• Superd­uperni­ce
    Thu 6 Jun 2019 20:28
    4402 visningar
    38 svar
    38
    4402

    Min make snackar skit om mig

    Har precis fått reda på att min egna man pratar skit om mig både till vänner och sina egna föräldrar. Mina svärföräldrar som jag träffar flera gånger i veckan och trodde jag hade en bra relation med. Min man har sms konversation med sin mor Ang mig där han skriver helt sjuka saker att jag är ett jävla äckel ego, en jävla skithög, att han vill komma dit för att slippa mig ett tag. Att han inte står ut med mig en sekund till osv Och hans mamma svarar med att "är du förvånad?" " dags att sätta ner bägge fötterna" (!!! Vilket tyder på att han måste pratat massor om mig länge eftersom hon skriver sådär!!) m.m det framkommer även att han berättat/berättar om mitt privatliv, väldigt personliga saker som han vet i förtroende och sagt att han aldrig skulle prata med någon om. Jag är helt chockad men kan inte säga nåt eftersom jag råkade se detta i hans mobil, och det är inte okej att läsa sms i smyg. Jag försöker verkligen rannsaka mig själv om vad jag gjort för fel vilket jag ofta gör när han säger hur dålig jag är, men jag viger verkligen mitt liv åt mina barn och min man och hem så det känns så kränkande att han gör så här bakom min rygg när han sagt att han aldrig pratar om oss när vi tex tjafsar (som alla par gör).. till saken är att han är allvarligt sjuk så jag kan inte dra igång nåt stort nu..men känslan...är hemsk! Vad skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Min make snackar skit om mig
  • Thu 6 Jun 2019 20:39
    #1

    Hej..på vilkey sätt är din man sjuk? Så som din man gjort är verkligen inte ok. Jag förståa att du inte kan säga nåt pga av att du gått igenom hans mobil, men vete fan om inte jag hade gjort det ändå. Bara för att han är sjuk är det inte ok stt behandla dej såhär ????

  • Superd­uperni­ce
    Thu 6 Jun 2019 20:48
    #2
    Playerone skrev 2019-06-06 20:39:25 följande:

    Hej..på vilkey sätt är din man sjuk? Så som din man gjort är verkligen inte ok. Jag förståa att du inte kan säga nåt pga av att du gått igenom hans mobil, men vete fan om inte jag hade gjort det ändå. Bara för att han är sjuk är det inte ok stt behandla dej såhär ????


    Han har prostatacancer och är rätt dålig just nu. Nej det är absolut inte okej att vara elak på ett sånt här sätt. Känns som allt förtroende bara försvann...men jag vill inte dra igång bråk och skilsmässa nu då det är tillräckligt hemskt med hans sjukdom och ovisshet kring den. men jag är sååå förbannad och ledsen och förvånad.
  • Thu 6 Jun 2019 20:49
    #3

    Jag skulle börjat planera för att flytta ifrån honom. Spara undan pengar, fixa bostad. Sen när du har ordnat för dig så berättar du för honom att du kommer att lämna honom. Att han är allvarligt sjuk skulle jag faktiskt inte bry mig om. Han bryr sig ju uppenbarligen inte om dig :(

    Hur gamla är barnen?


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Thu 6 Jun 2019 20:51
    #4
    +1

    Jag säger som förra..låtsas som ingenting o börja spara pengar så att du kan lämna honom

  • Sommar­skugga­n
    Thu 6 Jun 2019 20:55
    #5

    Varför ska du bry dig om hans sjukdom när han inte ens vill ha dig där? Är du säker på att han är så sjuk som han säger? Han verkar ju inte vara en bra man och han kanske manipulerar dig?

  • Superd­uperni­ce
    Thu 6 Jun 2019 21:59
    #6
    Sisisisi skrev 2019-06-06 20:49:38 följande:

    Jag skulle börjat planera för att flytta ifrån honom. Spara undan pengar, fixa bostad. Sen när du har ordnat för dig så berättar du för honom att du kommer att lämna honom. Att han är allvarligt sjuk skulle jag faktiskt inte bry mig om. Han bryr sig ju uppenbarligen inte om dig :(

    Hur gamla är barnen?


    Ja dom tankarna har också farit genom mitt huvud. Men det är inte så enkelt.. barnen är 5 7 och 12 år. Jag förstår inte hur han kan säga sådär om mig ens. Jag skulle aldrig säga ett ont ord om honom. jag lägger ut familjebilder på fb och hans föräldrar kommenterar så gulligt, dom bjuder över mig på fika utan honom ofta osv osv sen pratar dom så där om mig! Min man sa senast i morse att han kände sig nykär och köpte hem blommor. Helt sjukt. Jag fattar ingenting.
  • Superd­uperni­ce
    Thu 6 Jun 2019 22:04
    #7
    Sommarskuggan skrev 2019-06-06 20:55:41 följande:

    Varför ska du bry dig om hans sjukdom när han inte ens vill ha dig där? Är du säker på att han är så sjuk som han säger? Han verkar ju inte vara en bra man och han kanske manipulerar dig?


    Det märkliga är att jag aldrig fått följa med till läkaren en enda gång. Dom gångerna han lovat att jag ska få följa med (jag tjatar om det för jag vill vara ett stöd och även ställa frågor om cancern m.m) så råkar han alltid få tid när jag är bortrest eller så glömmer han säga till. O andra sidan ser jag ju att han tar mediciner mot illamående m.m samt hans biverkningar så sjuk måste han ju vara. Men allt känns så skumt nu. Vet inte vad jag ska tro.

    Han är så kärleksfull hemma förutom när han får sina små vansinnesutbrott (kort stubin) så jag känner mig älskad och trodde allt var bra. Så sjukt!
  • Thu 6 Jun 2019 22:14
    #8
    +1

    Nej men jag skulle inte bry mig ett dugg om att jag hade rotat i telefonen. Uppenbarligen hade du ju anledning till det. Och om han påstår att det är integritetskränkande att du snokat i hans mobil kan ju du kontra med att det är kränkande att han berättar privata saker om dig för andra. Känns som 1-1 där mellan er i så fall.

    Skulle ställa båda min sambo och dennas föräldrar mot väggen. Vad spelar det för roll att han är sjuk? Oavsett om nån är sjuk eller inte måste man väl kunna ställa den personen mot väggen om den säger/gör nåt dumt. Man har inte frikort till dumheter bara för att man är sjuk.

  • Thu 6 Jun 2019 22:16
    #9

    Jag tycker du ska tala med honom.

    Säg att du sett att han talar om dig med med andra och sin mor och att du är chockad och ledsen.

    Även om han vrålar: varför gick du igenom min mobil? så säger du, ja det var dumt, men nu pratar vi om att du gått ryggen bakom mig och det är ett större svek.

    Dessutom, den där korta stubinen tyder på aggressionsproblematik. 

    TS, usch. Han har verkligen kränkt ditt förtroende och dessutom säger han saker som du anförtrott till honom till andra. Riktigt lågt och respektlöst! Och hemskt att hans föräldrar är så falska mot dig.

    Jag tror på konfrontation, även om du oombedd läste i hans mobil. Annars kommer han förmodligen hata dig ännu mer om du bara drar.

    Men dra tycker jag du ska göra. Detta är en kränkning.

  • Thu 6 Jun 2019 22:18
    #10

    Men säger han alltså samma saker till dig in front of you när han är arg eller har du aldrig hört detta från honom förrän du läste det på hans telefon? För om han sagt dessa saker till dig förut är det inte innehållet i sig du är chockad över utan det faktum att han säger det till andra? Eller är det både en chock men innehållet i sms:en och att han skriver sånt till andra?

Svar på tråden Min make snackar skit om mig