• Vattumankillen

    Kan ni komma ihåg saker som andra säger som ni inte själva håller med om?

    Kan ni komma ihåg saker som andra säger som ni inte håller med om själva ?

    Ständigt så blir jag ifrågasätt av folk och ingen verkar komma ihåg mina problem eller så medvetet igonerar de mig, personer som jag träffar utanför Internet.

    Frågan är om ni kan komma ihåg saker som ni inte håller med eller så är det kanske ett normalt beteende ifrån andra att glömma bort saker som man inte tror på eller har inte en samma åsikt som.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan ni komma ihåg saker som andra säger som ni inte själva håller med om?
  • Linnie

    Jag minns de mesta som folk berättar för mej. Speciellt om det är mer specifika saker än hur många barn någon har och hur gamla de är. Självklart minns jag om personen har barn eller inte, bara kanske inte alltid mer detaljerat än så.

    Jag minns detaljerade saker och hela konversationer från 10 års ålder ca. Men jag minns en massa händelser och uttalade meningar från 4 år. Har ett fåtal bildminnen från tidigare, men det har alltid varit "traumatiska" saker, tex sett en mask, spindel eller minns hur marken kommer närmare i rasande fart (ramlat)

    Men din fråga är lite luddig. Hur menar du att folk inte minns "dina problem"?

  • Thyr

    Förstår inte riktigt din fråga men jag minns typ ingenting. Kan fråga kolleger som jag har jobbat med i flera år om de vill ha mjölk i kaffet fast jag kanske hämtar till dem en gång i veckan, eller säga att nån har ett fint halsband och märker att de tittar lite konstigt och så säger de "jag fick ju det av dig?".

    Eller filmer - jag måste se en film kanske fem gånger om jag ska minnas handlingen. Låttexter däremot kan jag, hur många verser som helst kan jag lägga på minnet

    Kommer inte ihåg vad folk är allergiska mot, vet inte om jag har tagit TBE-vaccin, kommer absolut inte ihåg vad folks barn heter, glömmer ibland om en person har barn eller ej. Har väldigt dålig koll på vilka åsikter folk har, om det inte är väldigt extrema uppfattningar.

    Minns verkligen inte väder, sportresultat (utöver Hammarbys SM-guld), politiker (utom statsministrar).

    Och så vidare ...

    Lever väldigt mycket i nuet.

Svar på tråden Kan ni komma ihåg saker som andra säger som ni inte själva håller med om?