• Tue 16 Jul 2019 14:13
    7224 visningar
    112 svar
    -1
    112
    7224

    Frun vill inte ha sex längre :(

    Hej,

    Första inlägget här..

    Jag och min fru har varit ett par i 8år, vi har alltid haft ett ok sexliv, men då hon är lite pryd så har hon aldrig varit F1 bil i sängen såattsäga. Men det har varit ok för mig.

    På senare år så har det dock blivit glesare mellan gångerna vi har sex och för 1,5år sedan fick vi barn, och efter det förekommer knappt sex!

    Vi har pratat om de och hur vi ska lösa problemet, men de händer inget, hon känns liksom ointresserad.

    Jag är konstant kåt och mår inte bra av att ha de såhär längre.

    Det har gått sålångt att jag t.o.m funderar på att vara otrogen, men det skulle kännas hemskt att gå bakom ryggen! Jag älskar henne verkligen men jag fixar inte ett liv utan sex :(

    Det måste finnas fler par/föräldrar här i samma situation som jag! Hur har ni gjort för att komma igång med sexet igen?

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Frun vill inte ha sex längre :(
  • Anonym (Lejla­)
    Wed 17 Jul 2019 11:44
    #61
    sextiotalist skrev 2019-07-17 11:17:44 följande:

    Absolut, att se varandra är jätteviktigt. Jag föreslog TS att han skulle prata med henne, fråga henne hur hon mår, vad hon saknar i relationen och han ska berätta hur han mår och vad han saknar i relationen. Att de tillsammans ska försöka hitta en målpunkt och tillsammans komma fram hur de når den. Men jag fick ingen respons på detta.

    Men så skrev en kvinna något som jag kan känna igen mig i. Under småbarnsåren så är ofta barnen väldigt nära en, de tankar närhet, kärlek, omsorg av föräldrarna, ofta är det mamman som får ta den största biten. Så när man väl sätter sig ner, så vill man ha sin kropp för sig själv och så kommer han och vill också ha närhet, bekräftelse och kärlek och då blir det bara "nej, inte du också". Det behöver inte alls ha med att man inte älskar mannen eller så, det har med att man inte hinner hitta sig själv, tanka egen energi, utan det känns (bara en känsla) att alla tankar ur en det de behöver, men man får inte ta in det man själv behöver.

    Men att hitta tillbaka till varandra det gör man tillsammans och ibland måste man göra egna förändringar, även om man inte riktigt vill förstå varför man själv måste göra "allt".

    Och så inte att förglömma, kvinnor är inte heller tankeläsare.


    Tycker oxå att man bör prata mer öppet med varandra om sin relation. Av mågon märklig anledning är det alltid svårt att prata om sitt eget sexliv eller relation. Andras är alltid så självklart...

    men det jag ville komma till var att jag hade upplevt det som tjatigt när mannen ständigt skulle prata om sex eller bristen på rättare sagt. Män förväntar sig oftare belöning i form av sex om de uppoffrar sig och ger massage eller dammsugar medans hon ammar tex. De förstår liksom inte varför en kvinna inte alltid är konstant. Och hon vet inte hur hon ska förmedla det till honom.
  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 11:49
    #62
    Anonym (Lejla) skrev 2019-07-17 11:44:02 följande:
    Tycker oxå att man bör prata mer öppet med varandra om sin relation. Av mågon märklig anledning är det alltid svårt att prata om sitt eget sexliv eller relation. Andras är alltid så självklart...

    men det jag ville komma till var att jag hade upplevt det som tjatigt när mannen ständigt skulle prata om sex eller bristen på rättare sagt. Män förväntar sig oftare belöning i form av sex om de uppoffrar sig och ger massage eller dammsugar medans hon ammar tex. De förstår liksom inte varför en kvinna inte alltid är konstant. Och hon vet inte hur hon ska förmedla det till honom.

    Jag sa inte att man skulle prata om sex, utan det som jag poängterade var att man ta ett samtal om sin relation, om sitt liv. I det här fallet föreslog jag att mannen skulle få kvinnan berätta om vad hon saknar, vad hon önskar (inte ett ord om sex)
    För det du skriver, prat om bristen på sex, är nog än mer sexdödande.
    Idag skojade jag och sambon om att vi inte fått till det på ett tag (gäster, trassel med sängplatser, olika sovtider etc), men det kommer tillbaka då vi är själva igen


     

  • Gameof­throne­s
    Wed 17 Jul 2019 11:56
    #63
    Anonym (mäns vanligaste problem) skrev 2019-07-17 11:39:42 följande:

    En annan stor anledning till uteblivet intresse, dålig kommunikation! Han har blivit för tråkig, ointresserad av hennes som person och vad som händer i hennes liv. För mycket slentrian utan spänning, mycket bråk och slitningar. Hon har blivit attraherad av nån annan och har huvudet fullt av denne.


    Du låter som en kvinna det är jag med. Du låter bara bitter lämna ditt förhållande om du har. Gör ditt liv till bättre. Många kvinnor klagar på män och deras otrohet. Du då? Tycker du att det är rätt och göra så? Du kan inte äta kakan och ha den kvar.
  • Wed 17 Jul 2019 12:04
    #64
    sextiotalist skrev 2019-07-17 11:34:53 följande:

    Men är det som du beskriver, så är sällan sexet ett problem eller hur?

    Nu var det en kvinna som inte verkade uppskatta närhet och sex, då måste man utgå från detta.  Inte utgå från en som uppskattade det.


    Bekräftar man varandra i vardagen så funkar sexet också. Slutar man bekräfta varandra så dör sexet.

    Om en smekning alltid är en invit till förspel och sex, då blir det en ond spiral. "Åh nej, nu vill han/hon ha sex men jag är för trött". Ju oftare du tänker "åh nej det förvöntas sex" ju mindre intresserad av sex blir du.

    Vardagsbekräftelserna funkar även om du är trött, gör det mesta hemma osv. Men är grogrunden till att känna lust. Får du 20 kyssar/smekningar per dag utan att det ska leda till sex. Då kommer du vara sugen på sex någon gång ibland när du har ork och inte känner stress. Istället för att gå och tänka "åh nej, bara det inte förväntas sex".

    Första steget att hitta tillbaks till lusten är de små dagliga bekräftelserna som inte leder till något annat än "jag ser dig och tycker om dig".
  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 12:11
    #65
    Sgtwolf skrev 2019-07-17 12:04:31 följande:
    Bekräftar man varandra i vardagen så funkar sexet också. Slutar man bekräfta varandra så dör sexet.

    Om en smekning alltid är en invit till förspel och sex, då blir det en ond spiral. "Åh nej, nu vill han/hon ha sex men jag är för trött". Ju oftare du tänker "åh nej det förvöntas sex" ju mindre intresserad av sex blir du.

    Vardagsbekräftelserna funkar även om du är trött, gör det mesta hemma osv. Men är grogrunden till att känna lust. Får du 20 kyssar/smekningar per dag utan att det ska leda till sex. Då kommer du vara sugen på sex någon gång ibland när du har ork och inte känner stress. Istället för att gå och tänka "åh nej, bara det inte förväntas sex".

    Första steget att hitta tillbaks till lusten är de små dagliga bekräftelserna som inte leder till något annat än "jag ser dig och tycker om dig".
    Du fungerar så, jag fungerar inte. Skulle min sambo göra så, så skulle jag troligen bli vansinnig och är jag trött och vill vara ifred, då vill jag vara ifred från fysisk kontakt också. Att respektera att man är trött och vill vara ifred är också en bekräftelse.
  • Anonym (mäns vanlig­aste proble­m)
    Wed 17 Jul 2019 12:13
    #66
    Sgtwolf skrev 2019-07-17 12:04:31 följande:
    Bekräftar man varandra i vardagen så funkar sexet också. Slutar man bekräfta varandra så dör sexet.

    Om en smekning alltid är en invit till förspel och sex, då blir det en ond spiral. "Åh nej, nu vill han/hon ha sex men jag är för trött". Ju oftare du tänker "åh nej det förvöntas sex" ju mindre intresserad av sex blir du.

    Vardagsbekräftelserna funkar även om du är trött, gör det mesta hemma osv. Men är grogrunden till att känna lust. Får du 20 kyssar/smekningar per dag utan att det ska leda till sex. Då kommer du vara sugen på sex någon gång ibland när du har ork och inte känner stress. Istället för att gå och tänka "åh nej, bara det inte förväntas sex".

    Första steget att hitta tillbaks till lusten är de små dagliga bekräftelserna som inte leder till något annat än "jag ser dig och tycker om dig".
    Alldeles sant!  Finns inget så avtändande som kravet på sex  i varje smekning och kyss. Ömhets och närhetsbekräftelser måste vara en kravlös och kärleksfull del av vardagen för att sex ska kunna blomstra fritt och spontant.

    Man ska kunna gå och lägga sig med varsin bok, smeka varandra på armen medan man läser, ge en godnattpuss, skeda varandra utan att behöva frukta något hårt som pockar på. Grovhångla i soffan framför filmen utan penetration och orgasmkrav, bygga upp sköna stämningar och få längta efter sex. Kanske avhålla sig bara för spänningens skull, leka och inte vara så förutsägbara.
  • Anonym (Touch me)
    Wed 17 Jul 2019 12:52
    #67
    Sgtwolf skrev 2019-07-17 12:04:31 följande:

    Bekräftar man varandra i vardagen så funkar sexet också. Slutar man bekräfta varandra så dör sexet.

    Om en smekning alltid är en invit till förspel och sex, då blir det en ond spiral. "Åh nej, nu vill han/hon ha sex men jag är för trött". Ju oftare du tänker "åh nej det förvöntas sex" ju mindre intresserad av sex blir du.

    Vardagsbekräftelserna funkar även om du är trött, gör det mesta hemma osv. Men är grogrunden till att känna lust. Får du 20 kyssar/smekningar per dag utan att det ska leda till sex. Då kommer du vara sugen på sex någon gång ibland när du har ork och inte känner stress. Istället för att gå och tänka "åh nej, bara det inte förväntas sex".

    Första steget att hitta tillbaks till lusten är de små dagliga bekräftelserna som inte leder till något annat än "jag ser dig och tycker om dig".


    Åh vad jag håller med! Det är så väldigt viktigt för mig, när vi kommer i närheten av varandra att bli berörd. Jag kan heller för mitt liv inte låta bli att smeka honom på armen, i nacken eller var jag kommer åt om han är inom räckhåll.

    När han gör det tillbaka är det alltid för att han är kåt och vill ha sex, inte precis just då, men blir det inte av inom de närmaste två dygnen blir han skitsur ^^ Min man förstår helt enkelt inte det där hur många gånger jag än förklarar - vardagsberöring fungerar inte bekräftande om det kommer enbart när du vill ligga. Då har det motsatt effekt. Han tycker bestämt att några timmars uppmärksamhet borde leda till att jag blir supersugen. Att han är supersugen jämt kopplar han inte alls till all bekräftelse han dagligen får från mig, i det att jag inte kan låta bli honom kåt eller ej. Jag har försökt sluta för att se hur det skulle påverka hans lust om all beröring upphör, men jag KAN inte, jag älskar att röra vid honom. Och han vill definitivt ligga med mig i varje givet ögonblick. Han vill bara inte behöva röra vid mig däremellan, tydligen.
  • Anonym (Lejla­)
    Wed 17 Jul 2019 14:18
    #68
    Anonym (Touch me) skrev 2019-07-17 12:52:19 följande:

    Åh vad jag håller med! Det är så väldigt viktigt för mig, när vi kommer i närheten av varandra att bli berörd. Jag kan heller för mitt liv inte låta bli att smeka honom på armen, i nacken eller var jag kommer åt om han är inom räckhåll.

    När han gör det tillbaka är det alltid för att han är kåt och vill ha sex, inte precis just då, men blir det inte av inom de närmaste två dygnen blir han skitsur ^^ Min man förstår helt enkelt inte det där hur många gånger jag än förklarar - vardagsberöring fungerar inte bekräftande om det kommer enbart när du vill ligga. Då har det motsatt effekt. Han tycker bestämt att några timmars uppmärksamhet borde leda till att jag blir supersugen. Att han är supersugen jämt kopplar han inte alls till all bekräftelse han dagligen får från mig, i det att jag inte kan låta bli honom kåt eller ej. Jag har försökt sluta för att se hur det skulle påverka hans lust om all beröring upphör, men jag KAN inte, jag älskar att röra vid honom. Och han vill definitivt ligga med mig i varje givet ögonblick. Han vill bara inte behöva röra vid mig däremellan, tydligen.


    Vad är det som gör att du inte har samma lust till sex då?

    Vänd på steken.

    Du går ständigt och kåtar upp din man genom dina små smekningar flera gånger om dagen. För honom innebär en smekning eller beröring att du vill ta på honlm och åtrår honom. För honom är det samma sak som att du gör dig redo för sex.

    Snacka om att ni kommunicerar helt skilt från varandra. Det handlar inte om vilja eller åtrå utan enbart att ni inte klarar av att kommunicera på samma vis när det gäller sexinviter.

    Ditt kroppsspråk säger en sak men ditt agerande annat. En man är enkelspårig, det vet du väl?!
  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 14:27
    #69

    En annan faktor när det gäller kvinnors lust, är även hormoner. Många kvinnor är mer hormonstyrda när det gäller sex (vi har ju våra brunsttider också, eller snarare jag hade ;) ).
    Många homoniella p-medel kan ta bort lusten, graviditet och amning likaså.
    En viktigt hormon är även oxytocin, det gäller ju även män. Detta påverkar ju egentligen sexlivet positivt, men är ju också viktigt för mor-barn-relationen. Jag kan mycket väl misstänka att kvinnas produktion av oxytocin under småbarnstiden gör att hon fixerar denna närhet mer mot barnet än mot den vuxne mannen, troligen en ren överlevnadsinstinkt då hennes primära uppgift var att se till att hennes barn växte och mådde bra, inte att den vuxne avelshannen skulle få sex

  • Anonym (Prior­iterin­gar)
    Wed 17 Jul 2019 14:35
    #70
    Anonym (Touch me) skrev 2019-07-17 12:52:19 följande:

    Åh vad jag håller med! Det är så väldigt viktigt för mig, när vi kommer i närheten av varandra att bli berörd. Jag kan heller för mitt liv inte låta bli att smeka honom på armen, i nacken eller var jag kommer åt om han är inom räckhåll.

    När han gör det tillbaka är det alltid för att han är kåt och vill ha sex, inte precis just då, men blir det inte av inom de närmaste två dygnen blir han skitsur ^^ Min man förstår helt enkelt inte det där hur många gånger jag än förklarar - vardagsberöring fungerar inte bekräftande om det kommer enbart när du vill ligga. Då har det motsatt effekt. Han tycker bestämt att några timmars uppmärksamhet borde leda till att jag blir supersugen. Att han är supersugen jämt kopplar han inte alls till all bekräftelse han dagligen får från mig, i det att jag inte kan låta bli honom kåt eller ej. Jag har försökt sluta för att se hur det skulle påverka hans lust om all beröring upphör, men jag KAN inte, jag älskar att röra vid honom. Och han vill definitivt ligga med mig i varje givet ögonblick. Han vill bara inte behöva röra vid mig däremellan, tydligen.


    Jag håller också med. Och min man gör likadant. Så fort han börjar röra mig eller ge mig en extra puss eller är extra snäll så vet jag direkt, nu har han lust. Och mycket riktigt efter några timmar när barnen har lagt sig så kommer han.."vill du.."? Så jäkla förutsägbar. Inte kul att enda gångerna han uppmärksammar mig på det sättet är när han vill göra det. Men å andra sidan ska man väl vara glad att de fortfarande vill göra det med en antar jag.

    Men sen tror jag att tjejer och killar är olika. Och sex innebär olika saker för dem. Jag tror att killar också använder sex som ett sätt att just visa sin kärlek, förutom det fysiska behovet. De ser det inte som något jobbigt, de ser det som det optimala. Tjejer lägger helt enkelt större vikt vid kramar och pussar än vad killar gör, kommer ihåg någon undersökning som jag läste, där man sett att kvinnor påverkas mycket mer än mannen när de håller om varandra. Mannen kan också tycka det är mysigt men känner inte lika mycket (utsöndrar inte lika mycket endorfiner tror jag det var).

    Också har jag förstått mer på senare år att även om min man inte visar sin uppskattning på det sätt som jag vill med kramar, pussar, så gör han det på andra sätt, mer praktiska. Han hämtar mig från jobbet ibland,han gör grejer hemma som han inte behöver, han tar ut barnen i flera timmar så att jag ska få tid för mig själv. Alla visar sin uppskattning på olika sätt. Ibland sker det missförstånd då man alltid utgår från sig själv och hur man själv gör saker och ting. Alla är olika och därför är kommunikation så viktigt.
Svar på tråden Frun vill inte ha sex längre :(