• Thu 13 Jun 2019 08:06
    784 visningar
    3 svar
    3
    784

    Efter jobbintervju väntetid ?!

    Det är så att jag har varit på en intervju i Marsh och väntade för svar mer en två månader efter att chefen skulle ringa och säga i fall jag får eller ej jobbet , men mitt irritation och frustation är stort när jag såg igår ett annons var ute fr företaget som sökte extra personal ....Är det bara jag som fattar inte de oskrivna regler efter intervjun?! är det inte vanligt att arbetsgivare kontaktar och säger till i fall du ör inte rätt person för det jobb .... eller bara att säga ?move on? sök på andra ställe vi ville ha andra för denna jobb. Är det oprofessionell inställning eller det ör bara jag som hade stora förväntningar avseende de?!

    Råd och idéer ?!

  • Svar på tråden Efter jobbintervju väntetid ?!
  • Thu 13 Jun 2019 08:22
    #1

    När vi rekryterar i vår verksamhet så talar vi alltid om för kandidaterna hur planen ser ut, vilket datum vi senast hör av oss.
    Jag skulle ringa upp dem om jag var du.

  • Thu 13 Jun 2019 08:51
    #2

    Ett råd är att alltid fråga hur processen ser ut och när besked kan komma i samband med intervju.

    Det tillhör god ton att som arbetsgivare höra av sig och meddela resultat. Tyvärr slarvar en del med det. Ett annat problem är att om det gäller offentlig sektor så vill man inte meddela fören man valt en kandidat för att det inte ska bli en konstig överklagandeprocess

    Men har de gått två månader så ring och kolla läget.

  • Thu 13 Jun 2019 09:34
    #3

    Det gäller Landstingen därför är jag så besviken , ringde efter 3 veckor fr. intervjun men enhetschefen sa att de var inte klara med rekryteringen . Jag är besviken på deras sätt att hantera själva intervju , helst bodde de meddela jag har faktist lagt tid att åka på den intervju , kändes bara taskigt fr deras sida tycker jag .

    Tänkte faktist att skriva email till verksamhetschefen även att jag har inte fått jobbet, ärligt jag ville absolut inte ha den längre men den tanken ger mig inte ro.

    Tack snälla för era svar , det känns oerhört bra att veta hur andra tänker också avseende jobbintervjuer.

Svar på tråden Efter jobbintervju väntetid ?!