• Sun 2 Jun 2019 18:51
    539 visningar
    6 svar
    6
    539

    Ni som snittats mer än 2 gånger

    I vilken vecka snittades ni tredje eller fjärde gången? Var återhämtningen/läkningen svårare efter varje snitt? Blödde ni mer under själva OP? Tacksam för delade erfarenheter :)

  • Svar på tråden Ni som snittats mer än 2 gånger
  • Sun 2 Jun 2019 22:00
    #1

    Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter :)?

  • Mon 3 Jun 2019 20:05
    #2

    Har snittats 3 gånger, sista gången snittades jag 7 dagar innan BF,
    lika problemfritt som de första två gångerna :) 

  • Mon 10 Jun 2019 21:07
    #3

    Jag har snittats tre gånger och alla planerades till 39+0. Blödde inte mer ju fler snitt men tredje snittet lades ovanför de andra två då läkaren inte ville skära på samma ställe. Nu många (14) år senare är jag gravid igen och det blir snitt igen trots det var så många år sedan sist.

  • Sat 12 Oct 2019 18:37
    #4

    Snittad 3 gånger

    Akut med tredje barnet

    Urakut med sjätte barnet

    Planerat med sjunde barnet

    Blött 200-300 ml ( om jag minns rätt )

    Har blött mer vi mina 4 vaginala förlossningar än vi mina snitt iaf med 3 av barnen .

    Återhämtningen tog längst tid med första snittet men vi urakuta va sårläkningen svårast .

  • Sat 12 Oct 2019 18:39
    #5

    Akutsnitt BF +14 , urakut BF +5 och planerade BF -6

  • Sat 12 Oct 2019 19:00
    #6

    Tre snitt. Första akut, andra 5 dagar innan bf och tredje 2 veckor innan tror jag. Varje snitt har könnts lättare och lättare att återhämta sig ifrån. Men inte så konstigt då jag fått igenom mycket värkarbete innan det akuta snittet.

    Efter tredje snittet lät jag pappan åka hem till familjen för jag kunde klara mig helt själv efter någar timmar. Däremot muttrade hon som snittade mig att vi skulle prata efteråt. Hon glömde det, men antar att hon skulle varna mig för fler graviditeter pga sammnväxningar. Men jag ska inte ha fler barn så det gör inget i så fall.

Svar på tråden Ni som snittats mer än 2 gånger