• Anonym (Besvi­ken)
    Mon 15 Jul 2019 23:48
    926 visningar
    38 svar
    38
    926

    Kommit på min killes otrohet igen..

    Har nyligen fått reda på.att min kille gått bakom ryggen på mig igen.

    Vi vart nyligen ihop igen efter ca 1,5 år isär.

    I början litade jag på honom men efter ett tag kom den där dåliga magkänslan igen.

    Dum i huvudet som man är kollade jag lite snabbti hans telefon och hitta då konversationer på messenger, kik och sms samt samtal att han haft kontakt med tjejer på det sexuella planet.

    En har han till och med haft telefonsex med 1 vecka efter vi blev ihop igen och dom har fortfarande kontakt.

    Jag har försökt ta upp detta med honom men han blir alltid så sur.

    Är det fel att skriva till tjejerna att be dom.sluta?

    Och i synnerhet kontakta tjejen han hade telefon6 med?

    Vill inget hellre än att satsa på förhållandet igen men vet inte om.det funkar när han inte klarar av att hålla sig.

    Ska väl notera att vi var ihop 2 år innan der tog slut, och under hela förhållandet höll han på likadant.

    Hjälp mig..hur fan ska jag göra?

    Mår så otroligt dåligt över det.

  • Svar på tråden Kommit på min killes otrohet igen..
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 00:31
    #11

    Vill heller vara den som är svartsjuk.

    Som tur är så bor inte vi ihop.

    Känns så konstigt att han är hur snäll och allt när man är med honom, och sista tiden nu har vi varit med varandra varje dag.

    Då har han inte hållt på, utan det är bara när vi inte är med varandra.

    Dom flesta konversationer är ju bara rent sexprat och vad jag fått fram är att han inte träffat något irl under tiden vi har varit tillsammans.

    Jag har berättat för honom vad jag känner och tycker.. men verkar ju mest gå in i ena örat och ut.

    Jag vet inte om det är hans diagnoser och "lättare" förståndshandikapp som gör att han inte kan sympatisera eller empatisera när det kommer till detta eller om han bara är så jävla dum att han tar mig för givet.

    För mig är det så sjukt jävla konstigt att man ändå vill ha en person men samtidigt håller på med andra.

  • Tue 16 Jul 2019 00:41
    #12
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-16 00:31:53 följande:

    Vill heller vara den som är svartsjuk.

    Som tur är så bor inte vi ihop.

    Känns så konstigt att han är hur snäll och allt när man är med honom, och sista tiden nu har vi varit med varandra varje dag.

    Då har han inte hållt på, utan det är bara när vi inte är med varandra.

    Dom flesta konversationer är ju bara rent sexprat och vad jag fått fram är att han inte träffat något irl under tiden vi har varit tillsammans.

    Jag har berättat för honom vad jag känner och tycker.. men verkar ju mest gå in i ena örat och ut.

    Jag vet inte om det är hans diagnoser och "lättare" förståndshandikapp som gör att han inte kan sympatisera eller empatisera när det kommer till detta eller om han bara är så jävla dum att han tar mig för givet.

    För mig är det så sjukt jävla konstigt att man ändå vill ha en person men samtidigt håller på med andra.


    Ah, så han är trogen så länge ni rent fysiskt är tillsammans? Vad fint av honom. TS, har även du något handikapp som gör att du har svårt att tolka svaren du får i tråden och hans beteende mot dig? Är det inte övertydligt att han tar dig för givet?
  • Smed75
    Tue 16 Jul 2019 00:51
    #13
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-16 00:31:53 följande:

    Vill heller vara den som är svartsjuk.

    Som tur är så bor inte vi ihop.

    Känns så konstigt att han är hur snäll och allt när man är med honom, och sista tiden nu har vi varit med varandra varje dag.

    Då har han inte hållt på, utan det är bara när vi inte är med varandra.

    Dom flesta konversationer är ju bara rent sexprat och vad jag fått fram är att han inte träffat något irl under tiden vi har varit tillsammans.

    Jag har berättat för honom vad jag känner och tycker.. men verkar ju mest gå in i ena örat och ut.

    Jag vet inte om det är hans diagnoser och "lättare" förståndshandikapp som gör att han inte kan sympatisera eller empatisera när det kommer till detta eller om han bara är så jävla dum att han tar mig för givet.

    För mig är det så sjukt jävla konstigt att man ändå vill ha en person men samtidigt håller på med andra.


    Har du mång gång tänkt att du kanske är den "andra" kvinnan.. Att du kanske är en i mängden.. Ja det är jätte svårt att förstå och nej han kommer inte ändra sig!

    Snälk Ja folk kan vara snälla när de vi ha något av dig!

    Han manipulerar dig.. Så dra fortast möjliga!
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 00:55
    #14
    Smed75 skrev 2019-07-16 00:51:20 följande:

    Har du mång gång tänkt att du kanske är den "andra" kvinnan.. Att du kanske är en i mängden.. Ja det är jätte svårt att förstå och nej han kommer inte ändra sig!

    Snälk Ja folk kan vara snälla när de vi ha något av dig!

    Han manipulerar dig.. Så dra fortast möjliga!


    Så har jag aldrig tänkt faktiskt, att jag är den andra..

    Blev ett nytt perspektiv.
  • Tue 16 Jul 2019 00:58
    #15

    Dumpa honom..

  • Tue 16 Jul 2019 01:01
    #16

    Tänk på vad det gör med dig och din självkänsla. Du prutar med ditt eget värde när du stannar kvar. Att bara säga eller visa ditt missnöje över hans betende betyder inget. Det MÅSTE få konsekvenser, om inte för hans skull så din egen.

    Det kommer äta upp dig förr eller senare även om du inte vill eller kan se det nu.

    Frågan du ska ställa dig är om det är den här typen av relationsproblem du vill behöva deala med i en seriös relation.

    Min åsikt är att det inte spelar någon roll om han är hur gullig som helst när ni är med varandra, all tid räknas även när ni inte är med varandra. Man ska inte behöva ha sin älskade i koppel för att slippa otrohet, en sådan relation tär på psyket och står inte för vad en relation bör handla om.

  • Anonym (Hanna­)
    Tue 16 Jul 2019 01:13
    #17

    Sluta ursäkta hans beteende. Det är bara han som bär ansvaret för det och det spelar ingen roll vilken ursäkt han än kommer med om han inte är beredd på att göra jobbet för att ändra på sitt beteende.

    Du har gjort det klart och tydligt att hans beteende inte är okej, men han väljer att fortsätta. Det handlar inte om att det gpr in genom ena örat och ut ur det andra eller att han har ett förståndshandikapp. Han vet men väljer att ignorerat det när behovet kickar in.

    Varför han gör det eller varför han inte kan sluta kanske han själv inte vet. Han kommer inte få reda på det förens han väljer att jobba med sig själv. Men det är ha som VÄLJER att göra det om och om igen trots att han VET hur det får dig att må.

    Just nu har han inte behovet att kontakta någon när du finns där. Då tillfredsställer du hans behov. Men vill du vara med någon som kommer att kontakta en annan kvinna när du inte är med honom? En dag så kommer du att bli vardag och bekräftelsen från dig kommer inte vara tillräcklig så han kommer att söka det hos andra trots att du är hos honom.

    Det finns ingen ursäkt som kan rättfärdiga detta beteende. Kom ihåg det!

  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 01:18
    #18

    Att han blir svartsjuk och småsur såfort man pratar med en killkompis är det också något som har med hans beteende att göra?

    För den situationen är heller inte ovanligt.

    Jag är otroligt tacksam för alla svar!

    Det får mig att förstå att det inte är något att satsa på.

  • Tue 16 Jul 2019 01:26
    #19
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-16 01:18:44 följande:

    Att han blir svartsjuk och småsur såfort man pratar med en killkompis är det också något som har med hans beteende att göra?

    För den situationen är heller inte ovanligt.

    Jag är otroligt tacksam för alla svar!

    Det får mig att förstå att det inte är något att satsa på.


    Det är svartsjuka och om det håller i sig när han blir sur och svartsjuk är det en typ av passiv agressivitet. Manipulation för att göra dig foglig för hans vilja. Inte okej i en relation enligt mig.
  • Tue 16 Jul 2019 01:32
    #20
    +1

    Alternativt för att få hans dubbelmoral svart på vitt, välj en kille, sexchatta och se hur väl det landar hos honom när det kommer fram. Antingen lyssnar han eller också är de inte okej när du gör det men är de när han gör det. Då vet du att han håller dig för en hågre stabdard han han själv behöver göra.

Svar på tråden Kommit på min killes otrohet igen..