• Anonym (Jah)
    Sun 14 Jul 2019 07:15
    7650 visningar
    11 svar
    11
    7650

    Bleka håret med citron

    Jag tänkte göra lite ljusa slingor i håret med hjälp av citron.

    Sliter citron något på håret?

  • Svar på tråden Bleka håret med citron
  • Anonym (Ooo)
    Sun 14 Jul 2019 07:53
    #1

    "slingor" kan du glömma. Ska du få håret ljusare med citron så måste du ösa i det och sitta i solen, vilket är extremt uttorkande för håret. Förstår inte ens hur man - år 2019 ens tänker tanken. Det är mycket skonsammare att ljusa upp håret med färg som faktiskt är gjort för ändamålet.

  • Anonym (Jah) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 07:55
    #2
    Anonym (Ooo) skrev 2019-07-14 07:53:00 följande:

    "slingor" kan du glömma. Ska du få håret ljusare med citron så måste du ösa i det och sitta i solen, vilket är extremt uttorkande för håret. Förstår inte ens hur man - år 2019 ens tänker tanken. Det är mycket skonsammare att ljusa upp håret med färg som faktiskt är gjort för ändamålet.


    Nej citron ska vara skonsammare för håret än vanlig blekning, därför jag vill bleka med citron. Vanlig blekning sliter extremt på håret.
  • Anonym (Ooo)
    Sun 14 Jul 2019 08:37
    #3
    +1
    Anonym (Jah) skrev 2019-07-14 07:55:42 följande:
    Nej citron ska vara skonsammare för håret än vanlig blekning, därför jag vill bleka med citron. Vanlig blekning sliter extremt på håret.
    Citron är en syra, det är inte skonsamt alls, precis som solen är extremt slitsam.
    Ljusfärg är något helt annat än blekning.
    Är så trött på folk som håller på att mixtra med grejer hemma, så kommer de till mig med sitt förstörda hår och tror att jag är nån slags trollkarl som bara ska lösa det.
    Lyssna nu, du har ställt frågan och fått ett svar.
  • Anonym (Jah) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 08:40
    #4
    Anonym (Ooo) skrev 2019-07-14 08:37:08 följande:

    Citron är en syra, det är inte skonsamt alls, precis som solen är extremt slitsam.

    Ljusfärg är något helt annat än blekning.

    Är så trött på folk som håller på att mixtra med grejer hemma, så kommer de till mig med sitt förstörda hår och tror att jag är nån slags trollkarl som bara ska lösa det.

    Lyssna nu, du har ställt frågan och fått ett svar.


    Fast du har fel. Jag är så mörk så jag måste bleka håret med en riktig intensivblekning för att få blonda slingor. Ljusfärg blir orange i mitt hår.
  • Anonym (Nej)
    Sun 14 Jul 2019 08:54
    #5

    Jag har mellanblont hår (typiskt svenskt tunt hår, endel självfall, mycket fina hårstrån) och har försökt bleka håret med citron. Det gick inte, dvs det blev ingen skillnad alls i färg. Man måste nog har i massor av pressad citron kontinuerligt och sitta x antal dagar i tropisk sol för att det ska funka. Solen är för svag här i Sverige, åtminstone för mitt hår.

  • Anonym (Jah) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 08:58
    #6
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-14 08:54:03 följande:

    Jag har mellanblont hår (typiskt svenskt tunt hår, endel självfall, mycket fina hårstrån) och har försökt bleka håret med citron. Det gick inte, dvs det blev ingen skillnad alls i färg. Man måste nog har i massor av pressad citron kontinuerligt och sitta x antal dagar i tropisk sol för att det ska funka. Solen är för svag här i Sverige, åtminstone för mitt hår.


    Det krävs många "hårbehandlingar" med citron för att det ska ge resultat vet jag.

    Det funkar med citron men man måste göra det kanske 10-15 gånger. Vet inte riktigt hur många gånger som krävs för resultat, men vet att det krävs många.
  • Anonym (.)
    Sun 14 Jul 2019 08:59
    #7
    Anonym (Jah) skrev 2019-07-14 07:15:14 följande:

    Jag tänkte göra lite ljusa slingor i håret med hjälp av citron.

    Sliter citron något på håret?


    Fråga:
    Anonym (Jah) skrev 2019-07-14 07:55:42 följande:

    Nej citron ska vara skonsammare för håret än vanlig blekning, därför jag vill bleka med citron. Vanlig blekning sliter extremt på håret.


    ...och där kom svaret från dig själv.

    Sen tror du inget på de som svarar, så varför ens starta en tråd om detta?

    Om citron vore så himla bra skulle de nog sälja det som hårblekningsmedel...
  • Anonym (Jah) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 09:01
    #8
    Anonym (.) skrev 2019-07-14 08:59:23 följande:

    Fråga:...och där kom svaret från dig själv.

    Sen tror du inget på de som svarar, så varför ens starta en tråd om detta?

    Om citron vore så himla bra skulle de nog sälja det som hårblekningsmedel...


    Så onödig kommentar.. Jag UNDRAR om citron verkligen är skonsammare för håret eftersom det sägs vara det. Det är inget svar, det är en fråga?
  • Anonym (...)
    Sun 14 Jul 2019 09:20
    #9

    Det är torrt och uttorkande då det är en syra, lär dessutom bli fläckigt. Detta har jag och andra skrivit tidigare, men du verkar blunda för alla kommentarer och vill endast ha ett ja på frågan. Du verkar ju ändå bestämt dig för att testa, så varför ens fråga? :)

  • Anonym (Ooo)
    Mon 15 Jul 2019 07:44
    #10
    Anonym (Jah) skrev 2019-07-14 08:40:35 följande:
    Fast du har fel. Jag är så mörk så jag måste bleka håret med en riktig intensivblekning för att få blonda slingor. Ljusfärg blir orange i mitt hår.
    Ja om ljusfärgen blir orange, tror du då att citron är någonslags supermetod som inte gör ditt hår orange då? 
  • Anonym (Ooo)
    Mon 15 Jul 2019 07:47
    #11
    Anonym (Jah) skrev 2019-07-14 08:40:35 följande:
    Fast du har fel. Jag är så mörk så jag måste bleka håret med en riktig intensivblekning för att få blonda slingor. Ljusfärg blir orange i mitt hår.
    Och vad har jag fel i? Jag har inte sagt något om HUR ljusfärgen blir på ditt hår, jag har sagt att det är skonsammare än Citron.
    Så exakt vad har jag fel i? 
    Jag tycker du ska gå hem och ösa i citron i ditt hår för att se vad som händer.
Svar på tråden Bleka håret med citron