• Mon 10 Jun 2019 02:07
    3471 visningar
    87 svar
    87
    3471

    Gå ner i vikt! Tillsammans

    Hej!

    Tänkte starta en pepptråd. Där vi peppar och motiverar varandra till viktnedgång.

    Jag har än gång för alla bestämt mig för att mina extra kilon SKA bort. Just nu tränar jag 3-4 gånger i veckan och försöker äta så hälsosamt som möjligt.

    När jag påbörjade min vikt resa landade vågen på 101kg. Fick en sån chock då jag aldrig varit uppe på tresiffrigt tidigare! Men samtidigt mycket av en väckarklocka som gav mig motivation. Nu står vågen på 89.7 och jag har ca 20 kg kvar till målvikt.

    Va med och kämpa med mig, oavsett om det är 5, 10,15 eller 50 kg som ska väck, vi gör det tillsammans!

  • Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans
  • Anonym (Stefa­nSegel­)
    Mon 5 Aug 2019 13:06
    #61

    Jag började min väg nedåt (efter 13 år uppåt) i slutet av Juni och har tappat 8kg. Jag kör ingen speciellt diet utan väger maten och har koll på kalorierna.

  • Mon 5 Aug 2019 19:09
    #62
    Anonym (StefanSegel) skrev 2019-08-05 13:06:13 följande:

    Jag började min väg nedåt (efter 13 år uppåt) i slutet av Juni och har tappat 8kg. Jag kör ingen speciellt diet utan väger maten och har koll på kalorierna.


    Visst är termodynamiken effektiv.
  • Anonym (Jag är med!)
    Mon 5 Aug 2019 20:32
    #63
    Xlr8 skrev 2019-08-05 12:53:23 följande:

    Ja det handlar ju inte hur stor eller liten man är. Man kanske är intresserad av att förlora x vikt på y veckor.

    Eller så kanske man tycker fysik är intressant och gör beräkningarna innan för att se om resultatet stämmer överens. Själv är jag väldigt fascinerad i det sistnämnda och med vilken exakthet som går att få.

    Om man har problem att gå ner i vikt och inte förstår varför ligger svaret nästan jämt i att man inte mäter allt.

    Lycka till.


    Jag har inga problem med att gå ner i vikt när jag väl har bestämt mig - det är självdisciplinen som ibland lyser med sin frånvaro.

    Men med en peppgrupp som denna så ska det nog gå fint!

    Tack.
  • Mon 5 Aug 2019 20:33
    #64
    Xlr8 skrev 2019-08-05 19:09:56 följande:

    Visst är termodynamiken effektiv.


    Ja det verkar att fungera bra, och inte jobbigt att hålla vilket såklart är viktigt.
  • Anonym (Jag är med!)
    Mon 5 Aug 2019 20:34
    #65
    Xlr8 skrev 2019-08-05 19:09:56 följande:

    Visst är termodynamiken effektiv.


    Heter du Kristina som flugit upp på höga hästar pga att du som gammal kärring (40 bast!) äntligen tagit dig i kragen och börjat plugga!? Det som alla andra gör när de är i 20-årsåldern...
  • Mon 5 Aug 2019 21:46
    #66
    +2

    Denna tråd är till för att peppa varandra inte klanka ner på varandra!

    Snälla lägg ned sandlådenivån direkt!

    Alla har sina sätt och gör på sina sätt. Alla tips är välkomna oavsett om någon annan tror på dom eller inte. Alla är vi olika och gör olika!

    Är det något du inte tror på, ignorera och scrolla vidare!!!

    Men va oavsett vad trevlig!!!!

  • Mon 5 Aug 2019 23:35
    #67
    Anonym (Jag är med!) skrev 2019-08-05 20:34:59 följande:

    Heter du Kristina som flugit upp på höga hästar pga att du som gammal kärring (40 bast!) äntligen tagit dig i kragen och börjat plugga!? Det som alla andra gör när de är i 20-årsåldern...


    Sist jag kollade var jag varken tjej eller i närheten av så gammal.

    Och ja jag har läst en hel del och är färdig med det sen ett tag, bortsett om jag hittar något intressant att läsa på fritiden. Termodynamiken kan appliceras på många områden och ett av dom är viktnedgång. på ett sätt jag förstår dvs vetenskapligt.

    Alla dietböcker och sånt trams som fungerar använder sig av delar av termodynamikens lagar och en massa dynga som saknar evidensbaserad forskning.

    Finner inget intresse i subjektivitet och att bli lurad.

    Ge mig fakta som är väl uppbackad med seriös forskning så blir jag glad.

    Fysiken beskriver hur världen fungerar, om du vill kalla en fågel för hund är det inte min förlust. Men jag vägrar kalla en omvandling av energi till värme och arbete till något annat än definitionen den är till termodynamiken.

    Hästar håller jag mig på behörigt av stånd till, dessa farliga djur. Bits fram, sparkars där bak och på sidorna luktar dom bara illa ;)
  • Anonym (Jag är med!)
    Tue 6 Aug 2019 09:18
    #68
    Kian1992 skrev 2019-08-05 21:46:21 följande:

    Denna tråd är till för att peppa varandra inte klanka ner på varandra!

    Snälla lägg ned sandlådenivån direkt!

    Alla har sina sätt och gör på sina sätt. Alla tips är välkomna oavsett om någon annan tror på dom eller inte. Alla är vi olika och gör olika!

    Är det något du inte tror på, ignorera och scrolla vidare!!!

    Men va oavsett vad trevlig!!!!


  • Anonym (strik­t)
    Tue 6 Aug 2019 09:51
    #69
    +1
    Xlr8 skrev 2019-08-05 23:35:34 följande:

    Sist jag kollade var jag varken tjej eller i närheten av så gammal.

    Och ja jag har läst en hel del och är färdig med det sen ett tag, bortsett om jag hittar något intressant att läsa på fritiden. Termodynamiken kan appliceras på många områden och ett av dom är viktnedgång. på ett sätt jag förstår dvs vetenskapligt.

    Alla dietböcker och sånt trams som fungerar använder sig av delar av termodynamikens lagar och en massa dynga som saknar evidensbaserad forskning.

    Finner inget intresse i subjektivitet och att bli lurad.

    Ge mig fakta som är väl uppbackad med seriös forskning så blir jag glad.

    Fysiken beskriver hur världen fungerar, om du vill kalla en fågel för hund är det inte min förlust. Men jag vägrar kalla en omvandling av energi till värme och arbete till något annat än definitionen den är till termodynamiken.

    Hästar håller jag mig på behörigt av stånd till, dessa farliga djur. Bits fram, sparkars där bak och på sidorna luktar dom bara illa ;)


    Du har förstås rätt i att viktminskning rent fysiskt handlar om omvandling av energi. Människan är dock funtad så att det också finns en del beteendemönster, psykologiska och biologiska aspekter som påverkar bla viktminskning.

    Var och en blir salig på sin fason

    För övrigt vill jag tillägga att hästar är en frukt som inte finns
  • Anonym (strik­t)
    Sun 11 Aug 2019 10:40
    #70

    Hur går det för er alla?

    Här går det helt okej! Jag ligger nu på -10,6 kg Jag har ca 5 kg till att gå ner innan jag är på normalvikt.

Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans