• Anonym (Börja­r tröttn­a)
    Thu 30 May 2019 01:29
    4688 visningar
    133 svar
    133
    4688

    Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen

  • Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Mon 17 Jun 2019 22:19
    #71
    Anonym (Tror) skrev 2019-06-17 22:15:43 följande:

    Tråkigt hon inte vill ställa upp på det, är liksom så lätt att bara stöna som en porrfilmsskådis i 5 min sen så har ju killen kommit hihi.


    Det e just det hon säger nej till allt ju.
  • Anonym (Tror)
    Mon 17 Jun 2019 22:22
    #72
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-06-17 22:19:23 följande:

    Det e just det hon säger nej till allt ju.


    Knäppt ju! Ställer du upp på det hon vill då? Jag ställer upp på ganska mycket min kille vill vid sex men det är för att han ställer upp en massa på mig i övrigt. Ge och ta tycker jag.
  • Anonym (Ja)
    Mon 17 Jun 2019 22:42
    #73
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-06-17 21:47:22 följande:

    Så vad avgör värdet då??


    Bland annat hur mycket hon se upp till och respekterar dig som kille. Vad som avgör det? En massa olika saker..
  • Anonym (x)
    Tue 18 Jun 2019 00:07
    #74

    Kvinnors lust (i allmänhet) är mer lättstörd och det krävs att allt är "perfekt" för att sexlusten skall infinna sig. Ingen stress, inga "måsten" att göra, ingen irritation över mannen och allt är frid och fröjd. Medan vi män kan ha sexlust även om jorden håller på att gå under. 

    Under förälskelsefasen är kvinnors sexlust många gånger minst lika stark som mannens, men sen när relationen mognar efter så där två år så inträffar sextorkan och mannen som trodde han hade träffat en kvinna med matchande sexlust förstår inte vad som hänt. Det var förälskelsefasen som eldade på kvinnans libido.

    Visst kan det vara så att mannen inte gör tillräckligt mycket hemma som hämmar kvinnans sexlust men inte lika ofta som det påstås i den här el liknande trådar. Kvinnor är inte ärliga varken mot sina partner el kanske ens sig själva (och påeldat av andra kvinnor dessutom). Är det så att det är hushållsarbetet som är  orsaken är det enkelt att åtgärda. Skaffa hemtjänst och se om sexlivet börjar frodas men är rätt säker på att det inte kommer att hjälpa. Inte heller att mannen gör det mesta av hemarbetet. Det kommer bara innebära att målbilden ändras och det nu är något ytterligare krav att uppfylla för att sexlusten skall infinna sig. 

    Man kan inte kräva att ens partner skall ha sexlust, men man kan kräva att ens partner anstränger sig för att hitta sin lust. Eller så får man finna sig i att han/hon väljer att bryta upp för en mer fullständig relation där ett aktivt sexliv ingår. De flesta relationer är inte så pass bra att det är värt att leva utan sex (i min uppfattning). 

  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Tue 18 Jun 2019 00:29
    #75
    Anonym (Tror) skrev 2019-06-17 22:22:53 följande:

    Knäppt ju! Ställer du upp på det hon vill då? Jag ställer upp på ganska mycket min kille vill vid sex men det är för att han ställer upp en massa på mig i övrigt. Ge och ta tycker jag.


    Allts jag behöver ju inte ställa upp på det sättet för jag njuter massor av att hon njuter. Sen är jag noga med att hon alltid får det så bra som möjligt. Och jag e noga med att vara försiktig osv även om man själv helst skulle bara köra på.
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Tue 18 Jun 2019 00:34
    #76
    Anonym (Ja) skrev 2019-06-17 22:42:38 följande:

    Bland annat hur mycket hon se upp till och respekterar dig som kille. Vad som avgör det? En massa olika saker..


    Ja va fan det är väl där man brister haha
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Tue 18 Jun 2019 00:58
    #77
    Anonym (x) skrev 2019-06-18 00:07:40 följande:

    Kvinnors lust (i allmänhet) är mer lättstörd och det krävs att allt är "perfekt" för att sexlusten skall infinna sig. Ingen stress, inga "måsten" att göra, ingen irritation över mannen och allt är frid och fröjd. Medan vi män kan ha sexlust även om jorden håller på att gå under. 

    Under förälskelsefasen är kvinnors sexlust många gånger minst lika stark som mannens, men sen när relationen mognar efter så där två år så inträffar sextorkan och mannen som trodde han hade träffat en kvinna med matchande sexlust förstår inte vad som hänt. Det var förälskelsefasen som eldade på kvinnans libido.

    Visst kan det vara så att mannen inte gör tillräckligt mycket hemma som hämmar kvinnans sexlust men inte lika ofta som det påstås i den här el liknande trådar. Kvinnor är inte ärliga varken mot sina partner el kanske ens sig själva (och påeldat av andra kvinnor dessutom). Är det så att det är hushållsarbetet som är  orsaken är det enkelt att åtgärda. Skaffa hemtjänst och se om sexlivet börjar frodas men är rätt säker på att det inte kommer att hjälpa. Inte heller att mannen gör det mesta av hemarbetet. Det kommer bara innebära att målbilden ändras och det nu är något ytterligare krav att uppfylla för att sexlusten skall infinna sig. 

    Man kan inte kräva att ens partner skall ha sexlust, men man kan kräva att ens partner anstränger sig för att hitta sin lust. Eller så får man finna sig i att han/hon väljer att bryta upp för en mer fullständig relation där ett aktivt sexliv ingår. De flesta relationer är inte så pass bra att det är värt att leva utan sex (i min uppfattning). 


    Men att allt ska va perfekt är ju i princip omöjligt. Det är ju väldigt sällan allt bara e perfekt. Oftast är det ju nå man ex vis stör sig på . Jag ex stör mig på det långa förspelet.
  • Anonym (Kl)
    Tue 18 Jun 2019 09:45
    #78
    Anonym (x) skrev 2019-06-18 00:07:40 följande:

    Kvinnors lust (i allmänhet) är mer lättstörd och det krävs att allt är "perfekt" för att sexlusten skall infinna sig. Ingen stress, inga "måsten" att göra, ingen irritation över mannen och allt är frid och fröjd. Medan vi män kan ha sexlust även om jorden håller på att gå under. 

    Under förälskelsefasen är kvinnors sexlust många gånger minst lika stark som mannens, men sen när relationen mognar efter så där två år så inträffar sextorkan och mannen som trodde han hade träffat en kvinna med matchande sexlust förstår inte vad som hänt. Det var förälskelsefasen som eldade på kvinnans libido.

    Visst kan det vara så att mannen inte gör tillräckligt mycket hemma som hämmar kvinnans sexlust men inte lika ofta som det påstås i den här el liknande trådar. Kvinnor är inte ärliga varken mot sina partner el kanske ens sig själva (och påeldat av andra kvinnor dessutom). Är det så att det är hushållsarbetet som är  orsaken är det enkelt att åtgärda. Skaffa hemtjänst och se om sexlivet börjar frodas men är rätt säker på att det inte kommer att hjälpa. Inte heller att mannen gör det mesta av hemarbetet. Det kommer bara innebära att målbilden ändras och det nu är något ytterligare krav att uppfylla för att sexlusten skall infinna sig. 

    Man kan inte kräva att ens partner skall ha sexlust, men man kan kräva att ens partner anstränger sig för att hitta sin lust. Eller så får man finna sig i att han/hon väljer att bryta upp för en mer fullständig relation där ett aktivt sexliv ingår. De flesta relationer är inte så pass bra att det är värt att leva utan sex (i min uppfattning). 


    Vem är du och varför uttalar du dig om kvinnors lust som om du sitter inne på fakta? Länka till forskning som visar att kvinnors lust är lägre än mäns i långa förhållanden. Om du ska påstå något sånt! I tråd efter tråd på Familjeliv klagar kvinnor på att dom får vara projektledare i Familjen AB, att dom gör mest i hushållet och med barnen. Plus att dom jobbar. I tråd efter tråd klagar män på att dom går för lite sex hemma. Ser någon sambandet? Förutom den ojämna arbetsfördelningen så ser samhället ut som så att kvinnor i heterosexuella förhållanden bara får orgasm med sin man i 30 % av fallen som dom har sex. Män får i snitt orgasm i 85 % av fallen de har sex, i heterosexuella förhållanden. Googla orgasmglappet. Sex i heterosexuella förhållanden är helt enkelt utformat efter mannens njutning (om vi ska generalisera). Att slicka och smeka varandra kallas för ?förspel?, före själva huvudakten, penetrationen. Är det så konstigt att kvinnors sexlust dör efter några år? Förspelet är ju ofta huvudakten för oss kvinnor...En till sak ska addera: hormoner och preventivmedel. Många kvinnor är väldigt kåta en vecka-två veckor i månaden, under ägglossning. Resten av tiden är vi mer svårflirtade. Går man dessutom på preventivmedel som tar bort ägglossningen sjunker sexlusten. Lägg till barnafödande med allt slitage som det innebär på kroppen, fysiskt sett går vi kvinnor igenom mer än vad nu män någonsin kan föreställa er, under dessa år. Självklart påverkar det också vår sexlust. Om vi ska göra saken ännu mer komplex så har vi kvinnor uppfostrats till att vi flickor ska hålla på oss, att vi inte ska pilla på snippan, att vi ska akta oss för pojkar som vill ha sex med oss, vakta vår oskuld, inte vara slampiga, inte vilja för mycket, vi kan bli våldtagna, vi kan bli kallade för horor i kompisgänget, vi måste akta oss mär vi är ute bland män på kvällen, måste skydda oss så vi inte blir med barn etc etc. Många kvinnor börjar inte njuta fullt ut av sex och ta för sig förrän sent i livet, pga allt detta förbjudna gällande sex som präglar vår uppväxt. Många kvinnor lär sig inte ens onanera, tar aldrig reda på vad dom njuter av. Män uppmuntras å andra sidan från tidig ålder till att pilla på snoppen, runka, kolla porr, alltid ha lust, alltid vara kåta, erövra flickor, ha sex med så många som möjligt, dom är hingstar om dom ligger runt, behöver inte tänka på våldräkt eller graviditet. Jag tycker att både män och kvinnor ska ta ansvar för sin egen lust, engagera sig och anstränga sig för att hålla den vid liv. Men kvinnor jobbar i uppförsbacke på många sätt. Så tar man med sig det in i långa relationer. Ska vi börja prata om hur många kvinnor som dessutom har ett bagage av att bli utsatta för sexuella övergrepp?

    Ok, jag ska inte heller vara en offerkofta. Jag ska ta ansvar över mitt sexliv och förföra min man ikväll :) Man måste båda två anstränga sig. Jag säger bara att det inte är så enkelt så att man kan avfärda kvinnors sexlust som lägre än mäns. Individuella skillnader finns absolut mellan personer, men i snitt har man inte kunnat forska fram att mäns sexlust är högre än kvinnors, vad jag vet. Däremot ser mäns och kvinnors sexlust olika ut och skiljer sig åt från olika faser i livet.
  • Anonym (Kl)
    Tue 18 Jun 2019 09:57
    #79
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-06-17 21:51:33 följande:

    Jag köper hela tanken absolut. Men det känns inte som att det är så i detta förhållande. Det är rätt ofta vi börjar men att hon avbryter sen mitt i. Men innan det så är hon klart delaktig och får orgasm.


    Ok, det låter som om du är välutrustad och att hon inte klarar av penetration? Och att hon bara vill ha s.k. förspel? Skulle du vara ok med att bara ha oralsex och petting ett tag, ingen penetration? Jag hade ett ex som var väldigt välutrustad. Det var svårt att ha sex med penetration, gjorde ont. Jag fick svampinfektioner och klåda av skavsåren. Hans tidigare flickvän hade fått vestibulit, alltså att man har så ont i snippan att man inte kan ha penetrerande sex alls, snippan blir typ inflammerad. Vi löste det genom att helt lägga ner penetrerande sex ett tag, vi körde bara oralt. Vi pratade dock mycket om det, man kan ju inte gissa sig fram till vad som är svårt. Efter ett tag med bara oralsex la vi till lite sexleksaker. Det var svårt för mig att slappna av eftersom jag förknippade sex med honom med smärta. Men vi kom över det tillsammans. Till slut började vi ha analsex istället för det var faktiskt enklare än att ha sex i snippan. Mer töjbart, hur konstigt det än låter. Ni måste prata med varandra! Har du frågat henne rakt ut om hon får ont av att din snopp är stor? Kan du tänka dig att helt lägga bort penetration ett tag för att få en chans att hitta tillbaka till varann?
  • Anonym (Ja)
    Tue 18 Jun 2019 10:04
    #80
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-06-18 00:58:09 följande:

    Men att allt ska va perfekt är ju i princip omöjligt. Det är ju väldigt sällan allt bara e perfekt. Oftast är det ju nå man ex vis stör sig på . Jag ex stör mig på det långa förspelet.


    Det här har jag aldrig förstått..

    Är det nåt som kvinnan väldigt väldigt enkelt, ja busenkelt rent av, kan påverka i en sexuell relation om hon vill. Utan att knappt ens behöva säga nånting.. Så är det väl ändå att korta ned förspelet om det är för långt? Det är väl bara att på något sätt visa att det är dags att stopp in den?

    Vi killar har ju blivit matade sedan yngre tonåren med att förspelet måste få ta tid, det är jätteviktigt bla bla bla..

    Många killar går för fort fram osv..

    Så bli inte förvånad om killen har lyssnat på det.. vill ni ha det på något annat vis får ni nästan va lite tydliga med det..
Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder