• Anonym (Jag)
    Mon 15 Jul 2019 16:10
    191 visningar
    9 svar
    9
    191

    Hatar mig sen vi fick barn

    Hjälp mig vad är det som händer. Jag och min kille har ett barn sen tidigare. Och nyligen fixk vi vårt andra barn, efter det har min kille tagit avstånd från mig och barnen fysiskt. Han har blivit väldigt elak, deppig och kylig. Han undviker att träffa oss helt, men vill ändå ha daglig telefobkontakt... jag får höra hur usel jag är osv. Att allt är mitt fel. Nån enstaka gång säger han nåt snällt.

    Många gånger säger han att han inte alls bryr sig om barnen och ibland säger han att han skulle göra allt för dom.

    Känns som att han fått nån slags psykos. Eller att han blivit helt jövla bitter över att vi fått ännu ett barn. Jag vet inte. Vad händer? Vad fan ska jag göra. Det här tar så mkt energi och jag tycker så synd om våra barn.

    Och nej han har inte träffat nån annan. Det skulle va en bra förklaring men inte i det här fallet.

  • Svar på tråden Hatar mig sen vi fick barn
  • Anonym (H)
    Mon 15 Jul 2019 16:15
    #1
    +1

    Psykos fungerar inte så men han kan vara deprimerad. Han mår ju uppenbarligen psykiskt dåligt. Vad svarar du när han säger något elakt?

    Jag hade föreslagit parterapi

  • Anonym (Förlo­ssning­sdepre­ssion)
    Mon 15 Jul 2019 16:18
    #2
    +1

    Jag tycker det låter som depression, just att han tar avstånd från barne också. Jag tror han behöver hjälp från en kurator

  • Mon 15 Jul 2019 16:28
    #3
    +1
    Anonym (Förlossningsdepression) skrev 2019-07-15 16:18:32 följande:
    Jag tycker det låter som depression, just att han tar avstånd från barne också. Jag tror han behöver hjälp från en kurator
    Håller med, det är andra faktorer än TS och barnet som orsakar detta.
  • Mon 15 Jul 2019 16:30
    #4
    -1

    Du skriver inget kring hur Ni har det i Er relation. Antar att han nu ständigt är nr 3 när det kommer till allt utom sysslor? Kommer säkert bli bättre med tiden men glöm inte att fokusera på Hans behov. Män har oftast bara ett behov som de inte kan fixa på egen hand annars...

  • Mon 15 Jul 2019 16:30
    #5
    -1

    Du skriver inget kring hur Ni har det i Er relation. Antar att han nu ständigt är nr 3 när det kommer till allt utom sysslor? Kommer säkert bli bättre med tiden men glöm inte att fokusera på Hans behov. Män har oftast bara ett behov som de inte kan fixa på egen hand annars...

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 16:35
    #6
    sokermer skrev 2019-07-15 16:30:28 följande:

    Du skriver inget kring hur Ni har det i Er relation. Antar att han nu ständigt är nr 3 när det kommer till allt utom sysslor? Kommer säkert bli bättre med tiden men glöm inte att fokusera på Hans behov. Män har oftast bara ett behov som de inte kan fixa på egen hand annars...


    Vi är särbo, så jag sköter allt. Han hjälper inte till med något. Han bara beklagar sig över allt, fastän han bara har sig själv att tänka på. Jag erbjuder honom sex kärlek närhet, men blir avvisad. Han säger att han inte orkar. Depression?
  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 16:36
    #7
    Anonym (H) skrev 2019-07-15 16:15:10 följande:

    Psykos fungerar inte så men han kan vara deprimerad. Han mår ju uppenbarligen psykiskt dåligt. Vad svarar du när han säger något elakt?

    Jag hade föreslagit parterapi


    Jag tar inget elakt och det säger jag till honom. Men ja han mår dåligt och tar ut det över alla människor han hittar.
  • Mon 15 Jul 2019 16:52
    #8
    -1

    Varför är ni särbos när ni har 2 barn ihop?! Tror problemet ligger där....

  • Anonym (H)
    Mon 15 Jul 2019 17:06
    #9
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-15 16:36:10 följande:

    Jag tar inget elakt och det säger jag till honom. Men ja han mår dåligt och tar ut det över alla människor han hittar.


    Bra att du säger ifrån! Inte okej att ta ut sin frustration på andra. Kan krävas att du ställer ett ultimatum terapi eller gå isär. Men hoppas att det går att prata med honom utan att ställa ett ultimatum.
Svar på tråden Hatar mig sen vi fick barn