• Mon 10 Jun 2019 02:07
    3486 visningar
    87 svar
    87
    3486

    Gå ner i vikt! Tillsammans

    Hej!

    Tänkte starta en pepptråd. Där vi peppar och motiverar varandra till viktnedgång.

    Jag har än gång för alla bestämt mig för att mina extra kilon SKA bort. Just nu tränar jag 3-4 gånger i veckan och försöker äta så hälsosamt som möjligt.

    När jag påbörjade min vikt resa landade vågen på 101kg. Fick en sån chock då jag aldrig varit uppe på tresiffrigt tidigare! Men samtidigt mycket av en väckarklocka som gav mig motivation. Nu står vågen på 89.7 och jag har ca 20 kg kvar till målvikt.

    Va med och kämpa med mig, oavsett om det är 5, 10,15 eller 50 kg som ska väck, vi gör det tillsammans!

  • Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans
  • Anonym (Tjej9­2)
    Mon 10 Jun 2019 06:06
    #1

    Jag hakar på, i februari vägde jag in mig på 97,5 mot mina 163 cm. Nu har jag gått ner 17 kg och har ca 12 kilo kvar till målvikt.

    Jag äter efter viktväktarna och cyklar ungefär 3 mil om dagen.

  • Anonym (Utfyl­ld kvinna­)
    Mon 10 Jun 2019 06:40
    #2

    Jag är på.

    I september vägde jag 96 kg och vaknade till liv. Har sedan dess gått ner 16 kg med hjälp av dagliga promenader allt från 3 km - 1 mil och LCHF.

    Har nu fuskat och står still sedan i julas.

    Idag är det strikt LCHF och målet är 65-70 kg.

  • Anonym (K)
    Mon 10 Jun 2019 08:02
    #3

    Väger 73 kg till mina 175 idag. I mars började jag försöka äta bra mat och undvek godis annat än på helgerna. Har börjat träna kortare styrkepass hemma via en app och gå på promenader. Har bara gått ner 3kg sen mars men jag har blivit mycket starkare i benen och minskat 6cm kring midjan och mindre dubbelhaka, så även fast vågen knappt visar skillnad så är det stor skillnad. Haka inte upp er på siffrorna bara!

    Jag har ingen målvikt men jag tror att 10kg mindre hade varit en helt ok vikt.

  • Mon 10 Jun 2019 10:50
    #4

    Vad kul att ni vill hänga på! ???? Alltid lite lättare och roligare om man har pepp från alla olika håll. Speciellt nu när sommaren är här och semestern lätt kan göra att man faller ur rutiner.

    Jag tänkte använda mig av både våg och måttband för att se resultat. Vågen kommer mest användas för att kunna lämna besked till min läkare som behöver veta mitt bmi inför eventuell ivf i höst, pga PCOS, annars tycker jag måttband och hur man själv känner för sin kropp är det absolut bästa.

    Nu kämpar vi på, allt går bara man vill. ????

  • Anonym (mb)
    Mon 10 Jun 2019 11:08
    #5

    Jag behöver också hänga på!
    Var till barnmorskan bara för att förnya receptet på p-piller. Har ätit samma typ sedan jag började (alltså i över 15 år). Men nu fick jag ett varningens finger för att gå upp i vikt, då måste vi nämligen byta.. 2 kilo till och det var stopp sa hon. Happ.
    Hon vägde in mig på 80.8 kg, det högsta jag varit uppe på till mina 166 cm.

    Har tränat mycket styrka under de senaste åren så jag hoppas att mycket är muskler men visst har jag märkt att vissa byxor börjat sitta åt lite mer än förr. Har mätt med måttband och vägt mig sedan nyår mest bara för att hålla koll, har pendlat uppemot 3 kg under den tiden. Men nu blev det verkligen wake-up call, något i livet måste ändras. Tränar 3-5 ggr i veckan, men det är dags att öka intensiteten och verkligen se över det där förbaskade småätandet!

    Nu kör vi! :)

  • Anonym (shier­a)
    Mon 10 Jun 2019 14:41
    #6

    Jag behöver också verkligen haka på. Jag väger 117 kg till mina 159 cm, jag vägde mig igår. Jag har en lång historia av övervikt och psykisk ohälsa., sedan barnsben Jag har köpt en bok om viktnedgång och KBT som jag håller på att läsa men jag är inte säker på om det är rätt för mig. Jag har svårt att känna igen mig i bokens exempel och situationer men jag ska ta mig igenom programmet i alla fall och se.

    Jag har också mätt midjemåttet igår och tittade efter att ha klädstorlekar som delmål och upptäckte att alla sidor visar mitt midjemått och min klädstorlek väldigt olika. Det diffar 2+ storlekar på alla sidor där jag köper kläder. De tycker alltså att jag borde ha 2 storlekar större än jag faktiskt använder och redan nu har jag problemet att vissa modeller på byxor sitter så löst att de hamnar nere i knävecken efter några meters prommenad.

  • Tue 11 Jun 2019 20:52
    #7
    +1

    Idag stod träning på schemat och med verkligen noll motivation åkte jag dit och tvingade mig igenom en timme med kondition och överkropp. Kändes rätt skönt när jag va klar och jag va stolt över mig själv när svettig som fasen tog mig från gymmet. Det är ju såå lätt att skita i träningen när motivationen halkar efter.

  • Anonym (mb)
    Wed 12 Jun 2019 07:25
    #8

    I måndags blev det nästan 5km jogg, igår intervaller direkt på morgonen. Idag blir det antingen yoga hemma i vardagsrummet eller dance aerobics på gymmet, får se vad humöret säger.. 2 kg ner sedan jag var hos barnmorskan iallafall, det skulle hon fått veta! :) Äter i stort sett som jag brukar men men tänker över portionsstorlek och har skippat popcornen och annat små krafs på kvällarna.

  • Wed 12 Jun 2019 13:25
    #9
    Anonym (mb) skrev 2019-06-12 07:25:14 följande:

    I måndags blev det nästan 5km jogg, igår intervaller direkt på morgonen. Idag blir det antingen yoga hemma i vardagsrummet eller dance aerobics på gymmet, får se vad humöret säger.. 2 kg ner sedan jag var hos barnmorskan iallafall, det skulle hon fått veta! :) Äter i stort sett som jag brukar men men tänker över portionsstorlek och har skippat popcornen och annat små krafs på kvällarna.


    Snyggt kämpat mb! Riktigt grymt,
  • Anonym (mb)
    Thu 13 Jun 2019 12:37
    #10
    Kian1992 skrev 2019-06-12 13:25:05 följande:
    Snyggt kämpat mb! Riktigt grymt,
    Tack, men det blev ingenting igår xD Slocknade på soffan efter jobbet.. Så det blev vilodag..
    Blir yoga idag istället :)
Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans