• Anonym (mount­fuji)
    Sun 7 Jul 2019 09:56
    247 visningar
    16 svar
    16
    247

    De kommer krypande tillbaks

    Du fick nobben, efter några år visar de intresse.
    Vad beror det på?
    De har haft sitt roliga med andra, och när det tog slut, så får de en uppenbarelse: han var nog inte så dum ändå?

  • Svar på tråden De kommer krypande tillbaks
  • Anonym (Cleo)
    Sun 7 Jul 2019 11:02
    #1

    Jag har aldrig tagit tillbaka nån som nobbat mig. Om jag inte dög då så vill jag inte idag vara alternativet som duger när någon annan nobbat vederbörande.

    Självrespekt heter det.

  • Anonym (Nope)
    Sun 7 Jul 2019 11:42
    #2
    Anonym (mountfuji) skrev 2019-07-07 09:56:02 följande:

    Du fick nobben, efter några år visar de intresse.

    Vad beror det på?

    De har haft sitt roliga med andra, och när det tog slut, så får de en uppenbarelse: han var nog inte så dum ändå?


    Jag har både blivit nobbad och varit den som nobbat, aldrig har jag kommit krypande tillbaka.

    TS pratar nog om sitt eget liv och försöker applicera det på andra.
  • Sun 7 Jul 2019 12:10
    #3

    Själv skulle jag inte vara så principfast.

    Människor förändras med tiden och erfarenheter. Vi läser dagligen om par som växer ifrån varandra där erotiken dött.

    Varför skulle det inte kunna vara tvärt om. Att man med tiden upptäcker att någon man inte ville ha förut idag är den personen som man helst av allt vill ha?

  • Anonym (A)
    Sun 7 Jul 2019 12:13
    #4
    Anonym (Cleo) skrev 2019-07-07 11:02:27 följande:
    Jag har aldrig tagit tillbaka nån som nobbat mig. Om jag inte dög då så vill jag inte idag vara alternativet som duger när någon annan nobbat vederbörande.
    Självrespekt heter det.
    Det gör inte jag heller.
  • Anonym (mount­fuji) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 12:14
    #5
    Sgtwolf skrev 2019-07-07 12:10:19 följande:

    Själv skulle jag inte vara så principfast.

    Människor förändras med tiden och erfarenheter. Vi läser dagligen om par som växer ifrån varandra där erotiken dött.

    Varför skulle det inte kunna vara tvärt om. Att man med tiden upptäcker att någon man inte ville ha förut idag är den personen som man helst av allt vill ha?


    Man känner sig ändå lite som ett tröstpris. Som andrasortering duger man nu. När de legat runt med alla andra redan. Och ingen finns kvar.
  • Sun 7 Jul 2019 12:26
    #6

    Beror lite på känner jag...

    En person som jag vet legat runt och sen återkommer till mig - nej tack. Jag kommer bara bli ännu ett ligg.

    En person som velar och kanske provat på ett/flera förhållande och ångrar sig och vill gärna ha en chans igen - nej jag skulle inte kunna lita på att jag är den rätta.

    En person som haft ett långt förhållande som nu gjort slut och återkommer till mig - han skulle jag dejta och lära känna och se vad han blivit för person

    En som levt ett normalt singelliv med nån dejt ibland och som mest ägnat sig åt att jobba/träna/resa etc kan faktiskt ha mognat och blivit mer ansvarstagande och vettig och är nån jag skulle kunna ge en chans.

  • Anonym (får snällt krypa tillba­ks där de kom ifrån)
    Sun 7 Jul 2019 12:37
    #7
    Anonym (Cleo) skrev 2019-07-07 11:02:27 följande:

    Jag har aldrig tagit tillbaka nån som nobbat mig. Om jag inte dög då så vill jag inte idag vara alternativet som duger när någon annan nobbat vederbörande.

    Självrespekt heter det.


    Samma här, skulle aldrig ta tillbaks nån. Mima känslor försvinner när de inte är ömsesidiga och kommer aldrig tillbaks. Så passar det inte när jag vill så GOODBYE!!

    Tror att killars känslor sällan är djupgående eller personliga, därför de kan pendla runt sådär och återkomma som en dålig som en oönskad fluga.
  • Anonym (H)
    Sun 7 Jul 2019 12:38
    #8

    För mig tar det inte ett år. Snarare någon månad till ett halvår. Varenda jävla gång kommer de krypandes tillbaka med ett sms, meddelande på Facebook eller en vänförfrågan. Jag avvisar varje gång.. Har de inte mer självrespekt än så?

  • Anonym (mount­fuji) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 12:45
    #9
    Anonym (får snällt krypa tillbaks där de kom ifrån) skrev 2019-07-07 12:37:57 följande:
    Tror att killars känslor sällan är djupgående eller personliga, därför de kan pendla runt sådär och återkomma som en dålig som en oönskad fluga.
    Du menar till skillnad mot kvinnor, som aldrig velar, och vars känslor inte pendlar upp och ner, bak och fram, lite hursomhelst?
  • Anonym (Nope)
    Sun 7 Jul 2019 13:01
    #10
    Anonym (mountfuji) skrev 2019-07-07 12:45:41 följande:

    Du menar till skillnad mot kvinnor, som aldrig velar, och vars känslor inte pendlar upp och ner, bak och fram, lite hursomhelst?


    Tror män är mycket mer känslostyrda än kvinnor med tanke på att de ligger bakom den absoluta majoriteten av våld, trakasserier och ofredanden.
  • Anonym (mount­fuji) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 13:07
    #11
    Anonym (Nope) skrev 2019-07-07 13:01:17 följande:
    Tror män är mycket mer känslostyrda än kvinnor med tanke på att de ligger bakom den absoluta majoriteten av våld, trakasserier och ofredanden.
    Jahapp. Nu ska det ta den vändningen. Utan mig då.
  • Anonym (Nope)
    Sun 7 Jul 2019 13:10
    #12
    Anonym (mountfuji) skrev 2019-07-07 13:07:06 följande:

    Jahapp. Nu ska det ta den vändningen. Utan mig då.


    Det var du som började gapa om att kvinnor är känslostyrda, men ok....
  • Anonym (får snällt krypa tillba­ks där de kom ifrån)
    Sun 7 Jul 2019 13:25
    #13
    Anonym (Nope) skrev 2019-07-07 13:01:17 följande:
    Tror män är mycket mer känslostyrda än kvinnor med tanke på att de ligger bakom den absoluta majoriteten av våld, trakasserier och ofredanden.
    Kanske det men inte rätt sorts känslor. Inget de kan använda fördelaktigt i sina kontakter med kvinnor uppenbarligen.
  • Anonym (Nope)
    Sun 7 Jul 2019 13:31
    #14
    Anonym (får snällt krypa tillbaks där de kom ifrån) skrev 2019-07-07 13:25:45 följande:

    Kanske det men inte rätt sorts känslor. Inget de kan använda fördelaktigt i sina kontakter med kvinnor uppenbarligen.


    Anonym (får snällt krypa tillbaks där de kom ifrån) skrev 2019-07-07 13:25:45 följande:

    Kanske det men inte rätt sorts känslor. Inget de kan använda fördelaktigt i sina kontakter med kvinnor uppenbarligen.


    Nej aggressivitet är absolut inte fördelaktigt när en man vill ha kontakt med en kvinna. Jag kommenterade bara TS hånfulla åsikt om kvinnors känslor.
  • Anonym (anony­m)
    Sun 7 Jul 2019 15:32
    #15
    Anonym (mountfuji) skrev 2019-07-07 09:56:02 följande:
    Du fick nobben, efter några år visar de intresse.
    Vad beror det på?
    De har haft sitt roliga med andra, och när det tog slut, så får de en uppenbarelse: han var nog inte så dum ändå?
    Har man varit i relation med någon och denna relation tagit slut så händer det inte sällan att man senare faktiskt hittar tillbaka till varandra.
    Har man fått nobben när man gör ett försök att få en dejt med någon man inte känner är det inte direkt konstigt att intresse kan komma årtal senare om man då lärt känna varandra
  • Anonym (Nobba tillba­ks)
    Sun 7 Jul 2019 21:25
    #16

    Såna borde man nobba tillbaks :)

Svar på tråden De kommer krypande tillbaks