• Anonym (breakup)

    Har du fått din hämnd?

    Personen gav dig "råd", du fick noll stöd och sympati, när du var kär.
    Nu är personen i en liknande situation och vill ha stöd och sympati från dig.
    Det kan ju personen FET-glömma haha Demon
    Så, berätta om när du fick din hämnd och hur skönt det kändes.

  • Svar på tråden Har du fått din hämnd?
  • Anonym (stolt)

    Den bästa hämnden är att visa att man inte bryr sig och gå vidare med sitt liv med huvudet högt. 

    Att hämnas är bara för fjortisar. 

  • Lena74

    Kanske inte hämnd men karma. Sonens pappa bar otrogen mot mig o jag var nere o lämnade honom. Han träffade en ny o gifte sig. Efter några år var hon otrogen mot honom o han var helt nere. Fast den han sökte stöd hos var mig. Jag lät han prata av sig men inuti mig kände jag faktiskt att det var karma. Man får det man ger.

  • Anonym (breakup)
    Lena74 skrev 2019-07-03 13:25:22 följande:

    Kanske inte hämnd men karma. Sonens pappa bar otrogen mot mig o jag var nere o lämnade honom. Han träffade en ny o gifte sig. Efter några år var hon otrogen mot honom o han var helt nere. Fast den han sökte stöd hos var mig. Jag lät han prata av sig men inuti mig kände jag faktiskt att det var karma. Man får det man ger.


    Om nån söker stöd hos mig, när jag själv inte fick det av den personen, då får de prata av sig med någon annan.
  • Anonym (Petra)
    Anonym (stolt) skrev 2019-07-03 12:48:39 följande:

    Den bästa hämnden är att visa att man inte bryr sig och gå vidare med sitt liv med huvudet högt. 

    Att hämnas är bara för fjortisar. 


    Precis. Orka lägga en massa energi på att "hämnas" eller ens att forsätta umgås med personer som man tydligen inte kan vänta att få trycka till. Låter ju långt ifrån hälsosamt.
  • Anonym (breakup)
    Anonym (Petra) skrev 2019-07-03 13:36:56 följande:
    Precis. Orka lägga en massa energi på att "hämnas" eller ens att forsätta umgås med personer som man tydligen inte kan vänta att få trycka till. Låter ju långt ifrån hälsosamt.
    Är nog inte hälsosamt. Men en slags sjuk njutning att tänka "vänta du, en vacker dag".
  • Anonym (...)

    Att vilja hämnas ett stort svekt är väldigt mänskligt. Har man svårt att förstå hur man kan "slösa energi på det" kan man bara konstatera att man aldrig erfarit något djupt svekfullt. Det är inget man väljer att investera känslor i, hämndbegäret, begär efter rättvisan, uppstår som en effekt av sveket.

  • Fiona M

    Du skriver ju att du fick råd, tyckte du inte de var bra?

    Nej, jag tror man mår sämre om man hänger upp sig på oförrätter som ska hämnas.

  • Anonym (breakup)
    Fiona M skrev 2019-07-03 13:51:01 följande:

    Du skriver ju att du fick råd, tyckte du inte de var bra?

    Nej, jag tror man mår sämre om man hänger upp sig på oförrätter som ska hämnas.


    Nej, det var dåliga råd, och hyckleri.
  • Fiona M
    Anonym (breakup) skrev 2019-07-03 14:03:23 följande:

    Nej, det var dåliga råd, och hyckleri.


    Var de dåliga -eller var de inte vad du ville höra?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (breakup) skrev 2019-07-03 14:03:23 följande:
    Nej, det var dåliga råd, och hyckleri.
    Eftersom du fick dessa råd av din vän är det troligen vad din vän vill höra nu. Upprepa råden till personen, är mitt tips. Skippa hämnden, men visst kn du njuta lite av karma i hemlighet.
Svar på tråden Har du fått din hämnd?