• Anonym (Mx)
    Wed 17 Jul 2019 00:34
    3176 visningar
    76 svar
    76
    3176

    Det här med märkeskopior

    Ja varför köper man såna? Är det ens lagligt?

  • Svar på tråden Det här med märkeskopior
  • Anonym (resen­är)
    Wed 17 Jul 2019 00:39
    #1

    Köper  mängder när jag är i Turkiet. Till hela familjen

    Det är lagligt att köpa för eget bruk.

  • Wed 17 Jul 2019 01:08
    #2
    Anonym (resenär) skrev 2019-07-17 00:39:35 följande:
    Köper  mängder när jag är i Turkiet. Till hela familjen

    Det är lagligt att köpa för eget bruk.
    Samma här...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (!!!)
    Wed 17 Jul 2019 07:34
    #3
    +1

    Ingen aning varför man väljer att köpa kopior, eftersom 9.9/10 syns lång väg att det just är kopior pga den låga kvaliteten på materialet som används. Skulle betydligt hellre lägga till ett par kronor och köpa en väska på tex H&M eller Accent om jag inte kunde/ville/hade råd med en äkta väska. Jag har all förståelse för att alla varken vill eller kan lägga flera tusen på en väska, men rekommenderar verkligen att köpa vilken väska som helst utom kopior.

  • Anonym (Mx) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 10:14
    #4
    Anonym (resenär) skrev 2019-07-17 00:39:35 följande:

    Köper  mängder när jag är i Turkiet. Till hela familjen

    Det är lagligt att köpa för eget bruk.


    Men varför köper du dom? Vad är vitsen att gå med kopior så dåliga att varande en ser att det är en kopia?
  • Anonym (Mx) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 10:15
    #5
    Frontline skrev 2019-07-17 01:08:53 följande:
    Samma här...
    Varför köper du kopior?
  • Anonym (aldri­g)
    Wed 17 Jul 2019 10:20
    #6

    Skulle aldrig komma tanken! Vad ska jag med det till?

  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 10:28
    #7
    Anonym (Mx) skrev 2019-07-17 00:34:30 följande:

    Ja varför köper man såna? Är det ens lagligt?


    Jag har ingen aning, kanske för att man gillar modellen, men har inte råd med originalet, att man tycker det är snyggt och struntar fullständigt i om det är ett märke eller inte.
    Själv skulle jag inte se skillnaden om någon hade en märkeskopia eller inte, om man inte synar det väldigt nära, men jag har inte som vana att titta på folks sömmar på stan
  • Anonym (Mx) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 10:32
    #8
    sextiotalist skrev 2019-07-17 10:28:35 följande:
    Jag har ingen aning, kanske för att man gillar modellen, men har inte råd med originalet, att man tycker det är snyggt och struntar fullständigt i om det är ett märke eller inte.
    Själv skulle jag inte se skillnaden om någon hade en märkeskopia eller inte, om man inte synar det väldigt nära, men jag har inte som vana att titta på folks sömmar på stan
    Det är inte så svårt att se att det är kopior, speciellt inte dom som kommer från Turkiet. Man behöver inte vara särskilt kunnig för det eller gå nära.
  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 10:38
    #9
    Anonym (Mx) skrev 2019-07-17 10:32:35 följande:
    Det är inte så svårt att se att det är kopior, speciellt inte dom som kommer från Turkiet. Man behöver inte vara särskilt kunnig för det eller gå nära.
    Jag brukar inte notera, rent generellt, vad kläder har för märke. De gångerna jag noterar folks kläder är om de har något väldigt snyggt, något jag letat efter eller så. Eller om de är rejält illasittande.
    Det senare får mig att tänka på en kollega, som har märkeskläder (ja, han brukar påpeka det ibland) och de är ofta rätt illasittande, han har helt enkelt en kropp som inte är så snäll när det gäller kläder och en annan kollega, som ofta köper sina kläder på HM (frågat henne vad hon hittat det och det) och bär upp kläderna väldigt snyggt, du vet en sådan som kan få en sopsäck se ut som en galaklänning :).
  • Anonym (resen­är)
    Wed 17 Jul 2019 10:55
    #10
    -1
    Anonym (!!!) skrev 2019-07-17 07:34:38 följande:

    Ingen aning varför man väljer att köpa kopior, eftersom 9.9/10 syns lång väg att det just är kopior pga den låga kvaliteten på materialet som används. Skulle betydligt hellre lägga till ett par kronor och köpa en väska på tex H&M eller Accent om jag inte kunde/ville/hade råd med en äkta väska. Jag har all förståelse för att alla varken vill eller kan lägga flera tusen på en väska, men rekommenderar verkligen att köpa vilken väska som helst utom kopior.


    Angår det dig på något vis eller, vad jag har för väska?
    Anonym (Mx) skrev 2019-07-17 10:14:46 följande:
    Men varför köper du dom? Vad är vitsen att gå med kopior så dåliga att varande en ser att det är en kopia?

    För att vill ha dem, för att min familj vill ha.
    För att det oftast är snygga, man får syna varje plagg innan köp.
    De har bra passform, de håller färgerna hur bra som helst.
    Och, de är jättebilliga. Speciellt om man är bra på att pruta.

    Vem som helst kan inte se att det är en kopia, bara så där. Det är vad fördomsfulla korkskallar påstår bara.
    Och skulle någon göra de, jaha liksom?

    Köpte ett par Nikesko-kopior för fyra-fem år sedan. De är fortfarande i nyskick.
    Så det där med att det skulle vara dålig kvalité per automatik, som vissa påstår, det stämmer inte. Har jättefina klänningar som ser helt nya ut efter en hel del användande också.

    Jag skäms inte det minsta över att bära märkeskopior.
Svar på tråden Det här med märkeskopior