• Anonym (Hur länge?­)
    Tue 16 Jul 2019 20:31
    318 visningar
    18 svar
    18
    318

    Längsta ev ofrivilliga sexlösa period för er tjejer.

    Vad är den längsta ev ofrivilliga sexlösa period för er tjejer?

  • Svar på tråden Längsta ev ofrivilliga sexlösa period för er tjejer.
  • Anonym (Linda­)
    Tue 16 Jul 2019 21:05
    #1

    Just precis nu.

    Skild sedan 1 år och har inte haft sex sedan drygt den tiden.

    Det är både frivilligt och ofrivilligt.

  • Anonym (Lääää­ääänge­)
    Tue 16 Jul 2019 21:09
    #2

    4 månader, inträffade för snart 7 år sedan. Före det ca 9 månader, för 15 år sedan.

  • Tue 16 Jul 2019 21:12
    #3

    Har aldrig hänt.

  • Anonym (Maj)
    Tue 16 Jul 2019 21:21
    #4

    Förlorade oskuld vid 18 sen dröjde 6 år innan sex sedan ca 4år igen. Tyckte inte om sex innan jag träffat mina två riktiga kärlekar i livet.

  • Anonym (kvinn­a 40)
    Tue 16 Jul 2019 21:22
    #5

    3 år och direkt efter det 7 års äktenskap med snudd på noll sexliv. 

  • Anonym (9 mån)
    Tue 16 Jul 2019 22:14
    #6

    9 mån när dåvarande sambon jobbade utomlands. Det blev tyvärr så att det många gånger gick månader emellan ändå, något som spelade in när jag valde att göra slut.

  • Anonym (Lima)
    Thu 18 Jul 2019 08:44
    #7

    Som tonåring var jag ofrivilligt sexlös mellan 14-19. Var för blyg och awkward för att våga visa intresse eller svara på andras intresse. Vid 19 träffade jag äntligen en kille och vårt förhållande har hållt nu i 11 år och jag har haft fri tillgång.

  • Anonym (H)
    Thu 18 Jul 2019 10:13
    #8

    En månad kanske.

  • Anonym (.....­....)
    Thu 18 Jul 2019 11:16
    #9

    Skäms över att skriva detta, men efter att ha lidit av depression/svår ångest under hela mitt vuxna liv så hade jag inte sex på 3-4 år. Sedan jag blev dumpad igen så orkar jag inte ta mig för någonting, förlorar intresset för allt sexuellt eller romantiskt. Jag får inte ut något av att ha sex random människor (tyvärr, önskar jag kunde) eftersom jag föredrar att känna personen jag har sex med och att man har något slags emotionellt band till varandra. Utan det känns sex bara tomt och ihåligt. Och eftersom jag typ alltid är singel, så händer inget. Jag är nog ganska onormal.

  • Anonym (länge­)
    Thu 18 Jul 2019 11:24
    #10

    2-3 år ca och långa sexlösa perioder i relationer där lusten varit obefintlig. Men gått utan 2 år flera ggr. Inte saknat det nåt vidare eftersom den stängs av efter ett tag. Det jag saknat är förälskelsen att vara åtrådd och att få känna pirret, Också kunnat sörja att det är slöseri med liv, med tanke på kroppens åldrande och klockan går. Att jag inte passade på mer när jag var ung och vacker, att jag lät det gå så lång tid emellan.

    Men situationer och personer har inte varit rätt under dessa perioder. Gillar inte sex utan känslor.

  • Anonym (.....­....)
    Thu 18 Jul 2019 11:33
    #11
    Anonym (länge) skrev 2019-07-18 11:24:48 följande:

    2-3 år ca och långa sexlösa perioder i relationer där lusten varit obefintlig. Men gått utan 2 år flera ggr. Inte saknat det nåt vidare eftersom den stängs av efter ett tag. Det jag saknat är förälskelsen att vara åtrådd och att få känna pirret, Också kunnat sörja att det är slöseri med liv, med tanke på kroppens åldrande och klockan går. Att jag inte passade på mer när jag var ung och vacker, att jag lät det gå så lång tid emellan.

    Men situationer och personer har inte varit rätt under dessa perioder. Gillar inte sex utan känslor.


    Vad skönt att höra att jag inte är ensam...känns som att jag är den enda i världen för alla jag känner har partners eller byter partners jämt och jag jämför mig ofta med andra..Hur gammal är du?
  • Thu 18 Jul 2019 11:38
    #12

    Nu när du ställt frågan och jag funderat på det, så inser jag att jag aldrig varit ofrivilligt sexlös.

  • Anonym (länge­)
    Thu 18 Jul 2019 11:42
    #13
    Anonym (.........) skrev 2019-07-18 11:33:03 följande:
    Vad skönt att höra att jag inte är ensam...känns som att jag är den enda i världen för alla jag känner har partners eller byter partners jämt och jag jämför mig ofta med andra..Hur gammal är du?
    Är 50. Det är lätt att känna så i en värld där känslolöst sex premieras och sex är som att äta sushi ungefär. Man anses konstig om man inte vill delta i fritänkarfrosseriet och konsumtionshetsen. Men inget för mig!! Har testat och mår bara ännu sämre + oron för alla könssjukdomar varje gång man haft nån annans vätskor i sig. Inte värt det för en utebliven orgasm och dåligt investerat känslokapital.

  • Anonym (Hmm)
    Thu 18 Jul 2019 13:51
    #15

    Nog fyra månader eller så...lite osäker

  • Thu 18 Jul 2019 13:56
    #16

    Inget ofrivilligt uppehåll nej..

  • Anonym (AnnaP­anna)
    Thu 18 Jul 2019 15:52
    #17

    Kanske 2 månader?

  • Anonym (20)
    Thu 18 Jul 2019 16:07
    #18

    Hela tonåren var jag ofrivilligt sexlös. Förlorade oskulden strax efter jag fyllt 20. Sen dröjde det ett par år innan jag hade sex igen, bara tillfälliga relationer då också.. När jag fyllt 25 upplevde jag min första riktiga romans. Jag saknade nog ett riktigt kärleksförhållande mer än vad jag saknade sex.

Svar på tråden Längsta ev ofrivilliga sexlösa period för er tjejer.