• Sat 29 Jun 2019 18:57
    5084 visningar
    62 svar
    62
    5084

    Äggdonation hos Ava kliniken i Riga

    Hej. Ny här och undrar om någon har gjort eller ska göra en äggdonation i Riga hos Ava kliniken?

  • Svar på tråden Äggdonation hos Ava kliniken i Riga
  • Sun 30 Jun 2019 13:56
    #21

    Håller med dig. Den 2 juli kommer hon tillbaks så tänkte vänta tills på tisdag med att maila henne då hon är tillbaka :)

  • Sun 30 Jun 2019 14:10
    #22
    Constandina skrev 2019-06-30 13:56:24 följande:

    Håller med dig. Den 2 juli kommer hon tillbaks så tänkte vänta tills på tisdag med att maila henne då hon är tillbaka :)


    Så bra, då ska jag vänta till Veronika är tillbaka från semestern 2 juli 2019. Tycker det är lättare att få klara besked av henne. Läste om nån tjej som ville veta åldern på de 2 kvinnliga koordinatorena av Katarina. Men Katarina påstod att "det fick de inte tala om". Medan de som gått hos Veronika har fått besked om ålder utan problem. Den koordinator vi valde var 26år.

    Det är ju viktigt att veta åldern på donatorn när man gör kub.
  • Sun 30 Jun 2019 14:15
    #23

    Jag hade fått tips av tidigare patienter på kliniken att vänta tills att Veronika var online på hemsidan och börja chatta med henne, så att jag skulle få henne som.koordinator. Så det gjorde jag.

  • Sun 30 Jun 2019 15:19
    #24

    Jaså, trodde alla berätta åldern på donatorn, jag vill veta det. Har du hunnit få planen än el den kommer sen? Ska bli skönt att Veronika kommer i veckan

  • Sun 30 Jun 2019 15:32
    #25
    Constandina skrev 2019-06-30 15:19:30 följande:

    Jaså, trodde alla berätta åldern på donatorn, jag vill veta det. Har du hunnit få planen än el den kommer sen? Ska bli skönt att Veronika kommer i veckan


    Nej, har inte fått behandlingsplanen än. Veronika sa till mig att höra av mig när jag bestämt vilken månad jag ville göra insättning. Så skulle jag höra av mig månaden innan när mensen kom så skulle de maila behandlingsplan.

    Har ni valt kvinnlig donator nu? Hur gammal var den ni valde? Hade hon samma blodgrupp och rhesusfaktor som dig?
  • Sun 30 Jun 2019 15:52
    #26

    Ser du fram emot Rigaresan eller oroar du dig?

    Här kommer några tips inför Rigaresan:

    Ett bra tips eftersom ni flyger, är att när ni kommer fram rill Riga flygplas, gå då ner i källarvåningen där finns en turistbyrå som har gratis blå turisthäften på engelska med karta, text och bilder med info över Riga.

    Stället med dessa broschyrer står utanför deras dörr även när själva turistbyrån är stängd. Vi tog ett varsitt sådant häfte och fick god användning av dem när vi gick runt och tittade på Riga. Vi stannade några dagar extra första gången vi var dit. Vi såg bland annat Svenskporten och husen 3 Bröder och en massa annat. Så hämta ett varsitt sådant blått häfte ifall ni tänker ge er ut på sighseeing i Riga !

    Sen när ni ska ta er från flygplatsen till centrum, så kan man endera åka buss eller taxi. Tar ni taxi så se till att de sätter på taxametern. Veronika sa att man ska åka med de Gröna eller Röda taxibilarna. Den är seriösast.

    Tar ni buss så köp bussbiljetten i kiosken i flygplatsbyggnaden. Det gjorde vi och det var tur för det var halva priset mot att köpa biljetten ombord på bussen. Bussen går in till centrum där bytte vi till spårvagn, och sen gick vi sista biten till hotellet.

    Vi bodde på Monika hotell vilket var helt ok, men jättehårda sängar, så jag fick ont i ryggen. Vi har en mjuk säng hemma. Men i övrigt var hotellet ok, med god frukost Och det ligger väldigt nära kliniken så vi kunde promenera dit på morgonen från hotellet.

  • Sun 30 Jun 2019 16:19
    #27

    Tack för tipsen kommer läsa den om några timmar när jag är hemma :)

    På onsdag har det gått 2 veckor så vi borde få reda på nu i dagarna om donatorn. Min sambo ska lämna sitt andra och sista sperma prov i morgon och hoppas den duger. Han har gjort ett hemma test som va ok men de ser ju mer på deras tester.

    Jag har ju bruna ögon så ska bli spännande och se om de hittar nån med det då de flesta där har blå, men annars får det va, sambon har blå :)

  • Sun 30 Jun 2019 16:20
    #28

    Blandade känslor, spännande men nervös, rädd att det ej blir nåt positivt på grav testet..

  • Sun 30 Jun 2019 16:22
    #29

    Vi har ej testat vad vi har för blodgrupp så de kan ta vem som och vi får berätta för barnet i framtiden om detta

  • Sun 30 Jun 2019 16:31
    #30
    Constandina skrev 2019-06-30 16:22:02 följande:

    Vi har ej testat vad vi har för blodgrupp så de kan ta vem som och vi får berätta för barnet i framtiden om detta


    Ok, när vi skulle börja hos kliniken för några år sen var de hårda på att både jag och mannen måste ta reda på blodgrupp och rhesusfaktor och våra donatorer har samma blodgrupper som oss.

    Det kan bli problem.om mottagaren och barnet ej har samma rhesusfaktor. Om kvinnan har m7nus och barnet har plus. Då behöver kvinnan få en spruta. Googla på rhesusfaktor för mer info.
Svar på tråden Äggdonation hos Ava kliniken i Riga