• Mon 1 Jul 2019 21:13
    398 visningar
    4 svar
    4
    398

    Kryssning till Åland?

    Jag ser flera billiga (!) erbjudanden av kryssningar över dagen till Åland. Tex Kapellskär - Åland - Kapellskär för hela familjen för en hundring! Med Rosella färjan (viking line).

    Ingen mat ingår, men det kan man ju ta med!

    Hur är dessa kryssningar för barn i åldern 5 - 10 år? Finns det ngt f dem att göra?

    Rekommenderar ni ngt annat än Rosella? (Vi vill dock åka fr Kapellskär)

  • Svar på tråden Kryssning till Åland?
  • Mon 1 Jul 2019 21:59
    #1

    Det finns ett lekrum på båten, med bollhav och grejer för barnen. När det kommer till dagskryssningar så är det bara vikingline som går från kapellskär.

  • Mon 1 Jul 2019 22:09
    #2

    Ingen har med sig mat på en kryssning, man bokar buffé eller äter på restaurang eller café :)

    Mina barn tycker att det är kul att åka dagskryssning. Vi äter buffé, spelar enarmad bandit, kollar taxfreen, dricker drinkar, dansar. När de var mindre gillade de lekrummet.

    Jag tycker att Eckerölinjen är trevligare än viking, men bäst är en barnanpassad lov-kryssning 21-timmars med Birka. Men kolla så att det är en ?barndag? med barnprogrammet.

    Åk när det är bra väder och inte blåser, då spyr ungarna till höger och vänster ;)


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Mon 1 Jul 2019 22:16
    #3

    Vi hade kul. Buffé, tipspromenad, taxfree, trollkarl, quiz


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Tue 2 Jul 2019 08:55
    #4

    Från Kapellskär tar överfärden bara 2,5 timmar. Och det går inga kryssningar därifrån i den bemärkelsen vad jag vet. Det finns bollhav och saker att titta på.

Svar på tråden Kryssning till Åland?