• Sun 2 Jun 2019 19:54
    504 visningar
    18 svar
    18
    504

    Är detta normalt?!

    Hej!! Jag är i v7 och min mage känns lite väl svullen. Ingen tror att jag är i v 7 och börjar fundera lite på om de är normalt?.. vad tror ni??

  • Svar på tråden Är detta normalt?!
  • Sun 2 Jun 2019 19:55
    #1

    Bilden hamnade upp o ner..

  • Anonym (A)
    Sun 2 Jun 2019 20:12
    #2

    Ja, det är normalt. Jag såg likadan ut, kanske till och med ännu större, runt samma vecka med den här graviditeten.

  • Anonym (Sandr­a23)
    Sun 2 Jun 2019 20:12
    #3

    Lite stor är den allt...iaf om den hela tiden ser ut så där (och inte lite upp och ner om dagarna). Är det första barnet? Stort grattis iaf till en jättefin gravidmage och graviditeten!

  • Anonym (V8)
    Sun 2 Jun 2019 20:13
    #4

    Jag är i v.8 och är inte så värst svullen om magen.

    Man kan inte se stt jag skulle vara gravid överhuvudtaget.

    Har jag precis ätit så är magen svullen men lägger sig rätt så fort

    Alla graviditetsmagar sen annorlunda ut, din är säkert normal för dig.

    Min kompis fru är gravid i v.11 och dem flesta tror att hon skulle vara betydligt längre men hennes tarmar är supersvullna.

    Försök att äta mat som lugnar tarmen och drick mycket vatten.

    Din mage är helt normal

  • Anonym (Erke)
    Sun 2 Jun 2019 20:20
    #5

    Jepp. Det såg ut som att jag var i typ 5-6:e månaden när jag var i v.7-8. Magen blev mindre sen runt v.11-12 om jag minns rätt.

  • Anonym (Pregg­o)
    Sun 2 Jun 2019 20:23
    #6

    Japp, så såg min också ut då, var så svullen. Har lugnat sig lite nu i vecka 11 men inte så pass att jag kan dölja det tyvärr :/

  • Anonym (svull­na tarmar­)
    Sun 2 Jun 2019 20:29
    #7

    det är tarmarna som har svullnat, normalt tidigt i graviditeten, magen blir mindre sen igen innan den riktiga gravidmagen kommer! :)

  • Anonym (Truth­Sayer)
    Sun 2 Jun 2019 20:48
    #8
    Heeeyyy skrev 2019-06-02 19:55:20 följande:

    Bilden hamnade upp o ner..


    Skulle just skriva att det såg helt onormalt ut
  • Mon 3 Jun 2019 23:40
    #9
    Anonym (TruthSayer) skrev 2019-06-02 20:48:58 följande:

    Skulle just skriva att det såg helt onormalt ut


    Varför onormalt?
  • Mon 3 Jun 2019 23:41
    #10

    Jag kan inte ens dra in min mage.. och jag skäms typ att säga att ja är i v 7 om någon frågar för de tror ka är längre gången och känner mig bara tjock då

  • Mon 3 Jun 2019 23:43
    #11
    Anonym (Sandra23) skrev 2019-06-02 20:12:53 följande:

    Lite stor är den allt...iaf om den hela tiden ser ut så där (och inte lite upp och ner om dagarna). Är det första barnet? Stort grattis iaf till en jättefin gravidmage och graviditeten!


    Ja de är första barnet, och ja så fort ja vaknar så e den som en ballong men inte när ja ligger ner. vissa skojar att de e tvilligar men de tror ja verkligen inte på.. tack så jätte mycket!:)
  • Anonym (Sandr­a23)
    Tue 4 Jun 2019 07:16
    #12
    Heeeyyy skrev 2019-06-03 23:43:55 följande:

    Ja de är första barnet, och ja så fort ja vaknar så e den som en ballong men inte när ja ligger ner. vissa skojar att de e tvilligar men de tror ja verkligen inte på.. tack så jätte mycket!:)


    Många skriver svullna tarmar och så kan det kanske vara, men när jag hade det i senaste graviditeten var magen liten innan jag åt och sedan svullnade den upp upptill på magen. Med andra ord så hade jag den graviditeten aldrig den där fina lilla bulan i början som du har. Skittrist! Bry dig inte om folks kommentarer! ALLA får höra dom någon gång under graviditeten :D
  • Tue 4 Jun 2019 08:18
    #13
    Anonym (Sandra23) skrev 2019-06-04 07:16:13 följande:

    Många skriver svullna tarmar och så kan det kanske vara, men när jag hade det i senaste graviditeten var magen liten innan jag åt och sedan svullnade den upp upptill på magen. Med andra ord så hade jag den graviditeten aldrig den där fina lilla bulan i början som du har. Skittrist! Bry dig inte om folks kommentarer! ALLA får höra dom någon gång under graviditeten :D


    Tack för ditt pep talk ????????????
  • Tue 4 Jun 2019 15:55
    #14

    Jag är likadan! Men jag har lite mer hull vilket gör att jag mer ser ut som att jag har gått upp massor, magen är jätte stor haha.

    Är gravid i vecka 6, andra barnet.

    Har en 10 åring, men jag minns att jag var likadan med henne, fick inte igen jackan.. Och så ville man försöka hålla det hemligt en stund till, blev svårt då det som nu var sommar när jag var gravid med henne :)

  • Anonym (hmm)
    Tue 4 Jun 2019 16:18
    #15
    Anonym (Sandra23) skrev 2019-06-04 07:16:13 följande:
    Många skriver svullna tarmar och så kan det kanske vara, men när jag hade det i senaste graviditeten var magen liten innan jag åt och sedan svullnade den upp upptill på magen. Med andra ord så hade jag den graviditeten aldrig den där fina lilla bulan i början som du har. Skittrist! Bry dig inte om folks kommentarer! ALLA får höra dom någon gång under graviditeten :D
    Heeeyyy skrev 2019-06-04 08:18:36 följande:
    Tack för ditt pep talk ????????????
    För att det förmodligen är svullna tarmar :) Men det är ju inget negativt, alla gravida har det, mer eller mindre beroende på person. Kanske är du smal i övrigt så att det syns mer?

    Embryot är ju så litet så att det kan inte göra någon skillnad på magen ens om det hade suttit precis innanför skinnet :)

    Men ja, precis som Sandra23 skriver så får man alltid någon kommentar om storleken på magen under en graviditet :)

  • Cis
    Sat 29 Jun 2019 08:49
    #16

    Du behöver inte oro dig och tvillingar syns ändå inte så tidigt. Behöver inte heller variera över dagen. Jag ser ut att vara i månad 4-5 från att jag vaknar på morgonen och har gjort sen v 6-7. Jag har bara en bebis i magen. Hoppas det lägger sig snart så man kan få se den riktiga magen växa fram sen. Är i v 9 nu. Om någon kommenterar din mage kan du bara svara att det är hormoner som gör din mage svullen, vissa får så.

  • Anonym (Mammi­sen198­3)
    Wed 14 Aug 2019 20:48
    #17

    Hur gick det med alla fina svullna bebismagar?

  • Anonym (Samma­)
    Fri 16 Aug 2019 19:51
    #18

    Samma här jag är mycket svullnare än man skulle räknat med i v.9 :@ några som har lust att visa och jämföra bebiskulor?

Svar på tråden Är detta normalt?!