• Blomsterklocka

    Vill inte ha barn.

    Verkligen inte. Men det vill min man.

    Vi är 30+ och jag känner nu att vi kommer vara tvungna att gå isär. Han kan aldrig bli lycklig med mig och han har ju fortfarande en chans att hitta någon ny att bilda familj med.

    Eller vad tror ni? Kan man hitta lycka i livet utan barn om man egentligen vill ha?

  • Svar på tråden Vill inte ha barn.
  • Mika38

    Kan du hitta lyckan i livet om ni får barn som du inte vill ha?

    Jag tänker att du behöver sätta dig själv först, skulle du må bra i ett förhållande där du känner att din partner inte får uppfylla sin önskan om barn?

    Jag tror (vet) absolut att man kan leva ett underbart liv utan barn (vill själv inte ha barn) men frågan är om din sambo vill?

  • Blomsterklocka

    Tack för ditt svar!

    Nej, det är väl ungefär det jag känner just nu. Att jag inte kan leva med att han måste ge upp sin önskan.

    Tror dock att vi kommer behöva gå till en terapeut om vi ska kunna prata om det på allvar. Inget konstigt med det, men det är jäkligt svårt att prata om det. Har försökt många gånger, men han vill aldrig.

  • Mika38

    Jag tycker att det låter som en väldigt bra idé, även om man inte kan rädda förhållandet så är det sunt att få hjälp att prata med varandra.

    Fruktansvärd situation för dig, speciellt när han inte vill sätta sig ner och verkligen prata.

    Ett brutet ben gör inte mindre ont för att man väntar med att söka läkarhjälp,..

  • BurningDiamond

    Just barn (att skaffa eller inte) är något jag inte anser att man kan kompromissa om. Antingen vill båda samma, eller så får man gå isär. Eller så klart vänta något/några år och hoppas på att den andre ändrar sig så klart, men det låter som ni redan gjort det.

Svar på tråden Vill inte ha barn.