• Wed 17 Jul 2019 00:30
    421 visningar
    5 svar
    5
    421

    Hjälp med matta!

    Är på gång att köpa en matta till vardagsrummet men är osäker på vilken storlek jag borde välja, bifogade en bild för att visa hur det ser ut. Skulle det bli knasigt att köra på 300x300 cm?

  • Svar på tråden Hjälp med matta!
  • Wed 17 Jul 2019 05:48
    #1
    +1

    Jag gillar mattor. Jag tycker båda funkar bra. De är stora båda, jag skulle kanske välja en storlek som inte går för nära väggarna liksom.

  • Wed 17 Jul 2019 23:44
    #2

    Någon fler som kan tycka till?

  • Anonym (Mattg­alen)
    Thu 18 Jul 2019 08:31
    #3
    +1

    Det beror lite på hur mattan är mönstrat och hur tjock den är.

    En häftig matta som märks skulle nog kunna vara mycket mindre och placeras under bordet och knappt komma in under soffan. Snyggare och mer lättstädat, särskilt om golvet är vackert.

    Och hur inredningen är. Mattor höjer ju hemtrevnaden, helt klart.

    Hur ser mattan ut och vad har du för stil hemma?

  • gbgumm­an
    Thu 18 Jul 2019 11:49
    #4
    +1

    Man kan lätt köpa för liten matta det är svårt att köpa för stor. Mattor gör rummet. Det ända som är dumt med stora mattor är om man har golvvärme. Då kan effekten bli sämre.

  • Thu 18 Jul 2019 19:15
    #5
    Anonym (Mattgalen) skrev 2019-07-18 08:31:01 följande:

    Det beror lite på hur mattan är mönstrat och hur tjock den är.

    En häftig matta som märks skulle nog kunna vara mycket mindre och placeras under bordet och knappt komma in under soffan. Snyggare och mer lättstädat, särskilt om golvet är vackert.

    Och hur inredningen är. Mattor höjer ju hemtrevnaden, helt klart.

    Hur ser mattan ut och vad har du för stil hemma?


    Det rör sig om en enfärgad, ljusbrun ullmatta utan mönster. Golvet är i ek så jag gissar att mattan blir ganska diskret.

    Stilen är jag ganska osäker på faktiskt, men det är mycket brunt :)
Svar på tråden Hjälp med matta!