• blanda­r ihop
    Tue 2 Jul 2019 21:34
    657 visningar
    48 svar
    48
    657

    Olika intresse av sex

    Min pojkvän och jag har olika intresse av sex. Han är betydligt mer intresserad än vad jag är, vill testa nytt och köpa leksaker och sånt. Jag har inget större intresse av sånt. Är så orolig att förhållandet ska ta slut pga detta. Någon som har varit eller är i liknande sits?

  • Svar på tråden Olika intresse av sex
  • Anonym (EN)
    Tue 2 Jul 2019 22:47
    #1
    blandar ihop skrev 2019-07-02 21:34:45 följande:

    Min pojkvän och jag har olika intresse av sex. Han är betydligt mer intresserad än vad jag är, vill testa nytt och köpa leksaker och sånt. Jag har inget större intresse av sånt. Är så orolig att förhållandet ska ta slut pga detta. Någon som har varit eller är i liknande sits?


    Vad förlorar du på att prova? Ni kanske testar något som du tycker jättemycket om?
  • Wed 3 Jul 2019 00:28
    #2

    Ja. Vi bestämde oss efter många år av jämkande åt båda hållen för att ha ett öppet förhållande. Ibland är han mer experimentell och nyfiken, ibland är jag det, och på vissa punkter har vi väldigt olika preferenser. Även om sexet hemma är riktigt, riktigt bra så är livet långt och vi kommer inte alltid att vara perfekt synkade sexuellt. Skönt då att det finns andra som kan vara mer tillfälliga lösningar i det.

  • Anonym (50 years of grey)
    Wed 3 Jul 2019 01:59
    #3
    blandar ihop skrev 2019-07-02 21:34:45 följande:

    Min pojkvän och jag har olika intresse av sex. Han är betydligt mer intresserad än vad jag är, vill testa nytt och köpa leksaker och sånt. Jag har inget större intresse av sånt. Är så orolig att förhållandet ska ta slut pga detta. Någon som har varit eller är i liknande sits?


    Din oro är nog inte helt obefogad, sitter själv i lite samma sits som din partner. Jag försöker liva upp sexlivet på alla möjliga sätt, tipsar om artiklar, kommer med nya ideer, köpet sexleksaker osv,, men intresset från hennes sida är väldigt svalt, sex är inget som intresserar henne helt enkelt, visst uppskattar hon sex någon gång, men behovet finns inte där, detta gör att jag ständigt funderar på andra lösingar. Porr har väl funkat hitills, men frustrationen bara växer med åren, snart hoppar jag i säng med vem som helst som uppskattar lite mer än "vanligt samlag". samtidigt har man en familj man känner ansvar för och varken vill splittra eller svika, vet inte vad jag ska ta mej till längre faktiskt. Mitt tips: prova på lite av det han vill, även om du kanske inte tycker det är din grej så kommer han bli lyckligare och ge tillbaka så mycket mer kärlek, kanske börjar du tom uppskatta det efter ett tag, och ni får ett fantastiskt sexliv.
  • Anonym (Suck)
    Wed 3 Jul 2019 06:37
    #4
    blandar ihop skrev 2019-07-02 21:34:45 följande:

    Min pojkvän och jag har olika intresse av sex. Han är betydligt mer intresserad än vad jag är, vill testa nytt och köpa leksaker och sånt. Jag har inget större intresse av sånt. Är så orolig att förhållandet ska ta slut pga detta. Någon som har varit eller är i liknande sits?


    Skaffa inga barn. Ni har det upplagt för att han ska bli mer bitter och besviken ju längre tiden går. Om sex är en viktig del av hans liv vad ger dig rätt att kräva att han avstår från det?
  • Wed 3 Jul 2019 10:22
    #5
    +1

    Jag har inte varit i din situation, men vi har däremot provat en del olika saker, som tex leksaker mm, men det har egentligen inte gett så jättemycket. De behövs inte.

    Det har mer och mer blivit så att det bästa sexet faktiskt är det enkla, med mycket oralsex och fingrar. Jag skulle däremot inte säga att varken mitt, eller min sambos intresse för sex minskat och vi har sex ofta och det är allt annat än tråkigt. Vad som skiljer mest jämfört med de första åren är att vi ägnar mer tid till närhet och njutning som inte är direkt kopplad till kåthet och sexuell njutning.

    Våra leksaker ligger mest i lådan och det finns inget tråkigt med det, för oss.

    Det finns inget som säger att sex med leksaker och att prova nya saker är "roligare".

    Det finns en föreställning om att den som vill prova olika saker är rolig och spännande, men om man inte njuter av och tänder på dessa blir det inte roligare. Trots allt är det bra att inte låsa sig, för man kan ju hitta sätt att öka njutning eller kåthet. Det jag försöker säga är att det inte per automatik är bättre att hela tiden testa nytt. Ge gärna några saker en chans, men stå upp för din vilja och njutning.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (50 years of grey)
    Wed 3 Jul 2019 13:40
    #6
    blandar ihop skrev 2019-07-02 21:34:45 följande:

    Min pojkvän och jag har olika intresse av sex. Han är betydligt mer intresserad än vad jag är, vill testa nytt och köpa leksaker och sånt. Jag har inget större intresse av sånt. Är så orolig att förhållandet ska ta slut pga detta. Någon som har varit eller är i liknande sits?


    Nu kan jag bara tala för hur jag känner, men det där att ha med leksaker är kanske inte först och främst för att hon ska få den ultimata njutningen, utan mer att jag tänder på att få använda dessa med henne. Hon njuter nog mest av klitorisstimulering med ett finger, men det blir rätt trist i längden, nästan avtändande att det inte krävs mer. 
  • blanda­r ihop
    Thu 4 Jul 2019 14:00
    #7
    Anonym (EN) skrev 2019-07-02 22:47:12 följande:

    Vad förlorar du på att prova? Ni kanske testar något som du tycker jättemycket om?


    Det är sant jag lär väl inte förlora något på det, mer än att det kan göra lite ont då.
  • blanda­r ihop
    Thu 4 Jul 2019 14:02
    #8
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-07-03 01:59:09 följande:

    Din oro är nog inte helt obefogad, sitter själv i lite samma sits som din partner. Jag försöker liva upp sexlivet på alla möjliga sätt, tipsar om artiklar, kommer med nya ideer, köpet sexleksaker osv,, men intresset från hennes sida är väldigt svalt, sex är inget som intresserar henne helt enkelt, visst uppskattar hon sex någon gång, men behovet finns inte där, detta gör att jag ständigt funderar på andra lösingar. Porr har väl funkat hitills, men frustrationen bara växer med åren, snart hoppar jag i säng med vem som helst som uppskattar lite mer än "vanligt samlag". samtidigt har man en familj man känner ansvar för och varken vill splittra eller svika, vet inte vad jag ska ta mej till längre faktiskt. Mitt tips: prova på lite av det han vill, även om du kanske inte tycker det är din grej så kommer han bli lyckligare och ge tillbaka så mycket mer kärlek, kanske börjar du tom uppskatta det efter ett tag, och ni får ett fantastiskt sexliv.


    Ja det är så jag känner, för han blir väldigt mycket mer kärleksfull när han får mer av det sex som han vill ha. Och jag får det jag vill ha av mer kärlek, kramar och mys. Inte alltid jag gillar det sex som han vill ha men han kanske inte gillar att bara kramas och mysa så vi ställer ju upp på varann och ger det den andra vill ha
  • Anonym (Kvinn­a 40 plus)
    Thu 4 Jul 2019 14:28
    #9
    blandar ihop skrev 2019-07-04 14:00:42 följande:

    Det är sant jag lär väl inte förlora något på det, mer än att det kan göra lite ont då.


    Det gör ju inte ont om ni är försiktiga och känner in.
  • Anonym (EN)
    Thu 4 Jul 2019 15:19
    #10

    [quote=79735430][quote-nick]blandar ihop skrev 2019-07-04 14:00:42 följande:[/quote-nick]Det är sant jag lär väl inte förlora något på det, mer än att det kan göra lite ont då.[/

    Vad är det han vill prova då?

Svar på tråden Olika intresse av sex