• Anonym (?)
    Thu 11 Jul 2019 15:37
    805 visningar
    29 svar
    29
    805

    Avtändande om mannen frågar er hur ni vill ha det?

    Om man vill tillfredsställa kvinnan till fullo. Är det egentligen avtändande och fråga om kvinnan gillar det man gör eller om han skall ändra på någonting eller liknade under förspelet/sex akten.

    Liksom om han t.ex slickar och frågar om han träffar på rätt ställe där det är skönast o.s.v.

    Eller under sexakten och där han frågar om allt känns okej och bra. Och kanske om han behöver ändra på någonting eller något.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Avtändande om mannen frågar er hur ni vill ha det?
  • Thu 11 Jul 2019 19:27
    #11

    Jag vet inte vad ni tjejer/kvinnor i tråden har för erfarenheter, men min erfarenhet är att sexet blir bättre med tiden, sällan är särskilt bra första gången och aldrig bäst de första gångerna.

    För mig tyder det på att vägen till bättre sex går via gemensam erfarenhet och utveckling över tid.

    Av inläggen i tråden kan man uppfatta det som att det går på nolltid och nästan automatiskt, bara det är en bra kille/man.

    Inte heller beskrivs med ett ord om hur situationen kan påverkas av att tjejen/kvinnan är mindre tydlig i sina signaler, vilket vissa är.

    Tror ni tjejer som skrivit i tråden att ni själva är så fantastiska i sängen redan från början med en ny partner?

  • Thu 11 Jul 2019 23:12
    #12

    För mig finns det inte ¨bra i sängen¨ eller ¨dålig i sängen¨. Det är inte så mycket frågan om teknik. Om jag är kåt på en man så njuter jag av att vi knullar, det spelar inte så stor roll vad/hur han gör. 
    Kanske en åldersgrej förstås, i yngre dagar letade jag nog också efter den fulländade älskaren, men har efter hand insett att sexuell njutning mera beror på ens mentala inställning.
    Numera är jag mera inställd på att knulla så mycket jag orkar för jag har inte så hemskt många år kvar att göra det...

  • Thu 11 Jul 2019 23:14
    #13
    Pussan skrev 2019-07-11 23:12:25 följande:

    För mig finns det inte ¨bra i sängen¨ eller ¨dålig i sängen¨. Det är inte så mycket frågan om teknik. Om jag är kåt på en man så njuter jag av att vi knullar, det spelar inte så stor roll vad/hur han gör. 
    Kanske en åldersgrej förstås, i yngre dagar letade jag nog också efter den fulländade älskaren, men har efter hand insett att sexuell njutning mera beror på ens mentala inställning.
    Numera är jag mera inställd på att knulla så mycket jag orkar för jag har inte så hemskt många år kvar att göra det...


    Du menar att de 25-35 åren du har kvar inte räcker...?
  • Thu 11 Jul 2019 23:19
    #14

    Simpelt svar på frågan, ja.

  • Anonym (Öh)
    Thu 11 Jul 2019 23:24
    #15
    Tom Araya skrev 2019-07-11 19:19:36 följande:

    Åt motsatt håll så är tjejen värdelös om hon inte varje gång ger mig den skönaste avsugning jag fått...eller?


    Varifrån kom "värdelös"? Den du citerade skrev att det var avtändande, och det vore väl avtändande med en dålig avsugning, eller?
  • Thu 11 Jul 2019 23:26
    #16
    Tom Araya skrev 2019-07-11 23:14:37 följande:
    Du menar att de 25-35 åren du har kvar inte räcker...?
    Jag hoppas att du har rätt, men jag har passerat 50 så...vem vet?
  • Anonym (Öh)
    Thu 11 Jul 2019 23:28
    #17

    Alltså, det är ju toppen om man kan prata om hur man vill ha det och vad man gillar, men INTE under akten, då vill man inte recensera och ge betyg stup i kvarten. Det gör knappast ett passionerat eller bra sex. Om man har svårt att känna av vad som fungerar så kan man prata om det efteråt.

  • Thu 11 Jul 2019 23:41
    #18
    +1

    Jag tycker det är positivt om mannen ställer frågor för att maximera och utveckla njutning, däremot tycker tom jag (som är väldigt positivt till att prata om sex och njutning) att det skulle bli avtändande med för mycket frågor under både hångel och sexakt. Är kvinnan väldigt otydlig måste ju mannen fråga så klart.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Thu 11 Jul 2019 23:56
    #19
    Anonym (Öh) skrev 2019-07-11 23:24:04 följande:
    Varifrån kom "värdelös"? Den du citerade skrev att det var avtändande, och det vore väl avtändande med en dålig avsugning, eller?
    Nej, vad som avsågs i tråden var om det är avtändande att fråga om hon tycker det är skönt.

    Mitt svar refererar till tjejernas beskrivning av hans prestation för hennes njutning.
  • Thu 11 Jul 2019 23:58
    #20
    Pussan skrev 2019-07-11 23:26:11 följande:
    Jag hoppas att du har rätt, men jag har passerat 50 så...vem vet?
    Jag hoppas inte du menar att du åkt på något som får dig att anta att ditt liv blir kortare.
  • Thu 11 Jul 2019 23:59
    #21

    Av mina erfarenheter så är det väldigt olika hur kvinnorna vill ha det. Oftast är det som någon sa, kåtheten som är viktig. Vissa vill att man slickar hårt, andra mjukt och vissa inte alls. Det kan stönas fast det kanske inte är skönt och inte stönas trots att det är hur jävla skönt som helst.


    Som i en vanlig relation är kommunikationen viktig! I början, eller vid ONS så är inte kommunikationen på topp. Jag och min sambo har lärt oss vad vi tycker om och hur vi ska göra det skönt för varandra. Om det var lika skönt som första gången vi älskade? Ja, kanske, men då mest för spänningen och kåtheten som var mer påtaglig då. Jag tror inte vi skulle uppleva ett lika bra knull idag med en annan partner trots att jag vet vad min sambo gillar, det är ju inte vad alla kvinnor vill ha.


    Med det sagt så ska man heller inte tjata och fråga var eviga sekund. Som den andra parten så får man gärna säga hårdare, mjukare, fortare, långsammare då det inte alltid är lätt att uppfatta en ny partners signaler.


    Har hänt även nu att vi båda har misstagit oss och trott att den andra hade fantastiskt skönt för att några sekunder senare förstå att det var sendrag på G...

  • Fri 12 Jul 2019 05:20
    #22
    +1

    Det beror på hur killen frågar och lite när han frågar. I det stora hela är det positivt att han visar att han bryr sig om min njutning och vill lära sig hur och vad jag njuter mest av. Det ska dock inte kännas som att jag sitter i skolbänken och ska utbilda honom. Men sker det på ett lekfullt sätt så är det absolut positivt. Sex är sällan riktigt bra första gångerna, om man matchar så blir det bättre med tiden så länge man kan kommunicera och det finns en vilja att testa sig fram.   

  • Fri 12 Jul 2019 22:32
    #23
    Tom Araya skrev 2019-07-11 23:58:09 följande:
    Jag hoppas inte du menar att du åkt på något som får dig att anta att ditt liv blir kortare.
    Nej då, tack för omtanken.
    Men vem vet hur långt man har kvar och hur länge sexlivet varar? Dystra tankar, kalla det kanske 50-årskris men de kommer ibland. Dock inget jag ruvar över så att det är ett problem men jag har helt klart för mig att jag ska njuta så mycket jag kan här och nu. 
  • Sun 14 Jul 2019 18:09
    #24
    Pussan skrev 2019-07-12 22:32:17 följande:
    Nej då, tack för omtanken.
    Men vem vet hur långt man har kvar och hur länge sexlivet varar? Dystra tankar, kalla det kanske 50-årskris men de kommer ibland. Dock inget jag ruvar över så att det är ett problem men jag har helt klart för mig att jag ska njuta så mycket jag kan här och nu. 
    Skönt!

    Du gör rätt som tar tillvara och njuter av livet.

    Kram
  • Sun 14 Jul 2019 18:38
    #25
    Pussan skrev 2019-07-12 22:32:17 följande:
    Nej då, tack för omtanken.
    Men vem vet hur långt man har kvar och hur länge sexlivet varar? Dystra tankar, kalla det kanske 50-årskris men de kommer ibland. Dock inget jag ruvar över så att det är ett problem men jag har helt klart för mig att jag ska njuta så mycket jag kan här och nu. 
    Amen to that "sister".     Jag fyllde 60 i vintras, och då fick jag lite sådana tankar.  Men jag har upptäckt att (yngre) män  låter sig attrahera fortfarande.  Så jag tänker fortsätta som "slyntant" tills vidare.

    Så "kör på" och njut.  Ålderdomen kommer snabbt nog ändå.
  • Anonym (E)
    Sun 14 Jul 2019 18:42
    #26
    +1

    Ja, det äe fruktansvärt avtändande. Vill inte prata om sex alls på det sättet för det är som sagt avtändande. En annan sak som är mycket avtändande är om han frågar om vi ska ha sex. Då blir det nej tack, ävkelkänslor samt öken mellan benen även om jag hade varit sugen tidigare. Det ska ?bara hända?.

  • Wed 17 Jul 2019 00:40
    #27
    Miss Sunny skrev 2019-07-14 18:38:48 följande:
    Amen to that "sister".     Jag fyllde 60 i vintras, och då fick jag lite sådana tankar.  Men jag har upptäckt att (yngre) män  låter sig attrahera fortfarande.  Så jag tänker fortsätta som "slyntant" tills vidare.

    Så "kör på" och njut.  Ålderdomen kommer snabbt nog ändå.
    Så sant - vi verkar vara rätt överens. Ha det fortsatt bra slyna!
  • Anonym (lärak­änna)
    Wed 17 Jul 2019 04:11
    #28
    Anonym (?) skrev 2019-07-11 15:37:47 följande:

    Om man vill tillfredsställa kvinnan till fullo. Är det egentligen avtändande och fråga om kvinnan gillar det man gör eller om han skall ändra på någonting eller liknade under förspelet/sex akten.

    Liksom om han t.ex slickar och frågar om han träffar på rätt ställe där det är skönast o.s.v.

    Eller under sexakten och där han frågar om allt känns okej och bra. Och kanske om han behöver ändra på någonting eller något.

    Tack för svar!


    När jag hade sex med min man första gången det var inte alls det jag hade förväntat mig, kände hur värdlös det var, men med tiden började vi lära känna varandra och började veta vad som tllfredställde varanda.

    Men han frågade alltid hur jag gillade och jag vill ha etc, jag tyckte det var avtänade för jag ville att han skulle styra och göra det mesta men smått itaget började jag säga till honom vad som var bra och mindre bra under samlaget och hur det kunde förbättras plus att han började lära känna min kropp och vad jag ville samt önskade mig utan att jag nämndet det....
  • PeterU­ppland
    Wed 17 Jul 2019 08:37
    #29

    Det kan väl aldrig vara negativt med en fråga. Men samtidigt är det nog en dålig älskare om han inte ändå märker vad som tänder och är skönt. Lyhördhet kallas det visst...

Svar på tråden Avtändande om mannen frågar er hur ni vill ha det?