• Wed 3 Jul 2019 15:35
    4262 visningar
    20 svar
    20
    4262

    Min sambo vill inte ha sex efter graviditet

    Hej! Jag har nyss fått barn (ca 3 månader sedan), och mon sambo verkar inte alls ?sugen? på mig längre. Vi har haft samlag 2 ggr efter förlossningen och det känns som vanligt, kanske att det är lite mer ömt, men inget som stör. Jag försöker verkligen göra allt för att han ska bli sugen, går runt i kjol hemma och drar väl upp den liiite extra, och försöker få honom att mysa med mig. Det är inte orgasmen jag är ute efter, utan det är kärleken och närkontakten och det har jag även berättat för honom! Jag behöver inte heller att han måste stoppa in ?den? heller utan bara få känna sig lite sexig och omtyckt.

    Min sambo verkar helt ointresserad och går varje dag och funderar om det är pga hur jag ser ut med min lösa hud och mina bristningar. Är jag inte attraktiv längre? Har frågat honom och han säger att jag är jättesexig, men han visar det ALDRIG... han har innan kunnat komma fram och gett mig ett tjuvnyp och berätta att han tycker jag är snygg och sexig, men inte längre...

    Känner mig helt värdelös och äcklig, och jag som person kan behöva bli påmind lite då och då för att inte trycka ner mig själv totalt även innan graviditeten. Han vet också om detta, men jag vet att jag kan inte tvinga honom att tycka att jag är sexig, det vet jag.

    Jag bara känner mig så ful och osexig och jag önskade att han kunde få mig att tycka annat, men känner mig bara värre nu när han inte ser på mig som innan...

    Snälla vad ska jag göra? Pratat har jag försökt med men det verkar inte hjälpa...

  • Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex efter graviditet
  • Anonym (Kvinn­a 35)
    Wed 3 Jul 2019 16:09
    #1
    -2

    Fy fan vilken douche! Du har alltså påtalat för honom hur du känner dig och han fortsätter att strunta i att bekräfta dig. Usch! Det finns gått om män som älskar postgravida kvinnokroppar med läckande bröst och tycker det är ursexigt. Han har ingen anledning att tycka du är oattraktiv tvärtom. Han bör tycka att du är ännu vackrare och sexigare nu när du fött hans barn. Finns inget som gör mig så förbannad som att höra talas om sånt här!! Du klämmer ur dig ett barn, det vackraste man kan göra och förvandlas till något för din man oattraktivt. Det är tack och lov inte alla män som har den här inställningen. Jag tror det är vanligt att tro att män tycker så här. För något år sedan läste jag den vackraste hyllningen till mammakroppen här på fb, skrivet av en man som som ärligt såg sin kvinna som så mycket attraktivare efter förlossningen. Det är så det SKA vara!

  • Anonym (Kvinn­a 35)
    Wed 3 Jul 2019 16:18
    #2

    För din egen skull tycker jag att du ska öppna ögonen för bekräftelse från annat håll, för ditt självförtroendes skull alltså. Jag menar inte nödvändigtvis otrohet. Det är lätt att missa de där blickarna och små tecken på att det finns andra som tycker man är attraktiv när man befinner sig i en relation i synnerhet med en liten också. Din man kanske inte riktigt har landat i småbarnslivet än, kanske har sömnbrist som gör att han inte förmår något sexliv just nu.

    Annars så tänker jag personligen att om jag inte passar gravid eller nyförlöst så passar inte han mig. Barnafödande är heligt och alla spår av det är attraktivt punkt slut!

  • Anonym (prata­)
    Wed 3 Jul 2019 16:24
    #3

    Kan ni prata med varandra om hur du och han känner? Det finns tusen anledningar till varför hans lust har minskat och det är inte alls säkert att det har med dig att göra. Det låter som att det enklaste sättet att gå vidare är att ta ett ärligt snack med varandra så att du slipper gå och undra och känna dig oattraktivt.

    En kompis man fick t ex någon form av manlig förlossningsdepression efter de skaffade barn och det tog flera månader innan han (med stöd och hjälp) tog sig ur det och blev sig själv igen. 

    Hoppas att det löser sig för er.

  • Anonym (M)
    Wed 3 Jul 2019 23:42
    #4
    +3

    Problemet ligger hos dig, inte honom. Det är du som måste jobba på din självkänsla. Sen kanske du är hormonell eller deprimerad också som gör att allt känns värre.

    Jag förstår inte varför alla har så bråttom efter en graviditet? Det har bara gått 3 månader.. Bebis gnäller säkerligen en del, vaknar mycket på nätterna och störd sömn gör mycket. Han mår säkert också dåligt och känner sig trött och utmattad.

  • Anonym (tänk)
    Thu 4 Jul 2019 01:06
    #5

    Dina känslor är ditt ansvar, inte sambons. Om du känner dig äcklig eller osexig eller värdelös eller ful, så är det något du får ta ansvar för att förändra, inte han.

    Däremot verkar det oroväckande att ni inte kan prata med varandra. Kanske du/ni kan försöka med familjeterapi eller rådgivning?

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 4 Jul 2019 07:18
    #6

    Hjälper du till hemma? Du behöver kanske avlasta din partner så att han orkar ha samliv igen. Det Är ofta tufft att både jobba och ta hand om hemmet. Se till att ta hand om hushållet så ska du se att han får tillbaka lusten

  • Sat 6 Jul 2019 07:56
    #7
    linaHs skrev 2019-07-03 15:35:35 följande:

    Hej! Jag har nyss fått barn (ca 3 månader sedan), och mon sambo verkar inte alls ?sugen? på mig längre. Vi har haft samlag 2 ggr efter förlossningen och det känns som vanligt, kanske att det är lite mer ömt, men inget som stör. Jag försöker verkligen göra allt för att han ska bli sugen, går runt i kjol hemma och drar väl upp den liiite extra, och försöker få honom att mysa med mig. Det är inte orgasmen jag är ute efter, utan det är kärleken och närkontakten och det har jag även berättat för honom! Jag behöver inte heller att han måste stoppa in ?den? heller utan bara få känna sig lite sexig och omtyckt.

    Min sambo verkar helt ointresserad och går varje dag och funderar om det är pga hur jag ser ut med min lösa hud och mina bristningar. Är jag inte attraktiv längre? Har frågat honom och han säger att jag är jättesexig, men han visar det ALDRIG... han har innan kunnat komma fram och gett mig ett tjuvnyp och berätta att han tycker jag är snygg och sexig, men inte längre...

    Känner mig helt värdelös och äcklig, och jag som person kan behöva bli påmind lite då och då för att inte trycka ner mig själv totalt även innan graviditeten. Han vet också om detta, men jag vet att jag kan inte tvinga honom att tycka att jag är sexig, det vet jag.

    Jag bara känner mig så ful och osexig och jag önskade att han kunde få mig att tycka annat, men känner mig bara värre nu när han inte ser på mig som innan...

    Snälla vad ska jag göra? Pratat har jag försökt med men det verkar inte hjälpa...


    Prova att säga att andra killar kanske ger vad inte han ger.
    Lite fult, men kanske nödvändigt för att få honom att vakna och göra sitt till för att hålla liv i passionen och för ett fungerande förhållande.
  • Anonym (Srsly­?)
    Sat 6 Jul 2019 09:00
    #8
    Tom Araya skrev 2019-07-06 07:56:28 följande:

    Prova att säga att andra killar kanske ger vad inte han ger.

    Lite fult, men kanske nödvändigt för att få honom att vakna och göra sitt till för att hålla liv i passionen och för ett fungerande förhållande.


    Ja, för lögner bygger ju långvariga och respektfulla relationer.

    I typisk familjelivs-anda så är tipsen att lämna, få uppmärksamhet på annat håll och ljuga.

    Sveriges samlade eq-reserv på familjeliv.

    Han har ju sagt att hon är sexig, har han svårt att visa det bara 3 månader efter förlossning så är det ju förmodligen pga av det. Vi hade inte heller sex på närmare ett halvår efter första barnet.
  • Sat 6 Jul 2019 09:11
    #9

    Månaderna efter födseln är man som förälder ofta så fokuserad på barnet att det är svårt att orka ha sex. All ens kraft och ork går till det nya livet,och sömnbrist gör det inte bättre. Vänta ett par månader. Det handlar inte om dig, utan det är situationen.

  • Anonym (Man 43)
    Sat 6 Jul 2019 09:50
    #10

    Efter mitt och exets första barn hade jag direkt efter förlossningen lite svårt för sex med henne! Var rädd att göra illa henne och att hon skulle se konstig ut där nere (Ja jag vet barnsligt) men vi pratade om det och det var ju inte alls så som jag hade trott.. Jag tycker du ska snacka med din kille.. Förklara hur det ligger till och låta honom fråga..

  • Anonym (Min man)
    Sat 6 Jul 2019 10:00
    #11

    Det tog min man ganska lång tid att vill ha sex igen efter barnet. Det var inte mig det var ?fel? på, utan helt enkelt en sådan omställning för honom att få barn, att sex var det sista han tänkte på. Han blev knockad av känslor, ansvar och kärlek att det inte fanns utrymme att ge mer än nödvändigt till mig. Det kom tillbaka sen, men det tog lite tid innan vi hittat våra nya roller.

  • Sat 6 Jul 2019 19:43
    #12
    Anonym (Srsly?) skrev 2019-07-06 09:00:38 följande:
    Ja, för lögner bygger ju långvariga och respektfulla relationer.

    I typisk familjelivs-anda så är tipsen att lämna, få uppmärksamhet på annat håll och ljuga.
    Du får förtydliga var lögnen i det finns.
    Anonym (Srsly?) skrev 2019-07-06 09:00:38 följande:
    Han har ju sagt att hon är sexig, har han svårt att visa det bara 3 månader efter förlossning så är det ju förmodligen pga av det. Vi hade inte heller sex på närmare ett halvår efter första barnet.
    Jag hade bara läst trådstarten när jag postade mitt första inlägg och där stod inget om det.

  • Fri 19 Jul 2019 16:09
    #13

    Lyssna på Annabelle!! Samma situation här tidigare fast omvända så förstår att det tär men sluta inte visa att du vill.

  • Anonym (?)
    Fri 19 Jul 2019 16:43
    #14
    +2
    Anonym (Kvinna 35) skrev 2019-07-03 16:09:09 följande:

    Fy fan vilken douche! Du har alltså påtalat för honom hur du känner dig och han fortsätter att strunta i att bekräfta dig. Usch! Det finns gått om män som älskar postgravida kvinnokroppar med läckande bröst och tycker det är ursexigt. Han har ingen anledning att tycka du är oattraktiv tvärtom. Han bör tycka att du är ännu vackrare och sexigare nu när du fött hans barn. Finns inget som gör mig så förbannad som att höra talas om sånt här!! Du klämmer ur dig ett barn, det vackraste man kan göra och förvandlas till något för din man oattraktivt. Det är tack och lov inte alla män som har den här inställningen. Jag tror det är vanligt att tro att män tycker så här. För något år sedan läste jag den vackraste hyllningen till mammakroppen här på fb, skrivet av en man som som ärligt såg sin kvinna som så mycket attraktivare efter förlossningen. Det är så det SKA vara!


    Man kan bestämma själv eller åt andra vad man tycker är sexigt.

    Vi hade en rätt svår förlossning med sugklocka. Sambons underliv förvandlades till en blodig massa, och min sexlust dog rätt snabbt där. Tog många månader innan vi hade sex efter förlossningen, då jag helt enkelt hade svårt att få bort minnesbilden av forlossning.

    Läckande bröst är inte heller så sexigt, så undvek dem under amningsperioden.

    Tycker det är rätt märkligt att man som man absolut inte får ställa några krav på kvinnans sexlust efter en förlossning, men själv ska man ställa upp direkt när kvinnan blir sugen.

    Att få barn är en stor omställning för oss också, och vi kan också behöva lite tid för att hitta tillbaka till sexlivet.

    Däremot hade vi mycket fysiskt kontakt under den tiden i form av kramar och närhet.
  • Sat 20 Jul 2019 11:01
    #15
    Anonym (?) skrev 2019-07-19 16:43:15 följande:
    Tycker det är rätt märkligt att man som man absolut inte får ställa några krav på kvinnans sexlust efter en förlossning, men själv ska man ställa upp direkt när kvinnan blir sugen.
    Helt rätt!
  • Anonym (profi­net)
    Sat 20 Jul 2019 11:54
    #16

    tycker inte att du ska ta det så hårt. 
    efter min sambo fick vårat barn, försvann min sexlust totalt. 
    jag tyckte och tycker min sambo är det snyggaste jag sett men från att vilja ha sex 3 gånger om dagen bara försvann allt sug. 
    efter 4 månader började jag bli nervös om det var nå fel på mig. 
    var tvungen och prova på egen hand så allt fungerade som det skulle. 
    Det första 6 månaderna kändes det bara fel, allt efter som kom lusten tillbaka mer och mer. är väl inte där jag var innan men det är väl en acceptabel nivå för oss båda drygt ett år senare. 
    så ta det lugnt det är nog inte FEL på någon av er och ge det lite tid. 

  • Anonym (Tid)
    Fri 10 Jul 2020 23:06
    #17

    Det kommer när det känns rätt

  • Anonym (Tid)
    Fri 10 Jul 2020 23:06
    #18

    Det kommer när det känns rätt

  • Anonym (Tid)
    Fri 10 Jul 2020 23:07
    #19

    Det kommer när det känns rätt

  • Anonym (Tid)
    Fri 10 Jul 2020 23:07
    #20

    Det kommer när det känns rätt

Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex efter graviditet