• Tuteli­tut
    Sun 16 Jun 2019 09:15
    46511 visningar
    127 svar
    -2 +3
    127
    46511

    Svenska kvinnor gillar hundar

    Tittade ut från balkongen tidigt imorse. Två kvinnor gick med varsin hund. 
    På Mötesplatsen skrev en kvinna "dags för hundpromenaden".
    Jag ser oftast kvinnor som är ute och går med hundar.
    Vad är grejen?
    Jag tycker personligen att det är för mycket hundar i staden där jag bor.

  • Svar på tråden Svenska kvinnor gillar hundar
  • Seende­74
    Mon 17 Jun 2019 02:53
    #61

    Aldrig tänkt det är könsbundet.

    Är kvinna och har katt.

    Men roligaste och galnaste djur jag haft var iller.

    ????


    know thyself
  • DanneH­ade
    Mon 17 Jun 2019 03:04
    #62
    +3
    Seende74 skrev 2019-06-17 02:53:43 följande:

    Aldrig tänkt det är könsbundet.

    Är kvinna och har katt.

    Men roligaste och galnaste djur jag haft var iller.

    ????


    Kvinna och katt känns mer logiskt. De är lite samma varelse på många sätt. Mystiska, föränderliga och förföriska. Lika benägna att kela med dig som de är att fälla dig huvudet först nedför trappen. 


     

  • Mon 17 Jun 2019 05:25
    #63
    Tecum skrev 2019-06-16 23:02:20 följande:

    Förståndiga och bekväma!


    Där var den, jo jag är så bekväm av mig! Bra analys :)
  • Tuteli­tut
    Mon 17 Jun 2019 07:55
    #64
    +1

    Och alla som tar gulliga foton och videor med sovande bebis och hunden bredvid.
    Ni litar på hunden till 100%
    OM olyckan skulle vara framme och bebisen får ansiktet förstört efter ett hundbett, hur förklarar ni det?
    "Men hunden är så snäll, kunde aaaldrig tro att..."
    I see, you're a moron.

    Nej, det vore dags för en kraftig minskning av hundar. Inga mer sällskapshundar. Endast hundar i samhällets tjänst. Knarkhundar, blindhundar osv.
    Resten kan man släppa ut uppe i Norrland, Vargarna behöver lite go mat.

  • Mon 17 Jun 2019 08:14
    #65
    Tutelitut skrev 2019-06-17 07:55:49 följande:

    Och alla som tar gulliga foton och videor med sovande bebis och hunden bredvid.

    Ni litar på hunden till 100%

    OM olyckan skulle vara framme och bebisen får ansiktet förstört efter ett hundbett, hur förklarar ni det?

    "Men hunden är så snäll, kunde aaaldrig tro att..."

    I see, you're a moron.

    Nej, det vore dags för en kraftig minskning av hundar. Inga mer sällskapshundar. Endast hundar i samhällets tjänst. Knarkhundar, blindhundar osv.

    Resten kan man släppa ut uppe i Norrland, Vargarna behöver lite go mat.


    Hahaha, döööör :))) tack för morgon skratt! Vi samlar alla hundar och släpper de lös i Norrland.
  • Mon 17 Jun 2019 09:05
    #66

    Haha, förhoppningsvis är det inte speciellt många. Barn och hundar ska man alltid vara försiktiga med, och aldrig lämna obevakade. Som tur var visste jag mycket väl att min hund inte gillade barn långt innan vi skaffade ett, så den ursäkten hade du aldrig hört lämna mina läppar.

    Ja, det brukar vara en bra idé att släppa djur lösa vind för våg. Speciellt hundar. Har aldrig kommit något negativt ur det.


    Tutelitut skrev 2019-06-17 07:55:49 följande:

    Och alla som tar gulliga foton och videor med sovande bebis och hunden bredvid.

    Ni litar på hunden till 100%

    OM olyckan skulle vara framme och bebisen får ansiktet förstört efter ett hundbett, hur förklarar ni det?

    "Men hunden är så snäll, kunde aaaldrig tro att..."

    I see, you're a moron.

    Nej, det vore dags för en kraftig minskning av hundar. Inga mer sällskapshundar. Endast hundar i samhällets tjänst. Knarkhundar, blindhundar osv.

    Resten kan man släppa ut uppe i Norrland, Vargarna behöver lite go mat.


  • Tuteli­tut
    Mon 17 Jun 2019 09:10
    #67
    Ignoramus skrev 2019-06-17 09:05:09 följande:

    Haha, förhoppningsvis är det inte speciellt många. Barn och hundar ska man alltid vara försiktiga med, och aldrig lämna obevakade. 


    Den förhoppningen kan du glömma. Sök på Google eller Youtube.
  • Mon 17 Jun 2019 09:12
    #68
    oOOo oOOo skrev 2019-06-17 00:22:55 följande:

    En som inte skiter i på gräsmattan kanske 


    :O)
  • Mon 17 Jun 2019 09:39
    #69
    Tutelitut skrev 2019-06-16 10:37:56 följande:

    Alla kvinnor jag känner med hund är själviska. Hunden går alltid först.
    Jag tycker hundar är äckliga. Jag är övertygad om att hundar äter vad som helst, hur mycket som helst.
    Finns det nån som tycker att det är najs att ligga och rulla runt i kvarlevorna av ett dött djur?
    Hundar gör det.
    Fy fa...


    Du har missförstått begreppet - om man sätter sin hund först är man per definition inte självisk! :D.

    Och för att döda dina andra förutfattade meningar så är det ganska ovanligt att hundar »äter vad som helst« eller »hur mycket som helst«. Inte vanligare än att det finns människor som gör dito. ;)
    Mina hundar har varit renliga och ganska kinkiga med maten.

  • Tuteli­tut
    Mon 17 Jun 2019 09:50
    #70
    Utan Barn skrev 2019-06-17 09:39:45 följande:
    Du har missförstått begreppet - om man sätter sin hund först är man per definition inte självisk! :D.

    Och för att döda dina andra förutfattade meningar så är det ganska ovanligt att hundar »äter vad som helst« eller »hur mycket som helst«. Inte vanligare än att det finns människor som gör dito. ;)
    Mina hundar har varit renliga och ganska kinkiga med maten.
    Nej, du missförstod mig. Skulle ha förklarat bättre. Kvinnor med hund är ett fenomen. Dom sitter nämligen ihop. Det är hon och hunden. De anser sig ha rätt att göra vad som helst, en arrogans som är oändlig. Oskiljaktiga. Det är därför kvinnor gillar att hångla med sin hund och sova med sin hund.
    Förskräckligt.
Svar på tråden Svenska kvinnor gillar hundar