• joffan
    Sat 8 Jun 2019 16:13
    376 visningar
    7 svar
    7
    376

    Vegetariska receptförslag

    Jag har börjat äta mer vegetarisk mat. Jag var i början väldigt fördomsfull och trodde vegetarianer levde på kall sallad. (Skäms)

    Jag har köpt endel matkassar från city gross i år. Där en av fyra maträtter är vegetariska. Har insett att man kan göra god vegetarisk mat.

    Skulle så gärna vilja äta mervegetarisk mat som är smakrik, mättande och varm. Har hittills ätit keso och spenatlasagne, majsplättar med röra, pasta med kikärtssås och haullomistroganoff, soyabullar (köttbullar på soyafärs), soyafärssås.

    Har blivit så positivt överraskad att jag vill gå från 1 vegetarisk rätt i veckan till 2 men skulle vilja ha mer inspiration, är så lätt att det bara blir samma annars.

  • Svar på tråden Vegetariska receptförslag
  • Anonym (tips)
    Sat 8 Jun 2019 16:16
    #1

    Linssoppa,falafel.bondbönor-fool medames,hommos

  • Sat 8 Jun 2019 16:19
    #2

    Prova City Gross Vegetariska kasse.
    Första gången jag provade var jag skeptisk till recepten
    - Blir man mätt?
    - Kan det där vara gott?

    Jag köper den då och då nu och överlag tycker jag recepten är bättre i den än i deras familjekasse.
    .

  • Sat 8 Jun 2019 16:20
    #3
  • Anonym (Vegis­mamma)
    Sat 8 Jun 2019 20:58
    #5

    Vi äter gärna soppa på gröna linser, broccoli, gul lök och curry.

    Snabblagade goda biffar får man om man mixar en haloumiost med en burk kikärtor. Ös i ett par msk vetemjöl så håller de ihop bättre. Blir extra gott om du lägger dem i ströbröd och örtkryddor innan stekning. Osten är salt, så salta inget utöver den.

    Kidneybönor är väldigt goda, tycker jag. Jag mixar dem gärna och har i tomatsåser till pasta/i lasagne. Blir mättande också.

    Pannkakor med stuvad svamp.

    Soppa på morot och till det en kräm av mixade vita bönor, lite yoghurt, salt och en massa dill.

  • Anonym (Veget­ariska recept­)
    Tue 27 Aug 2019 15:20
    #6

    Här finns många goda vegetariska recept Glad

    www.kostekonom.se/vegetariskt/

  • Kverul­ant67
    Fri 22 Nov 2019 22:22
    #7

    Så här inför julen för er kaniner!

Svar på tråden Vegetariska receptförslag