• Anonym (Alko)
    Tue 4 Jun 2019 16:54
    2347 visningar
    87 svar
    87
    2347

    Alkoholist abort

    Hej

    Jag har druckit för mycket på senaste, säkert en flaska vin per kväll i ett år.. Blir aldrig stupfull men salong.. Nu uteblev min mens och jag har oreg men borde vara runt 5-6 veckor...

    Känner att jag vill ha ett (4e) barn men är så jävla rädd att jag skadat fostret redan ????????Har levt helylle förut men har haft ett jobbigt år och självmedicinerat för att kunna sova...

    Har tid för abort men kan inte riktigt acceptera faktum ???????

  • Svar på tråden Alkoholist abort
  • Anonym (S)
    Tue 4 Jun 2019 17:43
    #1

    Om jag var du hade jag pratat med en läkare först för att höra vad de tycker. Det är ju inte säkert att de anser att det är en hög risk för skada när det är så tidigt i graviditeten?

    Själv har jag druckit innan jag visste om mina graviditeter. Kanske inte en hel flaska per kväll men.

    Hoppas du hittar någon att prata med och att det löser sig till det bästa för dig!

  • Anonym (A)
    Tue 4 Jun 2019 17:46
    #2

    Ja, prata med en läkare först.

  • Tue 4 Jun 2019 17:48
    #3

    Prata med en läkare först. Barnet kanske kan rädda dig ifrån alkoholen.. Försök göra allt du akn för att bli alkoholfri.

  • Anonym (?)
    Tue 4 Jun 2019 17:50
    #4
    Mackan1978 skrev 2019-06-04 17:48:22 följande:

    Prata med en läkare först. Barnet kanske kan rädda dig ifrån alkoholen.. Försök göra allt du akn för att bli alkoholfri.


    Hur skulle barnet kunna rädda henne från alkoholen? Barn löser inga problem.
  • Tue 4 Jun 2019 17:50
    #5

    Tror inte det är någon fara eftersom det är så tidigt i din graviditet. Däremot undrar jag om det är rätt läge att skaffa barn när du mår så pass dåligt att du självmedicinerar med alkohol varje kväll? Undrar även hur de 3 barn du redan har mår i nuläget? Ålder på dessa?

  • Anonym (Alko) Trådstartaren
    Tue 4 Jun 2019 18:14
    #6

    Jag dricker typ ett glas i timmen efter kl 17, blir då lagom trött tills jag ska sova vid 21.. Då sover alla barnen, vaknar på natten om något av barnen gör det,. Förut fick jag sömnmedel men då är man totalt borta och har inte vågat ta det efter att jag fått barn.

    Har tre barn 9, 5 och 3

    Är ju aldrig så att jag försummar mina barn, de får allt de behöver.

  • Anonym (Deee)
    Tue 4 Jun 2019 18:27
    #7
    Anonym (Alko) skrev 2019-06-04 16:54:28 följande:

    Hej

    Jag har druckit för mycket på senaste, säkert en flaska vin per kväll i ett år.. Blir aldrig stupfull men salong.. Nu uteblev min mens och jag har oreg men borde vara runt 5-6 veckor...

    Känner att jag vill ha ett (4e) barn men är så jävla rädd att jag skadat fostret redan ????????Har levt helylle förut men har haft ett jobbigt år och självmedicinerat för att kunna sova...

    Har tid för abort men kan inte riktigt acceptera faktum ???????


    Om du bara är i V5-6 så tror jag inte att det är någon fara för barnet om du slutar dricka helt nu.

    Frågan är väl om du pallar ett till barn just nu om du mår så dåligt att du måste självmedicinera med alkohol. Är det bara att du sover dåligt eller mår du psykiskt dåligt?

    Du behöver ju få koll på ditt mående och sömnen. 21 är ju lite för tidigt att lägga sig om man har svårt att sova, såvida man inte måste gå upp kl 4 på natten. När jag själv har perioder av insomnia är jag alltid uppe till 24 för att iaf få sammanhållen sömn till morgonen kl 7.

    Man behöver ju minst 6, helst 7 timmar sömn, räkna bakåt från det.

    Alkohol är ju lite bedrägligt för sömnkvaliten blir sämre.
  • Anonym (?)
    Tue 4 Jun 2019 18:32
    #8
    Anonym (Alko) skrev 2019-06-04 18:14:04 följande:

    Jag dricker typ ett glas i timmen efter kl 17, blir då lagom trött tills jag ska sova vid 21.. Då sover alla barnen, vaknar på natten om något av barnen gör det,. Förut fick jag sömnmedel men då är man totalt borta och har inte vågat ta det efter att jag fått barn.

    Har tre barn 9, 5 och 3

    Är ju aldrig så att jag försummar mina barn, de får allt de behöver.


    Så säger alla alkoholister och barnmisshandlare, att deras barn får allt de behöver. Så är det dock inte i verkligheten men ingen missbrukare eller barnmisshandlare skulle erkänna det.
  • Anonym (Alko) Trådstartaren
    Tue 4 Jun 2019 19:18
    #9
    Anonym (?) skrev 2019-06-04 18:32:45 följande:

    Så säger alla alkoholister och barnmisshandlare, att deras barn får allt de behöver. Så är det dock inte i verkligheten men ingen missbrukare eller barnmisshandlare skulle erkänna det.


    Jag är väl inte perfekt men jag misshandlar inte mina barn eller negligerar dem.
  • Anonym (Alko) Trådstartaren
    Tue 4 Jun 2019 19:21
    #10
    Anonym (Deee) skrev 2019-06-04 18:27:23 följande:

    Om du bara är i V5-6 så tror jag inte att det är någon fara för barnet om du slutar dricka helt nu.

    Frågan är väl om du pallar ett till barn just nu om du mår så dåligt att du måste självmedicinera med alkohol. Är det bara att du sover dåligt eller mår du psykiskt dåligt?

    Du behöver ju få koll på ditt mående och sömnen. 21 är ju lite för tidigt att lägga sig om man har svårt att sova, såvida man inte måste gå upp kl 4 på natten. När jag själv har perioder av insomnia är jag alltid uppe till 24 för att iaf få sammanhållen sömn till morgonen kl 7.

    Man behöver ju minst 6, helst 7 timmar sömn, räkna bakåt från det.

    Alkohol är ju lite bedrägligt för sömnkvaliten blir sämre.


    Går och lägger mig 21, sover till 04 när minsta vaknar. Sen vaknar de andra runt 06.

    Jag vet att mitt mående är sådär men jag mår för det mesta bra och är en glad person.
Svar på tråden Alkoholist abort