, mannen tar mig för given och uppvaktar mig inte längre (bara sporadiskt, då han vill ha sex. Får han inte sex samma kväll surar han). Tror många många kvinnor upplever samma. Sedan, om vi separerar och träffar en ny man, är sexlusten där igen, garanterat.

  • Anonym (Orgas­m efter sex)
    Sun 16 Jun 2019 08:19
    #52

    Men får kvinnorna endast orgasm före sex? Aldrig efter sex eller under sexet?? Då skulle inte jag heller se någon poäng med att fortsätta. Jag har sex för att komma, inte för att fortsätta efter min egen orgasm för att mannen gett mig en orgasm innan. Ibland kommer han och han ger mig orgasm med fingrar efteråt, men det gör fortfarande vårt sex till att leda till min egen orgasm. Efter att jag kommit har jag lust i typ 1min, sen stänger min slida ner och det blir inte alls skönt längre.

  • Anonym (Kl)
    Sun 16 Jun 2019 08:23
    #53

    Jag kan tillägga att jag är en kvinna som alltid har tagit ansvar för min egen sexlust, sexiga underkläder, fantasier, kollar porr, sexleksaker, experimenterar i sängen. Är generös och testar gärna nya saker i sängen. Men nu känner jag bara: ska jag ta hand om honom i sängen, plus ta hand om honom känslomässigt och finnas där och trösta och stötta, plus vara hans mamma, plus vara projektledare för hem och barn, plus bo ihop med hans barn sedan tidigare med allt vad det innebär? Fyfan så osexigt. Dessutom har jag gått igenom en graviditet, en svår förlossning, amning och abort medan han bara har kunnat ligga framför tv:n och löka. Män kan vara så oempatiska och korkade, förstå vad vi kvinnor går igenom fysiskt under småbarnsåren och att det påverkar sexlusten. Det är inte bara som en knapp att trycka på, så får man sex.

  • Anonym (samma fast kvinna­)
    Sun 16 Jun 2019 08:35
    #54
    Anonym (Kl) skrev 2019-06-16 08:16:57 följande:

    Alltså ta av er era offer-koftor. Om ni har haft ett tynande sexliv i flera relationer så är den enda gemensamma nämnaren: ni själva. Inse det och skyll inte på random kvinnor. Jag har haft flera långa relationer (tre stycken) och det är först i det här förhållandet som jag har tappat sexlusten till min man. Det beror på dom klassiska sakerna som det står om i så många trådar: barnafödande, sömnbrist och småbarnsliv, preventivmedel, drar det tyngre lasset hemma, mannen tar mig för given och uppvaktar mig inte längre (bara sporadiskt, då han vill ha sex. Får han inte sex samma kväll surar han). Tror många många kvinnor upplever samma. Sedan, om vi separerar och träffar en ny man, är sexlusten där igen, garanterat.


    Jag är kvinna och i min relation kan det inte bero på något av ovanstående. Vi har inga småbarn, gör ungefär lika mycket hemma och det är jag som uppvaktar honom mest.
  • Anonym (.)
    Sun 16 Jun 2019 12:04
    #55
    Anonym (Ja) skrev 2019-06-16 08:11:54 följande:
    Ja precis. Ju mer han är hemma stämmer ganska bra.. Kvinnor är min erfarenhet, vill inte ha en man som är hemma mycket. De vill ha en workaholic som jobbar jämt och drar in pengar. Sen kommer de att gnälla och klaga på honom för att han aldrig är hemma, men det är lite mera show.. Kvinnor i gemen kommer alltid att premiera män som är mycket borta, framför män som är mycket hemma. Så upplever jag det..
    Kvinnor tänder ju på aktiva, framåt män som får saker att hända och leder.

    Hemma så hamnar ju mannen i soffan för han springer ju knappast runt och är aktiv där.

    Samtidigt är ju kvinnor inte med på jobbet där mannen ibland kan vara exakt det som kvinnan skulle tända på men där ser hon honom inte.

    Vet en kvinna som började tända rejält på sin man efter hon varit trött på honom länge. De bor i USA och jobber med media på distans mot Sverige mycket, och då är ju han hemma hela tiden. På sommaren är de Stockholm och då jobbar han på SVT och chefar, och då var hon med och såg honom i aktion och blev plötsligt imponerad igen, och kåt.

    Det är ju enklare att helt strunta i att uppfylla den här delen av kvinnors krav och istället vara KK med dem efter de kommer ur sina förhållanden, då är de kåta som fan efter en tid i celibat på män som inte uppfyller en promille av de det nyss krävde av sina långtidspartners.
  • Anonym (.)
    Sun 16 Jun 2019 12:07
    #56
    Anonym (Kl) skrev 2019-06-16 08:16:57 följande:

    Alltså ta av er era offer-koftor. Om ni har haft ett tynande sexliv i flera relationer så är den enda gemensamma nämnaren: ni själva. Inse det och skyll inte på random kvinnor. Jag har haft flera långa relationer (tre stycken) och det är först i det här förhållandet som jag har tappat sexlusten till min man. Det beror på dom klassiska sakerna som det står om i så många trådar: barnafödande, sömnbrist och småbarnsliv, preventivmedel, drar det tyngre lasset hemma, mannen tar mig för given och uppvaktar mig inte längre (bara sporadiskt, då han vill ha sex. Får han inte sex samma kväll surar han). Tror många många kvinnor upplever samma. Sedan, om vi separerar och träffar en ny man, är sexlusten där igen, garanterat.


    Sexlusten är garanterat där igen efter separation och då till män som inte uppfyller nästan någon av de krav de just listade som orsak till att inte ha sex med din man. Det är det här som är så ironiskt.
  • Anonym (samma fast kvinna­)
    Sun 16 Jun 2019 18:13
    #57
    Anonym (.) skrev 2019-06-16 12:07:55 följande:

    Sexlusten är garanterat där igen efter separation och då till män som inte uppfyller nästan någon av de krav de just listade som orsak till att inte ha sex med din man. Det är det här som är så ironiskt.


    Här måste jag faktiskt hålla med KI: om man låter partnern dra hela lasset med barn och hushåll bör man inte bli förvånad om sexlusten uteblir. Att ha sex med någon ny med vilken man (ännu) inte konfronterats med problematik som rör vardagslivet kan inte jämföras med en relation som är belastad med sånt ?bagage?. Dock tror jag att det är långt ifrån alla fall av dåligt sexliv som beror på sned fördelning av hushållsarbete. Ibland gör man allt rätt och partnern är i alla fall inte intresserad av sex.
  • Anonym (.)
    Mon 17 Jun 2019 11:23
    #58
    Anonym (samma fast kvinna) skrev 2019-06-16 18:13:35 följande:
    Här måste jag faktiskt hålla med KI: om man låter partnern dra hela lasset med barn och hushåll bör man inte bli förvånad om sexlusten uteblir. Att ha sex med någon ny med vilken man (ännu) inte konfronterats med problematik som rör vardagslivet kan inte jämföras med en relation som är belastad med sånt ?bagage?. Dock tror jag att det är långt ifrån alla fall av dåligt sexliv som beror på sned fördelning av hushållsarbete. Ibland gör man allt rätt och partnern är i alla fall inte intresserad av sex.
    Då håller ju alla med varandra.

    En naturlig slutsats för män som gillar sex kan ju då bli att istället för att plöja ned massa energi på en specifik kvinna, att spendera den energin på sig själv så han blir attraktivare, och på att ragga upp exakt de kvinnorna som ramlar ur sina förhållanden. Då får han knulla kåta kvinnor utan att investera i dem samtidigt som deras karl blir utan trots helt enorm investering, ofta halva deras liv.
  • Cheese­s
    Mon 17 Jun 2019 11:29
    #59

    Förlåt men ska jag vara helt ärlig så är det många? Kvinnor som inte tycker sex är så snön. Jag vet ibland inte varför jag och min sambo har sex, känner oftast inte så mycket. Men vet att han tycker det är viktigt så vill ha det för hans skull såklart.

  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Mon 17 Jun 2019 21:45
    #60
    Anonym (Ja) skrev 2019-06-16 06:50:34 följande:

    Det var ju en grov generalisering med stora individuella skillnader såklart..

    Men bland annat hormonnivåerna av testosteron ställer till det, då lite förenklat, kvinnor helt enkelt inte kan vara lika kåta som män.

    (De som är det är ofta lite labila och stört omöjliga att leva med på andra plan är min personliga erfarenhet..)


    Jag fattar att det var en generalisering. Men det var rätt skönt o få det uttalat av någon annan. Utan krusiduller
Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder