• Anonym (bäst före vad?)
    Wed 10 Jul 2019 12:06
    535 visningar
    12 svar
    12
    535

    Har människor verkligen ett "bäst före datum" när det gäller sex?

    Jag hör detta ofta. Att för kvinnor är det under 25 som gäller och för män något senare 30-35.

    Tänker verkligen gemene man såhär eller var kommer dessa värderingar ifrån? Frågar man män så ser ju inte ens porren ut såhär och folk får till det i alla åldrar verkar det som.

    Vad är i så fall den åldern för er och varför?

  • Svar på tråden Har människor verkligen ett "bäst före datum" när det gäller sex?
  • Anonym (Undra­r)
    Wed 10 Jul 2019 12:17
    #1

    Hur tänker du nu?

    Ska man tänka om när man har sin topp, så är det för män är åldern ungefär 25 år och för kvinnor efter de fyllt 40.

  • Anonym (bäst före vad?) Trådstartaren
    Wed 10 Jul 2019 12:27
    #2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-10 12:17:28 följande:

    Hur tänker du nu?

    Ska man tänka om när man har sin topp, så är det för män är åldern ungefär 25 år och för kvinnor efter de fyllt 40.


    Jo men det skrev jag ju. Vad tycker du personligen. Är man inte värdig att ha sex med efter den datumen passerat? Ska man lägga ner sex då?
  • Anonym (Eh?)
    Wed 10 Jul 2019 13:00
    #3
    Anonym (bäst före vad?) skrev 2019-07-10 12:27:09 följande:
    Jo men det skrev jag ju. Vad tycker du personligen. Är man inte värdig att ha sex med efter den datumen passerat? Ska man lägga ner sex då?
    Då blir inte många barn gjorda. De flesta kvinnor skaffar inte barn när de är under 25 år. 

    Har faktiskt aldrig hört det där. Min sambo tyckte att jag var bra mycket intressantare vid 30-35 års ålder än vid 20 år när det gällde sex. 
  • Anonym (Undra­r)
    Wed 10 Jul 2019 13:10
    #4
    Anonym (bäst före vad?) skrev 2019-07-10 12:27:09 följande:

    Jo men det skrev jag ju. Vad tycker du personligen. Är man inte värdig att ha sex med efter den datumen passerat? Ska man lägga ner sex då?


    Porren är inte verklighet. Det är stor skillnad på verklig sex och det som händer i verklighet.

    Sen är det ren fakta att män är på sen höjdpunkt när de är i 25 årsåldern, kanske inte direkt bra tekniskt sett, men lusten till sex är störst då.

    Kvinnor avsevärt senare, de flesta kvinnor tycker deras sexliv blev mycket bättre efter de blev 40.
  • Wed 10 Jul 2019 13:46
    #5
    +1

    Kan du förklara vad du menar med "bäst före datum"? Menar du vad det motsatta könet tycker, eller menar du när man upplever sig ha bäst sex själv?

    För egen del har jag bättre sex nu när jag har passerat 40 än när jag var 20-25 (har ju med val av partner att göra också iof). Men kroppsligt uppfattades jag säkert som snyggare och kanske sexigare när jag var 25 av de män jag hade då.

  • Wed 10 Jul 2019 13:55
    #6

    Om man är dagens ungdom omkring 18 år tycker väldigt många att man inte ska ha sex efter typ 28-30. Det anses pinsamt och äckligt. Då är man alldeles för gammal för sånt. (den åsikten ses nästan dagligen i trådar här på Familjeliv i trådar som rör unga mammor etc och verkar vara en vedertagen "sanning")

    Man har sex och skaffar barn mellan 17-21 och sen kniper man ihop och säger usch... (tills de kommer på andra sidan av den åldern och inser ett och annat)

  • Anonym (Undra­r jag)
    Wed 10 Jul 2019 16:31
    #7
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-10 12:17:28 följande:
    Hur tänker du nu?
    Ska man tänka om när man har sin topp, så är det för män är åldern ungefär 25 år och för kvinnor efter de fyllt 40.
    Det undrar jag med
  • Anonym (H)
    Wed 10 Jul 2019 17:17
    #8

    Kvinnor toppar väl vid 40?

  • Wed 10 Jul 2019 17:25
    #9

    Det där låter helkonstig och är väl också totalt felaktigt. Jag som man upplever att det bästa sexet var efter 50 när man lugnat ner sig lite och inte är så tokkåt längre. Man njöt  på ett mer känslomässigt sätt och var inte så prestationsinriktad som tidigare. Om kvinnor har man hört att dom också njuter mest av sexet när den värsta familjebildningsstressen är över, kanske efter 40 nångång när livet liksom satt sig lite.

    Men det är förstås väldigt individuellt och beror också på vilken partner man har. 

    Men nu, efter 60, är mitt bäst före datum är passerat... Men det som är nu är inte så dumt det heller..Flört

  • Wed 10 Jul 2019 18:37
    #10

    Är 67 och har aldrig knullat runt som nu.


    Finns ånga kåta kvinnor i samma ålder.

  • Wed 10 Jul 2019 21:12
    #11
    BertR skrev 2019-07-10 18:37:18 följande:

    Är 67 och har aldrig knullat runt som nu.


    Finns ånga kåta kvinnor i samma ålder.


    Ja, det gör det. Kv. 60, och har inga problem med att attrahera (långt) yngre män.  
  • Anonym (EN)
    Wed 10 Jul 2019 23:23
    #12

    Har mitt absolut bästa sex någonsin idag ned min man sedan typ 5 år. Är 40- plus.

Svar på tråden Har människor verkligen ett "bäst före datum" när det gäller sex?