• Anonym (Osäke­r)
    Fri 12 Jul 2019 20:20
    274 visningar
    7 svar
    7
    274

    Vägskäl i relation och liv

    Hej,

    Jag har varit tillsammans med min sambo i 7 år som är 10 år äldre än mig. Efter 5 år är jag nu klar med universitetet och är igång med att söka jobb. Problemet är att jag börjar tvivla på allt i livet. Jag har varit så fokuserad att bli klar med universitetet och sedan köpa hus, skaffa barn o hela den faderullan... Snart 30 år gammal. Men jag vet inte längre vad jag vill...

    Vi bor i Oslo och min sambo skulle inte kunna tänka sig att flytta till Sverige, han har hela sin familj o vänner nära, men jag längtar hem till Göteborg. Jag har dessutom blivit erbjuden en doktorandtjänt som jag är mycket intresserad av.. Min sambo vill definitivt inte att jag tackar ja till erbjudandet. Han menar på att det fördröjer vårt lliv och att min lön inte kommer vara tillräckligt bra.

    Jag kan knappt få luft längre, känner mig aldrig tillräckligt bra för att jag inte lever upp till hans krav och det känns som vi står o stampar på samma ställe utan att komma framåt. Jag har tappat lusten för honom då han har försoffat sig samtidigt som jag älskar honom som partner. Han har ställt upp för mig i så många lägen då jag har varit väldigt sjuk och vi har rest mycket och har väldigt god ekonomi. Men jag har alltid känt att någonting har fattats och han har inte alltid satt mig i fokus.

    När jag var hemma hos mina föräldrar gick jag ut på fest och satt bredvid en kille i min ålder. Han fick mig att skratta så att jag nästan kissade på mig. Efteråt fick jag en känsla av att jag lever i en alldeles för tråkig och seriös relation och jag borde egentligen skratta mer med den jag lever tillsammans med.

    Hur fanken ska jag bära mig åt? Kan det vara så att jag bara ska härda ut och att känslan jag har är mer för att jag är klar med plugget? Eller ska jag tänka, fuck it, jag lever bara en gång - jag borde skratta mer!

    Tacksam för svar o råd!!!!

  • Svar på tråden Vägskäl i relation och liv
  • Fri 12 Jul 2019 20:23
    #1

    Om du alltid känt att något saknas och du är tveksam och ni dessutom vill olika saker så tycker jag du ska göra slut. Det kommer inte bli bättre av familj och barn.. Det låter som att du egentligen redan vet vad du vill göra. Lyssna till dig själv.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Fri 12 Jul 2019 20:34
    #2

    Tack så mycket för de orden, jag behövde nog höra(läsa) det från någon annan. Men det känns skit att lämna, är så rädd för att bli ensam och såra min sambo..

  • Anonym (Queen­)
    Fri 12 Jul 2019 20:41
    #3

    Det låter som att sannolikheten för att du ska bli en bitter kärring utan livslust är väldigt hög om du stannar.

    Du måste nog göra något NU för sen när ni kommit ännu längre och t o m skaffat barn så är du fast för alltid. Det är knappt JAG kan andas när jag tänker på det så hur ska du kunna det?

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Fri 12 Jul 2019 20:53
    #4
    Anonym (Queen) skrev 2019-07-12 20:41:28 följande:

    Det låter som att sannolikheten för att du ska bli en bitter kärring utan livslust är väldigt hög om du stannar.

    Du måste nog göra något NU för sen när ni kommit ännu längre och t o m skaffat barn så är du fast för alltid. Det är knappt JAG kan andas när jag tänker på det så hur ska du kunna det?


    Haha, jag skrattar och tänker också att det hade varit sant. Och sådan vill jag definitivt inte bli! Men jsg är skit rädd för att göra fel val!
  • Fri 12 Jul 2019 20:57
    #5
    Anonym (Osäker) skrev 2019-07-12 20:53:31 följande:
    Haha, jag skrattar och tänker också att det hade varit sant. Och sådan vill jag definitivt inte bli! Men jsg är skit rädd för att göra fel val!
    Vad skulle vara fel? Du vill flytta hem igen till din familj. Du har ett jobb du vill ha som väntar. Din sambo vill aldrig flytta till Sverige. Ni står och stampar och du har tappat lusten. Jag ser inte var det svåra i ditt val ligger förutom att du kanske är för sentimental över ert förflutna.
  • Fri 12 Jul 2019 21:16
    #6

    Dessutom har du en doktorandtjänst på gång och det är ju socialt och bra. Nä TS, ta tag i det här nu. Klart du inte kommer bli ensam. Ge din sambo en chans att hitta nån som han verkligen passar med dessutom!


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Queen­)
    Fri 12 Jul 2019 21:16
    #7
    Anonym (Osäker) skrev 2019-07-12 20:53:31 följande:
    Haha, jag skrattar och tänker också att det hade varit sant. Och sådan vill jag definitivt inte bli! Men jsg är skit rädd för att göra fel val!
    Det tror jag inte att du är egentligen, du är nog mer rädd för att det är en stor förändring över huvud taget, inte så mycket att det skulle vara fel att lämna honom. 

    Du har ingen lust till honom
    Du lever efter HANS krav på hur livet ska vara
    Det är viktigare att du tjänar pengar än trivs och mår bra

    Att han ställt upp för dig tidigare är snällt men det gör dig inte skyldig att stanna med honom och slösa bort hela ditt liv, du har bara ett!
Svar på tråden Vägskäl i relation och liv