• Anonym (Ett)

    Flera konton?

    Jag undrar om det är så att det finns ett antal personer på Familjeliv som har flera konton? Med tanke på att man kan välja att vara anonym på varje tråd så skulle det vara lätt att föra diskussionen på varje tråd åt det håll man vill. Ett missbruk med andra ord. Men hur vanligt kan det vara? Tror själv att det förekommer, sen hur mycket, svårt att säga.

  • Svar på tråden Flera konton?
  • Anonym (brrrrrrrrrrrrrrrr)

    Tror det är jättevanligt, och att det är högst ett litet antal aktiva härinne . Men dessa skriver aldrig egna trådstarter i sitt eget namn har jag noterat.

    Kanske har det andra konton eller startar trådar anonymt?

    Man känner nästan igen nåns svar numera och kan nästan peka ut vem det är.

    Det är ju inte så svårt att lära sig folks beteende efterhand, vilket är en av anledningarna till varför jag själv vill vara anonym.

    För att kunna skriva lite friare och ärligt utan att bli igenkänd av släktingar, vänner och fan och hans moster, om de nu mot förmodan skulle hänga här, vilket jag vet att några gör.

    Tycker det är en viktig funktion och borde finnas möjlighet i alla trådarna. Nu lägger man ju allt i Känsliga rummet som egentligen inte alls hör dit, endast pga anonymfunktionen.

  • Anonym (Ett)
    Anonym (brrrrrrrrrrrrrrrr) skrev 2019-07-06 17:17:53 följande:

    Tror det är jättevanligt, och att det är högst ett litet antal aktiva härinne . Men dessa skriver aldrig egna trådstarter i sitt eget namn har jag noterat.

    Kanske har det andra konton eller startar trådar anonymt?

    Man känner nästan igen nåns svar numera och kan nästan peka ut vem det är.

    Det är ju inte så svårt att lära sig folks beteende efterhand, vilket är en av anledningarna till varför jag själv vill vara anonym.

    För att kunna skriva lite friare och ärligt utan att bli igenkänd av släktingar, vänner och fan och hans moster, om de nu mot förmodan skulle hänga här, vilket jag vet att några gör.

    Tycker det är en viktig funktion och borde finnas möjlighet i alla trådarna. Nu lägger man ju allt i Känsliga rummet som egentligen inte alls hör dit, endast pga anonymfunktionen.


    Att skriva anonymt i känsliga rummet ok. Men att ha flera konton tycker jag är obehagligt. Vad är man då rädd för?
  • AniieeHär

    Jag har två konton. Ett med facbook-inloggning (som fortfarande efter en vecka inte fungerar, inte pga något jag gjort utan det är FL det är fel på någonstans) och så det här, gjort med en mail just för att jag ibland inte kommer in med Facebook.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Ett)
    AniieeHär skrev 2019-07-06 20:38:40 följande:

    Jag har två konton. Ett med facbook-inloggning (som fortfarande efter en vecka inte fungerar, inte pga något jag gjort utan det är FL det är fel på någonstans) och så det här, gjort med en mail just för att jag ibland inte kommer in med Facebook.


    Ok, men det är väl en annan sak.
Svar på tråden Flera konton?