• Tue 16 Jul 2019 14:13
    7374 visningar
    112 svar
    -1
    112
    7374

    Frun vill inte ha sex längre :(

    Hej,

    Första inlägget här..

    Jag och min fru har varit ett par i 8år, vi har alltid haft ett ok sexliv, men då hon är lite pryd så har hon aldrig varit F1 bil i sängen såattsäga. Men det har varit ok för mig.

    På senare år så har det dock blivit glesare mellan gångerna vi har sex och för 1,5år sedan fick vi barn, och efter det förekommer knappt sex!

    Vi har pratat om de och hur vi ska lösa problemet, men de händer inget, hon känns liksom ointresserad.

    Jag är konstant kåt och mår inte bra av att ha de såhär längre.

    Det har gått sålångt att jag t.o.m funderar på att vara otrogen, men det skulle kännas hemskt att gå bakom ryggen! Jag älskar henne verkligen men jag fixar inte ett liv utan sex :(

    Det måste finnas fler par/föräldrar här i samma situation som jag! Hur har ni gjort för att komma igång med sexet igen?

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Frun vill inte ha sex längre :(
  • Anonym (Ärlig­!!!)
    Tue 16 Jul 2019 14:16
    #1
    +2

    Och vad gör du då? Gör du något hemma? Städar diskar handlar lagar mat tvättar kläder? Tar du hand om ditt barn? Låter du henne sova ut på morgonen? Tar du barnet på nätterna? När det är sjukt? När hon behöver träffa sina vänner? Svara på dessa frågor först. Och var ÄRLIG tack.

  • Anonym (Ö)
    Tue 16 Jul 2019 14:18
    #2
    +1

    Hon kanske är deprimerad eller trött av att vara förälder. Det är vanligt att sexlusten svalnar och också vanligt att par separerar efter de fått barn. Ha tålamod. Är sex viktigare än henne? Än eran familj som ni har byggt upp?

  • Tue 16 Jul 2019 14:19
    #3
    +1

    Jag misstänker att din stackars fru är helt slut. Svara ärligt på den här frågan: Hur mycket av föräldraledigheten har du stått för? Har din fru fått unna sig några kvällar från både dig och ansvaret hemma, eller är det hon som fortfarande har projektledarrollen?

  • Tue 16 Jul 2019 14:21
    #4

    Säg exakt det som du skrivit här till henne + fråga henne vad du kan göra för henne. Ofta är stress en bov för en kvinnas sexlust. Hon kan behöva mycket avlastning i vardagen med sysslorna, regelbunden massage för att slappna av i kroppen, varma sköna bad och sådant. Sexlusten kommer oftast endast när en kvinna är avslappnad mentalt och i kroppen. Skratt är avslappnande t ex och lite flams och trams för att skratta ihop är viktigare än vad många tror för att slappna av...

  • Tue 16 Jul 2019 14:23
    #5

    Absolut, jag hjälper till såmycket jag bara kan!

    Då vi har ett stort hus med stor tomt så har vi delat upp de så att jag sköter om husen utvändigt, målar o fixar, klipper gräs, kör med röjsågen, rabatter osv. Och hon brukar sköta tvätten, städa huset invändigt osv.

    Matlagningen brukar vi hjälpas åt med.

    Vi har sådan tur att ha ett barn som sover hela nätterna och därmed får vi sova, vilket behövs för vi har båda ganska hårda jobb.

    När det gäller vårat barn så kan jag säga med handen på hjärtat att vi lägger 50% var, och hittills har det funkat riktigt bra. Det enda hon gör mer än mig är att hon lämnar/hämtar hos dagmamman då hon bor på vägen till hennes jobb.

  • Tue 16 Jul 2019 14:27
    #6

    [quote=79762852][quote-nick]Anonym (Ö) skrev 2019-07-16 14:18:06 följande:[/quote-nick]

    Hon kanske är deprimerad eller trött av att vara förälder. Det är vanligt att sexlusten svalnar och också vanligt att par separerar efter de fått barn. Ha tålamod. Är sex viktigare än henne? Än eran familj som ni har byggt upp?

    [/

    Självklart är familjen viktigast!

  • Tue 16 Jul 2019 14:39
    #7
    Henkemx skrev 2019-07-16 14:23:13 följande:

    Absolut, jag hjälper till såmycket jag bara kan!

    Då vi har ett stort hus med stor tomt så har vi delat upp de så att jag sköter om husen utvändigt, målar o fixar, klipper gräs, kör med röjsågen, rabatter osv. Och hon brukar sköta tvätten, städa huset invändigt osv.

    Matlagningen brukar vi hjälpas åt med.

    Vi har sådan tur att ha ett barn som sover hela nätterna och därmed får vi sova, vilket behövs för vi har båda ganska hårda jobb.

    När det gäller vårat barn så kan jag säga med handen på hjärtat att vi lägger 50% var, och hittills har det funkat riktigt bra. Det enda hon gör mer än mig är att hon lämnar/hämtar hos dagmamman då hon bor på vägen till hennes jobb.


    Ja. Men en kvinnas stress är ofta mental som t ex oro över barnet, katastroftankar, rädsla, nervositet, för mycket ljud, för många intryck hela tiden (gräsklippare som väsnas, häcksax, tvättmaskin, barnet, dammsugare som brölar, folk som pratar non stop, buller från gatan osv). Därför behövs ordentlig avslappning innan sex. Lämna barnet till någon annan familjemedlem lite om det går som barnvakt, och gör allt för att slappna av. Tystnad. Lugn och ro. Skicka henne på en spastund t ex. Massera henne helkropps utan krav på att det måste leda till sex... Bara förslag.
  • Anonym (88)
    Tue 16 Jul 2019 14:42
    #8

    Hur var ert sexliv när ni var nykära? Har tyvärr inga svar men kan dela med mig av en likande situation. Jag undrar nämligen samma sal... Jag har efter 10 år tillsammans tappat attraktionen för min man. Han har aldrig varit så fysisk av sig, pussas sällan, har inte velat ge oralsex på 5 årstid, osv. Han ville från dag 1 ha sex mer sällan en jag. Vilket resulterat i att jag försökt stänga av mina behov. Vidare så får jag dra största lasset i huset, hålla koll på viktiga datum, presenter, barnen, osv.. Han vägrade att vara föräldraledig med våra barn trots att vi båda var mitt i karriären.. Så nu vaknade jag upp en dag och kände en otrolig dragning till en annan man. En främling egentligen. Men jag ville bara låsa in mig på ett hotell med honom. Den andra mannen tär i mitt huvud. Kan inte sluta tänka på honom. Tyvärr. Tänkte nästan separera för några veckor sedan. Tanken att ha barnen varannan vecka känns ju hemskt men samtidigt vet jag att jag skulle få mer energi då det skulle innebära mindre arbete för mig. Ekonomiskt klarar jag mig själv. Jag har nog råd att ta över huset och köpa ut min man.... men plikten håller mig kvar. Att inte svika min man, att inte göra släkten besviken. Varför stannar du kvar i ditt äktenskap? Är du attraherad av din fru? Om du fortfarande är det så kanske det inte är försent att reparera äktenskapet och hottat tillbaka till varandra.

  • Anonym (Hjälp till mer)
    Tue 16 Jul 2019 14:47
    #9
    Henkemx skrev 2019-07-16 14:23:13 följande:

    Absolut, jag hjälper till såmycket jag bara kan!

    Då vi har ett stort hus med stor tomt så har vi delat upp de så att jag sköter om husen utvändigt, målar o fixar, klipper gräs, kör med röjsågen, rabatter osv. Och hon brukar sköta tvätten, städa huset invändigt osv.

    Matlagningen brukar vi hjälpas åt med.

    Vi har sådan tur att ha ett barn som sover hela nätterna och därmed får vi sova, vilket behövs för vi har båda ganska hårda jobb.

    När det gäller vårat barn så kan jag säga med handen på hjärtat att vi lägger 50% var, och hittills har det funkat riktigt bra. Det enda hon gör mer än mig är att hon lämnar/hämtar hos dagmamman då hon bor på vägen till hennes jobb.


    Hon går göra mer på det dagliga, diska, tvätta, städa. Hjälp till mer inomhus, arbetsbördan låter tyngre på henne. Ta hand om henne mer, få henne känna att hon kan få sätta sig i soffan 1ggn/vecka utan dåligt samvete när du exempelvis diskar, städar den dagen.
  • Anonym (JP)
    Tue 16 Jul 2019 14:57
    #10
    +2
    Anonym (Ärlig!!!) skrev 2019-07-16 14:16:59 följande:

    Och vad gör du då? Gör du något hemma? Städar diskar handlar lagar mat tvättar kläder? Tar du hand om ditt barn? Låter du henne sova ut på morgonen? Tar du barnet på nätterna? När det är sjukt? När hon behöver träffa sina vänner? Svara på dessa frågor först. Och var ÄRLIG tack.


    Afam75snygg skrev 2019-07-16 14:19:45 följande:

    Jag misstänker att din stackars fru är helt slut. Svara ärligt på den här frågan: Hur mycket av föräldraledigheten har du stått för? Har din fru fått unna sig några kvällar från både dig och ansvaret hemma, eller är det hon som fortfarande har projektledarrollen?


    Alltså, det här är så sjukt fördomsfullt. Så fort en man skriver om att hans fru inte vill ha sex längre så kommer frågan om han verkligen hjälper till hemma, om han tar nåt ansvar för barnen o.s.v.

    När jag som tjej skrev ett inlägg om att min man aldrig vill ha sex längre så var det ingen som frågade mig samma sak. Däremot kom direkt teorierna om att han nog är otrogen, han är ett svin o.s.v. Är det jämnlikhet? Jag blir upprörd å TS vägnar att han ska förutsättas vara orsaken till att hans fru inte har nån sexlust längre.

    Som svar till TS så har jag tyvärr inte mycket att komma med. Jag lever i samma situation som du. Efter vårt gemensamma barn (nu snart 7 år gammal) är sexlivet minst sagt uttorkat. Jag är konstant kåt och han i princip aldrig. Så en styrkekram till dig. Jag vet att det är tufft bär men älskar personen men inte får nån fysisk närhet. Kram
Svar på tråden Frun vill inte ha sex längre :(