• Anonym (Seraf­i)
    Sun 14 Jul 2019 15:20
    765 visningar
    41 svar
    41
    765

    Skulle du ta med dig ditt vuxna barn?

    Ditt vuxna barn är på besök under sommaren. Han bor långt från dig och resten av släkten. Du bestämmer dig för att åka till din syster/hans faster som har flyttat och som du vet att han inte har träffat på väldigt länge. Frågar du om han ska följa med eller åker du bara och berättar efteråt att du var där? Fastern bor en timme från dig så det krävs lite mer än att cykla genom stan för att hälsa på.

  • Svar på tråden Skulle du ta med dig ditt vuxna barn?
  • Anonym (E)
    Sun 14 Jul 2019 15:22
    #1

    Frågar givetvis om han ska med.

  • Anonym (Seraf­i) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 15:25
    #2
    Anonym (E) skrev 2019-07-14 15:22:24 följande:
    Frågar givetvis om han ska med.
    Tack.

    Blir jätteglad om många skriver hur ni skulle göra.
  • Anonym (Anna)
    Sun 14 Jul 2019 15:27
    #3
    +1

    Om det är OK med min syster, och beroende på vad vi ska göra. Men absolut, finns inga hinder, så varför inte?

  • Anonym (Seraf­i) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 15:29
    #4
    Anonym (Anna) skrev 2019-07-14 15:27:29 följande:
    Om det är OK med min syster, och beroende på vad vi ska göra. Men absolut, finns inga hinder, så varför inte?
    Inget mer spännande än en fika och självklart är din syster ok med det och skulle dessutom vilja träffa honom.
  • Sun 14 Jul 2019 15:30
    #5

    Frågar självklart om han vill följa med.

    Jag hade blivit ledsen om min mamma åkt till min släkting utan att fråga mig, förutsatt att det var en släkting som jag gillar.

  • Sun 14 Jul 2019 15:32
    #6

    Skulle självklart fråga. Skulle tycka det var väldigt märkligt om mina föräldrar inte frågade mig.

  • Sun 14 Jul 2019 15:36
    #7

    Skulle också fråga

  • Anonym (Varfö­r krångl­a till livet så?)
    Sun 14 Jul 2019 15:46
    #8

    Vissa trådstarter är ju helt obegripliga. Behöver du verkligen fråga på ett forum om du ska tala med ditt barn om en resa till en släkting? Hur skulle du ha gjort före internet, skrivit till någon frågespalt i en tidning, eller?

    Jag kan Inte begripa hur det här kan vara ett problem. "Tänkte åka till moster Anna på torsdag, ska du med?"

    Ser du inte att alternativet är askonstigt - att liksom smyga iväg och i efterhand berätta att du har besökt släktingen?

    Flyter er kommunikation smidigt i övrigt, eller vet du inte hur du ska göra om du blir sugen på mat heller? Fråga om ungen vill ha eller äta i smyg?

  • Anonym (Seraf­i) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 15:51
    #9
    minst skrev 2019-07-14 15:30:24 följande:
    Frågar självklart om han vill följa med.

    Jag hade blivit ledsen om min mamma åkt till min släkting utan att fråga mig, förutsatt att det var en släkting som jag gillar.
    Panduro skrev 2019-07-14 15:32:25 följande:
    Skulle självklart fråga. Skulle tycka det var väldigt märkligt om mina föräldrar inte frågade mig.
    syntharen skrev 2019-07-14 15:36:59 följande:
    Skulle också fråga
    Tack.
    Anonym (Varför krångla till livet så?) skrev 2019-07-14 15:46:33 följande:
    Vissa trådstarter är ju helt obegripliga. Behöver du verkligen fråga på ett forum om du ska tala med ditt barn om en resa till en släkting? Hur skulle du ha gjort före internet, skrivit till någon frågespalt i en tidning, eller?

    Jag kan Inte begripa hur det här kan vara ett problem. "Tänkte åka till moster Anna på torsdag, ska du med?"

    Ser du inte att alternativet är askonstigt - att liksom smyga iväg och i efterhand berätta att du har besökt släktingen?

    Flyter er kommunikation smidigt i övrigt, eller vet du inte hur du ska göra om du blir sugen på mat heller? Fråga om ungen vill ha eller äta i smyg?
    Mår du bra? Du kanske inte tänkte att jag eller min sambo är den utsatta? Till exempel.
    Men om jag bortser från allt nedvärderande du har skrivit så tycker du alltså att föräldern bör fråga om barnet ska med.



  • Sun 14 Jul 2019 15:53
    #10
    Anonym (Varför krångla till livet så?) skrev 2019-07-14 15:46:33 följande:

    Vissa trådstarter är ju helt obegripliga. Behöver du verkligen fråga på ett forum om du ska tala med ditt barn om en resa till en släkting? Hur skulle du ha gjort före internet, skrivit till någon frågespalt i en tidning, eller?

    Jag kan Inte begripa hur det här kan vara ett problem. "Tänkte åka till moster Anna på torsdag, ska du med?"

    Ser du inte att alternativet är askonstigt - att liksom smyga iväg och i efterhand berätta att du har besökt släktingen?

    Flyter er kommunikation smidigt i övrigt, eller vet du inte hur du ska göra om du blir sugen på mat heller? Fråga om ungen vill ha eller äta i smyg?


    Snacka om att HELT missförstå den aktuella situationen ... haha... hur är der ens möjligt?
Svar på tråden Skulle du ta med dig ditt vuxna barn?