• Sun 7 Jul 2019 17:11
    615 visningar
    10 svar
    10
    615

    Åderbråck underliv och ena benet för alltid??

    Hej.

    Gravid vecka 26 med andra barnet och har fått gigantiska åderbråck men bara på ena benet.( än så länge)

    Har även fruktansvärd värk och tyngdkänsla i underlivet och har nu sett att det även är där men också bara på ena sidan?

    Nån som vet vad det beror på?

    Ni som fått på ben eller i underlivet försvann det efter graviditeten?

    Inte alls fint men det värsta problemet är ju inte det utan att det gör så jäkla ont att jag knappt vill/kan stå-gå vilket är svårt med ett litet barn redan.

  • Svar på tråden Åderbråck underliv och ena benet för alltid??
  • Sun 7 Jul 2019 17:27
    #1

    Fick det på högra benet under andra graviditeten. 16 åt senare har jag kvar det tusen gånger värre.

  • Sun 7 Jul 2019 17:43
    #2

    Fick det med andra barnet och det försvann direkt efter förlossningen. Är gravid nu med tredje och det kom tillbaka tidigt, den är gången dock mer fult än smärtsamt. Försvinner det lnte den här gången kommer jag operera det :)

  • Sun 7 Jul 2019 18:15
    #3

    Men nej fy :(

    Gick verkligen jättefort för mig att få det!

    Måste ju vara för man inte hinner vila på samma sätt som med första barnet också. Knappt lägga upp benen på en dag.

    Låter inge kul att de blivit värre också.


    mammatill6 skrev 2019-07-07 17:27:43 följande:

    Fick det på högra benet under andra graviditeten. 16 åt senare har jag kvar det tusen gånger värre.


  • Sun 7 Jul 2019 19:57
    #4

    Med första barnet fick jag inget. Andra barnet fick jag på insidan av låtet samt på framsidan av benet (nedanför knät). Det mesta försvann efter graviditeten det gick att gå i kort kjol. Men efter barn nr 3 så ser benet hemskt ut. Nu måste jag själv bekosta operation och det kommer gå på 20 000 Så mycket pengar. Det värker på kvällar men reglerna är väldigt hårda för att få det bekostat av staten.

  • Sun 7 Jul 2019 20:11
    #5

    Men fy..

    Trodde man kunde få hjälp ifall man har så ont av dom?

    Har också fått på insida lår såg jag!

    Känns som dom dyker upp med raketfart helt plötsligt usch nu får det inte bli värre.


    Orkide skrev 2019-07-07 19:57:17 följande:

    Med första barnet fick jag inget. Andra barnet fick jag på insidan av låtet samt på framsidan av benet (nedanför knät). Det mesta försvann efter graviditeten det gick att gå i kort kjol. Men efter barn nr 3 så ser benet hemskt ut. Nu måste jag själv bekosta operation och det kommer gå på 20 000 Så mycket pengar. Det värker på kvällar men reglerna är väldigt hårda för att få det bekostat av staten.


  • Sun 7 Jul 2019 22:56
    #6

    [quote=79742428][quote-nick]Magdaaa skrev 2019-07-07 20:11:01 följande:[/quote-nick]Men fy..

    Trodde man kunde få hjälp ifall man har så ont av dom?

    Har också fått på insida lår såg jag!

    Känns som dom dyker upp med raketfart helt plötsligt usch nu får det inte bli värre.

    [/

    Staten förlorade så mycket pengar på sa läkaren att nu måste man ha typ bensår som komplikation för åderbrocken för att få de betalda. Jättedåligt. Jag är 33 år men mitt högra ser ut som en 80 årings

  • Wed 10 Jul 2019 05:34
    #7
    Orkide skrev 2019-07-07 22:56:55 följande:

    [quote=79742428][quote-nick]Magdaaa skrev 2019-07-07 20:11:01 följande:[/quote-nick]Men fy..

    Trodde man kunde få hjälp ifall man har så ont av dom?

    Har också fått på insida lår såg jag!

    Känns som dom dyker upp med raketfart helt plötsligt usch nu får det inte bli värre.

    [/

    Staten förlorade så mycket pengar på sa läkaren att nu måste man ha typ bensår som komplikation för åderbrocken för att få de betalda. Jättedåligt. Jag är 33 år men mitt högra ser ut som en 80 årings


    Men fy vad dåligt?! Sen är det väl dyrt att bekosta själv också antar jag.
  • Wed 10 Jul 2019 08:20
    #8

    Ja det är nog olika för alla. Jag ska göra operation i höst och kommer få betala 19000. Känns jättetungt att lägga de pengarna men vad ska man göra

  • Wed 10 Jul 2019 08:40
    #9

    Oj va dyrt :(

    Tycker verkligen man ska få hjälp då det ju är smärtsamt också. Dåligt

    Men hoppas de blir bättre sen!


    Orkide skrev 2019-07-10 08:20:12 följande:

    Ja det är nog olika för alla. Jag ska göra operation i höst och kommer få betala 19000. Känns jättetungt att lägga de pengarna men vad ska man göra


  • Wed 10 Jul 2019 13:00
    #10

    Ja hoppas.

    Jag håller tummarna för att det inte blir värre för dig och att det försvinner efter graviditeten.

Svar på tråden Åderbråck underliv och ena benet för alltid??