• Mon 10 Jun 2019 02:07
    3487 visningar
    87 svar
    87
    3487

    Gå ner i vikt! Tillsammans

    Hej!

    Tänkte starta en pepptråd. Där vi peppar och motiverar varandra till viktnedgång.

    Jag har än gång för alla bestämt mig för att mina extra kilon SKA bort. Just nu tränar jag 3-4 gånger i veckan och försöker äta så hälsosamt som möjligt.

    När jag påbörjade min vikt resa landade vågen på 101kg. Fick en sån chock då jag aldrig varit uppe på tresiffrigt tidigare! Men samtidigt mycket av en väckarklocka som gav mig motivation. Nu står vågen på 89.7 och jag har ca 20 kg kvar till målvikt.

    Va med och kämpa med mig, oavsett om det är 5, 10,15 eller 50 kg som ska väck, vi gör det tillsammans!

  • Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans
  • Anonym (strik­t)
    Fri 21 Jun 2019 10:00
    #21
    Anonym (mb) skrev 2019-06-20 08:42:24 följande:

    Nu har jag börjat tappa motivationen. Det lilla extra jag brukar få på mig under helgen brukar försvinna tisdag eller onsdag. Men idag har jag gått UPP ett halvt kg till sedan helgen.. :(

    Det enda extra jag unnat mig är popcorn och ett glas vitt. Sprang i måndags och körde styrka igår. Vet att jag måste lägga i en högre växel men motivationen dalar rätt rejält när det inte går som man vill...

    Någon som har några goda nyheter eller pepp?


    Inte mens på g då? Jag samlar på mig MASSOR av vätska den tiden i månaden. Den här gången var det + 2 kg Jag bet ihop och är tillbaka där jag var den 14 juni
  • Mon 24 Jun 2019 21:32
    #22

    Efter 2 veckor med alldeles för lite träning, mycket slarv med maten och mensen runt knuten vägde jag in mig på +2kg idag... SUCK!!

    Så har nu handlat och bestämt mig för att köra på dukan dieten ett tag framöver. Min sparris till sambo är inställd på att själv få fixa tillbehör till maten ett tag fram över. För nu jäklar är det varken dop, midsommar eller kalas på flera månader som kan sätta käppar i hjulet.

    I morgon står gym och stor rensning av förrådet/ladan på schemat. Tanken är att kunna få plats med ett mindre gym här hemma inom en väldigt snar framtid. Så segt att behöva köra 3 mil till gymmet fyra gånger i veckan.

  • Anonym (mb)
    Tue 25 Jun 2019 07:34
    #23

    Är tillbaka på startvikten, men matlådor bestående av torsk och grönsaker med citronsås gjord på kvarg finns i kylen och inga större utsvävningar är planerade. Körde ett ledarlett styrkepass igår ute så svetten lackade så även om det inte går fort så är jag på banan igen iallafall :)

  • Wed 26 Jun 2019 11:08
    #24

    Nu är jag inne på dag två i dukan dietens första fas. -1.2kg säger vågen :)

    Vet att det mestadels är vätska, men satan vilken motivation det blir. Nu ska jag släpa med mig valpen och köra ett pass i utomhus gymmet här i byn. :D

  • Wed 26 Jun 2019 15:56
    #25

    Är snubbe som tränar men mitt mål är inte att väga ett visst antal gram. Fokuserar bara på att bli starkare, få mer muskelmassa och mindre kroppsfett.

    Ni som säger att erat mål är att väga ett visst antal gram, hur tänker ni då? Vill ni egentligen bara sänka kroppsfettsnivån eller vill ni ha en bra konidtion? Man kan ju väga 130kg och se ut som Ronnie Coleman eller vara extremt överviktig vid 130 kg. Vad är målet förutom att bara gå ner i vikt.

  • Wed 26 Jun 2019 17:44
    #26
    mesopotamien skrev 2019-06-26 15:56:53 följande:

    Är snubbe som tränar men mitt mål är inte att väga ett visst antal gram. Fokuserar bara på att bli starkare, få mer muskelmassa och mindre kroppsfett.

    Ni som säger att erat mål är att väga ett visst antal gram, hur tänker ni då? Vill ni egentligen bara sänka kroppsfettsnivån eller vill ni ha en bra konidtion? Man kan ju väga 130kg och se ut som Ronnie Coleman eller vara extremt överviktig vid 130 kg. Vad är målet förutom att bara gå ner i vikt.


  • Wed 26 Jun 2019 17:52
    #27

    Lyckades trycka på skicka svar innan jag ens skrivit något XD

    Mitt mål är att komma ner under 70kg och det är pga att jag har pcos. För att jag ska kunna få hjälp att bli gravid genom ivf måste jag ha ett BMI på max 25 för att bli godkänd för ivf genom landstinget. Annars är det bara privat som gäller, där gränsen är BMI 30 men då kostar varje försök 35000.

    Hade det inte varit för min pcos så hade målet bara varit att bli starkare, få bättre kondition och mindre fett, men tyvärr funkar det ju inte riktigt så.

  • Anonym (mb)
    Thu 27 Jun 2019 07:17
    #28
    mesopotamien skrev 2019-06-26 15:56:53 följande:

    Är snubbe som tränar men mitt mål är inte att väga ett visst antal gram. Fokuserar bara på att bli starkare, få mer muskelmassa och mindre kroppsfett.

    Ni som säger att erat mål är att väga ett visst antal gram, hur tänker ni då? Vill ni egentligen bara sänka kroppsfettsnivån eller vill ni ha en bra konidtion? Man kan ju väga 130kg och se ut som Ronnie Coleman eller vara extremt överviktig vid 130 kg. Vad är målet förutom att bara gå ner i vikt.


    Hade det inte varit för att jag hade varit tvungen att byta preventivmedel om jag gick upp i vikt så hade jag inte brytt mig. Men den här sorten har jag alltid haft och jag är orolig för att om jag byter hur det skulle påverka mig.
    Jag har tränat mycket styrketräning i mina dagar så jag väger naturligt ganska mycket pga musklerna. Men tyvärr går de efter BMI, och då väger jag "för mycket", oavsett om det hade varit muskler eller fett.
  • Mon 1 Jul 2019 02:04
    #29

    Hej allesammans! Här är en till som vill haka på :) har ca 15kg som måste bort och tänkte starta idag. Tränar ca 6-7 dar i veckan men har verkligen tappat det här med kost. Var utan mat i en vecka pga svår smärta i käken och guess what... jag gick inte ner alls..

    Vet inte vad jag väger eller mina mått men ska ta tjuren i hornen imorrn och se hur det ligger till.

    Har ni nå dagar när ni väger er? Tänkte så man inte kikar på vågen varje dag typ..

    Måste verkligen gå ner nu, börjar må riktigt dåligt av all vätska som samlas överallt :(

  • Anonym (H)
    Mon 1 Jul 2019 03:53
    #30

    Jag hakar på! Jag är 180cm lång och vägde 75 kg för en vecka sen. Kanske inte låter jättemycket, men det syndes verkligen på min mage. Har nu gått ner till 73 kg och tillochmed min sambo har märkt resultat på min mage. Skulle gärna gå ner 3 kg till (70 kg), sen är jag nöjd.

    Jag jobbar natt, så jag har inte världens möjligheter att motionera då jag är så trött och seg.. Men jag har iaf undvikit godis och sötsaker som jag annars tryckte i mig för glatta livet. Har även dragit ner på portionsstorlekarna, samt struntat i att äta frukost när jag kommer hem från jobbet på morgonen och hoppat i säng direkt! Är ändå sällan hungrig efter arbetspasset utan har mest käkat på rutin liksom. Dricker vatten under hela natten så det håller mig rätt mätt! Och ja, har ett stillasittande jobb så gör ändå inte av med energi.

    Men detta har iaf hjälpt mig gå ner 2 kg på en vecka! Kör på samma denna vecka så får vi se om 2 kg till försvinner! :)

Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans