• Anonym Elllii­in
    Thu 13 Jun 2019 22:00
    958 visningar
    41 svar
    41
    958

    Behöver råd genast..

    Hejsan, är gravid vecka 30+3 idag. Har upplevt öm buk i 2-3 dagar. Som strålar bak mot ryggen. Gör extremt ont i magen när jag försöker göra nummer 2 och känner mig konstant kissnödig kissar 2 droppar och är kissnödig direkt igen efteråt.. extrem mäng gula tjocka och tunna flytningar. sticker i benen och känner mig lite svag på nåt sätt. Borde jag vara orolig? Borde jag ringa och rådfråga och kanske åka in? Eller är jag bara en över orolig förstföderska som borde ta det lugnt? Haha.. tacksam för svar..

  • Svar på tråden Behöver råd genast..
  • Thu 13 Jun 2019 22:03
    #1

    Ring och rådfråga! Inga funderingar är för små eller för "dumma" när man är höggravid.

  • Anonym Elllii­in Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 22:06
    #2
    Pimpinellan skrev 2019-06-13 22:03:21 följande:

    Ring och rådfråga! Inga funderingar är för små eller för "dumma" när man är höggravid.


    Borde jag isf ringa förlossningen eller 1177...? Vill inte tränga mig på känner jag på nåt sätt..
  • Thu 13 Jun 2019 22:08
    #3

    Instämmer med Pimpinellan, klart du ska ringa förlossningen!


  • Anonym Elllii­in Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 22:12
    #4
    Akira Öken skrev 2019-06-13 22:08:41 följande:

    Instämmer med Pimpinellan, klart du ska ringa förlossningen!


    Tack för era råd.. känner mig bara så töntig. Var nämligen på förlossningen tisdag kväll pga minskade fosterrörelser nämnde då även detta för läkarna, men dom tog inte ens ett blodtryck.. dom gjorde egentligen ingenting förutom att konstatera att jag har moderkakan i framvägg och att min dotter troligen spenderade dagen med att sparka på den så jag inte kände nåt sen fick jag åka hem....
  • Thu 13 Jun 2019 22:17
    #5

    Ring dit ändå och beskriv noga hur du känner! Lyssnar de inte så åk in och stanna tills de åtminstone gjort nånting grundläggande- ctg och bt och urinprov.

  • Anonym (Uvi?)
    Thu 13 Jun 2019 22:40
    #6

    Kolla urinvägsinfektion?

  • Anonym (Måend­e)
    Fri 14 Jun 2019 05:58
    #7

    Hur har det gått? Ringde du och fick komma in och bli undersökt ?

  • Anonym Elllii­in Trådstartaren
    Fri 14 Jun 2019 19:27
    #8

    Jag ringde in! Och jag fick komma in.. och jag är kvar...

    Efter vaginalt ultraljud kom dom fram till att min livmodertapp i stort sett inte existerar just nu. Smärtan i buken som strålar är alltså värkar. Har fått dropp som stoppar värkarna och en spruta som mognar organen snabbare....

  • Anonym (Måend­e)
    Fri 14 Jun 2019 19:43
    #9
    Anonym Ellliiin skrev 2019-06-14 19:27:19 följande:

    Jag ringde in! Och jag fick komma in.. och jag är kvar...

    Efter vaginalt ultraljud kom dom fram till att min livmodertapp i stort sett inte existerar just nu. Smärtan i buken som strålar är alltså värkar. Har fått dropp som stoppar värkarna och en spruta som mognar organen snabbare....


    Vad bra att du ringde !!!

    Hoppas att den lille stannar inne ett tag till, men du är på rätt sida av veckorna även om det är tidigt !!

    Jag födde en son prematur i v.24+3 !! Dom små är otroligt starka och varje dag barnet klarar sig där inne så är det bra!!

    Hur mår du fysiskt annars? Hjälper droppet?
  • Fri 14 Jun 2019 20:07
    #10

    Varje dag lillen stannar är betydelsefulla, men det är ändå inge jättepanik om bebben kommer om några dagar. Har en vän som fick en liten skrutt på 440 gram som klarade sig och i din vecka väger de betydligt mer. Lycka till nu!

Svar på tråden Behöver råd genast..