• Anonym (Besvi­ken)
    Mon 15 Jul 2019 23:48
    923 visningar
    38 svar
    38
    923

    Kommit på min killes otrohet igen..

    Har nyligen fått reda på.att min kille gått bakom ryggen på mig igen.

    Vi vart nyligen ihop igen efter ca 1,5 år isär.

    I början litade jag på honom men efter ett tag kom den där dåliga magkänslan igen.

    Dum i huvudet som man är kollade jag lite snabbti hans telefon och hitta då konversationer på messenger, kik och sms samt samtal att han haft kontakt med tjejer på det sexuella planet.

    En har han till och med haft telefonsex med 1 vecka efter vi blev ihop igen och dom har fortfarande kontakt.

    Jag har försökt ta upp detta med honom men han blir alltid så sur.

    Är det fel att skriva till tjejerna att be dom.sluta?

    Och i synnerhet kontakta tjejen han hade telefon6 med?

    Vill inget hellre än att satsa på förhållandet igen men vet inte om.det funkar när han inte klarar av att hålla sig.

    Ska väl notera att vi var ihop 2 år innan der tog slut, och under hela förhållandet höll han på likadant.

    Hjälp mig..hur fan ska jag göra?

    Mår så otroligt dåligt över det.

  • Svar på tråden Kommit på min killes otrohet igen..
  • Anonym (Hanna­)
    Tue 16 Jul 2019 01:32
    #21
    +1
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-16 01:18:44 följande:

    Att han blir svartsjuk och småsur såfort man pratar med en killkompis är det också något som har med hans beteende att göra?

    För den situationen är heller inte ovanligt.

    Jag är otroligt tacksam för alla svar!

    Det får mig att förstå att det inte är något att satsa på.


    Det är ju verkligen dubbelmoral. Han kan skriva med tjejer i syfte att sextexta med du får inte prata med en killkompis. Känns som att det finns mer i hans skrivande än bara skrivande. Han kanske inte agerat fysiskt än men kommer nog.

    Ofta ger vi en förklaring till en annans beteende utifrån ens egna erfarenheter och hur man själv tänker. Han vet vad han skriver till de andra tjejerna och om han nu kan göra det så tror han att du gör det.

    Det blir också psykiskt nedtryckande när han bannar dig för något som han gör mycket värre.

    Förstår att han ville ha tillbaka dig för att han va kär, men varför tog du tillbaka honom? Bara för att nån tycker om en gör det inte att personen är rätt för en.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 01:44
    #22
    Snoggen skrev 2019-07-16 01:26:27 följande:

    Det är svartsjuka och om det håller i sig när han blir sur och svartsjuk är det en typ av passiv agressivitet. Manipulation för att göra dig foglig för hans vilja. Inte okej i en relation enligt mig.


    Googla lite snabbt om passiv agressivitet.

    Allt stämmer verkligen in... på ... pricken.
  • Tue 16 Jul 2019 01:48
    #23
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-15 23:48:21 följande:

    Har nyligen fått reda på.att min kille gått bakom ryggen på mig igen.

    Vi vart nyligen ihop igen efter ca 1,5 år isär.

    I början litade jag på honom men efter ett tag kom den där dåliga magkänslan igen.

    Dum i huvudet som man är kollade jag lite snabbti hans telefon och hitta då konversationer på messenger, kik och sms samt samtal att han haft kontakt med tjejer på det sexuella planet.

    En har han till och med haft telefonsex med 1 vecka efter vi blev ihop igen och dom har fortfarande kontakt.

    Jag har försökt ta upp detta med honom men han blir alltid så sur.

    Är det fel att skriva till tjejerna att be dom.sluta?

    Och i synnerhet kontakta tjejen han hade telefon6 med?

    Vill inget hellre än att satsa på förhållandet igen men vet inte om.det funkar när han inte klarar av att hålla sig.

    Ska väl notera att vi var ihop 2 år innan der tog slut, och under hela förhållandet höll han på likadant.

    Hjälp mig..hur fan ska jag göra?

    Mår så otroligt dåligt över det.


    Ett, det är din kille som är problemet. Du ser ju uppenbarligen nått i killen du gillar. Varför skulle inte andra tjejer se samma sak och vilja ha honom?

    Problemet är han, skulden är hans. Inte dom som vill ha honom.

    Två, är om du vill ha honom iaf. Varför inte acceptera att han tänder på andra och kräva ett ok att du får göra likadant?

    Tre, så verkar ni vilja olika där han är rätt dålig på att dölja vad han vill och gör. Kan du leva med det eller mår du dåligt över det? Kanske det är bättre att klippa banden helt och hitta någon som är mer på samma plan som dig?
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 01:49
    #24
    Anonym (Hanna) skrev 2019-07-16 01:32:10 följande:

    Det är ju verkligen dubbelmoral. Han kan skriva med tjejer i syfte att sextexta med du får inte prata med en killkompis. Känns som att det finns mer i hans skrivande än bara skrivande. Han kanske inte agerat fysiskt än men kommer nog.

    Ofta ger vi en förklaring till en annans beteende utifrån ens egna erfarenheter och hur man själv tänker. Han vet vad han skriver till de andra tjejerna och om han nu kan göra det så tror han att du gör det.

    Det blir också psykiskt nedtryckande när han bannar dig för något som han gör mycket värre.

    Förstår att han ville ha tillbaka dig för att han va kär, men varför tog du tillbaka honom? Bara för att nån tycker om en gör det inte att personen är rätt för en.


    Jag hänger med i vad du skriver.

    Jag vet inte helt ärligt.

    Trodde väl att han ändrat på sig eftersom han visat att han ville ha tillbaka mig.

    Man är väl kär i kärleken egentligen, som det är nu och kanske inte personen.

    Aldrig fått uppleva riktig kärlek, man dras väl till fel killar.
  • Tue 16 Jul 2019 01:50
    #25
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-16 01:44:22 följande:

    Googla lite snabbt om passiv agressivitet.

    Allt stämmer verkligen in... på ... pricken.


    Om det stämmer på pricken skulle jag vara försiktig med den killen....
  • Anonym (Lägg ner)
    Tue 16 Jul 2019 07:29
    #26

    Han kommer ALDRIG vara trogen. Dumpa för alltid och ta inte tillbaka igen. Du har ingen framtid med honom. Han är ett otroget svin och kommer alltid vara. Det är inte tjejerna du ska konfrontera och be dom lägga av. Det är han som är svinet här. Bara att inse.

  • Smed75
    Tue 16 Jul 2019 08:00
    #27
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-16 00:55:11 följande:

    Så har jag aldrig tänkt faktiskt, att jag är den andra..

    Blev ett nytt perspektiv.


    Jag hoppas för din skull att du sticker..tänk så här vill du ens va i ett förhållande där du mår som du gör och inte kan lita på den som du älskar och ska älska dig!?
  • Anonym (Fritt­e)
    Tue 16 Jul 2019 12:42
    #28

    Har många manliga vänner som håller på såhär.

    De är alla gifta och har barn och bor i välbärgade villaområden med snygg fru och ekonomiskt stabila.

    När jag frågat hur de kan undanhålla alla kvinnorna så svarar de att det gäller att ha dubbla sim-kort, dubbla instagramkonton, dubbla snapchat-konton, alt skriva in kvinnornas namn som mansnamn i telefonboken. Herrejävlar, brukar jag svara. Hur orkar ni? Då svarar de oftast att de gör det för att kärringen har blivit för tråkig sedan barnen kom.

    Det kan få mig att tänka efter. Ja, fan nog har hon blivit tråkig sen hon fick barnen. Liksom som om att hon inte längre är en egen person utan hon är någon genom barnen. Obehagligt men sant!

    Vad göra?

  • Anonym (Stämm­er)
    Tue 16 Jul 2019 12:47
    #29

    Googlade också precis på passivt aggressiv partner och insåg att det är precis så min kille är.

    Har varit så frustrerad och förvirrad under vårat förhållande och aldrig kunna sätta fingret på det.

    Dock så har jag helt tröttnat och bestämt att jag förtjänar bättre.

    Vi har barn ihop och måste alltså träffas.

    Försätt dig inte i den situationen...Lämna honom nu så du kan få ett liv med någon som lyssnar och respekterar dig och dina känslor..

    Du kommer ångra dig om du stannar.

    Han kommer fortsätta så här i nästa förhållande också det enda som kan förändra honom är om han vill förändras själv och aktivt gör det valet.

    Lycka till ts

  • Anonym (A)
    Tue 16 Jul 2019 12:48
    #30
    Snoggen skrev 2019-07-16 01:01:49 följande:
    Tänk på vad det gör med dig och din självkänsla. Du prutar med ditt eget värde när du stannar kvar. Att bara säga eller visa ditt missnöje över hans betende betyder inget. Det MÅSTE få konsekvenser, om inte för hans skull så din egen.

    Det kommer äta upp dig förr eller senare även om du inte vill eller kan se det nu.
    Frågan du ska ställa dig är om det är den här typen av relationsproblem du vill behöva deala med i en seriös relation.
    Min åsikt är att det inte spelar någon roll om han är hur gullig som helst när ni är med varandra, all tid räknas även när ni inte är med varandra. Man ska inte behöva ha sin älskade i koppel för att slippa otrohet, en sådan relation tär på psyket och står inte för vad en relation bör handla om.
    Håller med
  • Gameof­throne­s
    Tue 16 Jul 2019 14:19
    #31

    Det är så lätt och säga dumpa. Men i verkligheten så kan du det du kommer vara ledsen ett tag.

    Livet tar inte slut. Även om det känns så.

    Han kanske älskar dig men är nog sex missbrukare. Det är ett missbruk. Som är beroende. Jag tror inte att du är ensam. Han har gjort detta förut.

    Lämna honom. Försöker han kontakta dig svara inte. Detta kommer tära på dig bita i ditt självkänsla och förtroende till människor.

  • Anonym (själv­klart)
    Tue 16 Jul 2019 14:31
    #32
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-15 23:48:21 följande:

    Har nyligen fått reda på.att min kille gått bakom ryggen på mig igen.

    Vi vart nyligen ihop igen efter ca 1,5 år isär.

    I början litade jag på honom men efter ett tag kom den där dåliga magkänslan igen.

    Dum i huvudet som man är kollade jag lite snabbti hans telefon och hitta då konversationer på messenger, kik och sms samt samtal att han haft kontakt med tjejer på det sexuella planet.

    En har han till och med haft telefonsex med 1 vecka efter vi blev ihop igen och dom har fortfarande kontakt.

    Jag har försökt ta upp detta med honom men han blir alltid så sur.

    Är det fel att skriva till tjejerna att be dom.sluta?

    Och i synnerhet kontakta tjejen han hade telefon6 med?

    Vill inget hellre än att satsa på förhållandet igen men vet inte om.det funkar när han inte klarar av att hålla sig.

    Ska väl notera att vi var ihop 2 år innan der tog slut, och under hela förhållandet höll han på likadant.

    Hjälp mig..hur fan ska jag göra?

    Mår så otroligt dåligt över det.


    Det är väl klart han gjort det igen, du accepterade ju det alla andra gånger... vad hade du förväntat dig?

    Jag tror att du redan vet vad du borde göra och vad du borde ha gjort redan första gången, men det kommer du såklart inte göra för du är för svag och det vet han och därför kommer han fortsätta göra så om och om igen för han vet ju att du gnäller men är kvar.

    Ingen kan hjälpa dig eftersom du väljer din situation själv.
  • Anonym (själv­klart)
    Tue 16 Jul 2019 14:34
    #33
    Anonym (Fritte) skrev 2019-07-16 12:42:33 följande:

    Har många manliga vänner som håller på såhär.

    De är alla gifta och har barn och bor i välbärgade villaområden med snygg fru och ekonomiskt stabila.

    När jag frågat hur de kan undanhålla alla kvinnorna så svarar de att det gäller att ha dubbla sim-kort, dubbla instagramkonton, dubbla snapchat-konton, alt skriva in kvinnornas namn som mansnamn i telefonboken. Herrejävlar, brukar jag svara. Hur orkar ni? Då svarar de oftast att de gör det för att kärringen har blivit för tråkig sedan barnen kom.

    Det kan få mig att tänka efter. Ja, fan nog har hon blivit tråkig sen hon fick barnen. Liksom som om att hon inte längre är en egen person utan hon är någon genom barnen. Obehagligt men sant!

    Vad göra?


    Vad göra?
    Byta umgänge såklart, du umgås ju med assholes och deras beteende verkar få dig att tvivla.
  • Anonym (Fritt­e)
    Tue 16 Jul 2019 18:54
    #34
    Anonym (självklart) skrev 2019-07-16 14:34:09 följande:
    Vad göra?
    Byta umgänge såklart, du umgås ju med assholes och deras beteende verkar få dig att tvivla.
    tack för ditt svar! Jag menade mest att jag själv börjat inse hur tråkig min fru har blivit sedan hon fick barn. Kan inte sluta tänka på det.
  • Gameof­throne­s
    Tue 16 Jul 2019 19:22
    #35
    Anonym (Fritte) skrev 2019-07-16 18:54:43 följande:

    tack för ditt svar! Jag menade mest att jag själv börjat inse hur tråkig min fru har blivit sedan hon fick barn. Kan inte sluta tänka på det.


    Men har du blivit en tråkig man själv? Nu går jag inte på för du är man, utan som person?. Jag har tre barn, trött arbetande person, jag prioriterar alltid mina barn och min man lika mkt.

    Vad gör du för att hon mår bra? Frukost på sängen? Har du tagit förgivet där hemma? Har du slutat prata med henne? Kommunikation är A O. Vad ger du henne för att hon ska känna sig uppskattad?

    Min man gör mkt för han älskar mig. När ngt går sönder han lagar, när det är trassel med datorn fixar han, han tackar för maten varje dag han ger mig puss eller kyss varje dag speciellt efter maten eller efter en fin helg. Vi håller om varandra, vi är trötta människor men vi glömmer inte varandra vi har varit tillsammans sen jag var runt 17 till och från stadigt 19 år och idag är jag 35 plus plus plus känner mig som 20 ibland.

    Vill du rädda ditt äktenskap få bättre och ge dina barn en rättvisa hur man behandlar människor rätt speciellt i äktenskap.
  • Anonym (Hanna­)
    Tue 16 Jul 2019 19:35
    #36
    Anonym (Besviken) skrev 2019-07-16 01:49:23 följande:

    Jag hänger med i vad du skriver.

    Jag vet inte helt ärligt.

    Trodde väl att han ändrat på sig eftersom han visat att han ville ha tillbaka mig.

    Man är väl kär i kärleken egentligen, som det är nu och kanske inte personen.

    Aldrig fått uppleva riktig kärlek, man dras väl till fel killar.


    Det är lätt att ge sken om att man har förändrat och när han hade att vinna dig tillbaka som motiverade honom så kunde han hålla det. Sen vann han dig och njöt av vinsten men sen kommer det gamla behovet tillbaka. Han mådde sitt mål och vill nog ha en ny utmaning nya spänningar.

    Det är lätt att man blir kär i bilden man målat upp av en person eller det liv man vill ha med hen men man missar att se hela personen och att hen har en egen bild av framtiden som kanske inte stämmer överens.
  • Anonym (själv­klart)
    Tue 16 Jul 2019 21:35
    #37
    Anonym (Fritte) skrev 2019-07-16 18:54:43 följande:
    tack för ditt svar! Jag menade mest att jag själv börjat inse hur tråkig min fru har blivit sedan hon fick barn. Kan inte sluta tänka på det.
    Du har förmodligen blivit lika tråkig du med men du ser ju såklart inte det själv. Livet består av faser som de allra flesta går igenom, den som stannar i en fas har inte utvecklats.

    Ta dina kompisar till exempel, om de inte hade haft tråkiga fruar hemma som höll ställningarna hemma så skulle det förmodligen inte vara lika enkelt att ha "kul".
    Jag kan sätta min vänstra pungkula på att de skule skita knäck om frun fick reda på deras nöjen och kräla som daggmaskar i lera för att få tillbaka henne. Det är ju lätt att vara kaxig när man är på topp, men det kan ju förändras fort. Vissa inser det av sig själva, andra är lite trögare och måste fucka upp sitt eget, sin frus och sina barns liv för att fatta vad som är viktigt i livet och vad som inte är det. Jag hoppas du tillhör den första kategorin.
  • Thu 18 Jul 2019 00:01
    #38

    Gör som många andra som sitter i din sits, skaffa barn med honom.

Svar på tråden Kommit på min killes otrohet igen..